IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Stellantis заменя проблемните PureTech и BlueHDi с нови двигатели

Двата агрегата са 4-цилиндрови, бензинови с турбокомпресор и хибридна технология

Двигателите PureTech и BlueHDi нанесоха много щети на имиджа на Stellantis и най-вече на марките, които съставляват този колос на северноамериканската и европейската автомобилна индустрия. Производители като Citroën, Peugeot и Opel бяха особено засегнати от проблемите с надеждността, които имат и двете семейства бензинови и дизелови двигатели.


Stellantis двигатели


В крайна сметка Stellantis реши да направи драстичен ход, като пусне двигателите от ново поколение, с които да си възвърне загубенотото доверие на потребителите. Концернът се готви за пусне два напълно нови 4-цилиндрови бензинови двигателя с турбокомпресор, които ще оборудват различни модели от групата. И двата комбинирани с хибридна технология. 

Първият ще пристигне новият 1.6, който ще дебютира в началото на 2026 под капака на следващото поколение Jeep Cherokee (неговият внос не е планиран в Европа). Компанията вече обяви, че новият 1.6 ще се предлага на американския пазар както в хибридна версия (с 210 к.с. мощност, 312 Нм въртящ момент и батерия от 1 kWh), така и като plug-in хибрид.

Все още не е потвърдено, но е лесно да се предположи, че новият 1.6 ще пристигне и на европейските модели от групата Stellantis, заменяйки 1.6 на PSA, използван в момента на plug-in версиите на марките Peugeot, Opel, Citroën и DS.

Дори при европейските модели, базирани на платформата STLA Medium (като Peugeot 3008 и 5008 и бъдещата Lancia Gamma), този четирицилиндров двигател може да се предлага в две версии: хибридна (може би с малко по-малко конски сили от 210 на американската версия) и plug-in (195 к.с.), и двете в комбинация със 7-степенната скоростна кутия с двоен съединител eDCT с интегриран електрически мотор с мощност 29 к.с. за първата и 125 к.с. за секунда.

Вторият от новите двигатели се нарича GME-T4 Evo и е 4-цилиндров турбо 2.0. Той е еволюция на мотора, който в момента се монтира на Alfa Romeo Giulia и Stelvio (и на Maserati Grecale). Агрегатът е предназначен именно за новите поколения на тези два модела, които в момента са в процес на разработка, но и за други - като Jeep Wagoneer S, също базиран на платформата STLA Large. 

Подобно на по-малкия си брат, споменат по-горе, е лесно да се предвиди, че новият GME-T4 Evo ще се предлага в хибридни и plug-in хибридни версии, с мощност на електродвигателя и капацитет на батерията, за да ги разграничат.


0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Име ( преди 3 месеца )
    имаха един хубав 2.0 ХДИ и го прецакаха... вместо да направят така че да генерира ток за една голяма батерия и да влязат в новата мода с удължен пробег заради вградения генератор на ток който на дизел ще е по-малко и по-ефективен от този на безин, но най-вероятно това ще го направя след 4-5 години за да кажат ето още по-малко ще харчат колите ни... търговски трик да си пазят джокер в ръкава за когато нямат какво друго да направят
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Моя изписа повреда в двигателя и се запали на магистралата, като две седмици преди това беше на обслужване, което беше и по рано защото изписа ниско ниво на маслото. Няма как да си купя отново кола на стелантис, след целия кошмар и ужас, който преживях заради тези терористи, трябва да ги закриват, а не да залагат нови бомби. Сега ще си плащат
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Навреме ( преди 3 месеца )
    #2 що говориш тъй, чак пък блокирал двигател, въпроса е да ги настъпиш навреме и готово, аз моя го смених на 43к по гаранция, защото започнах да се чудя дали не е станал двутактов като гледах разхода на малко.Хубавото в цялата схема е, че не мислиш кога трябва да сменяш ремък и други консумативи, на всики 50к направо сменяш двигателя и всичко е наред
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 12 ( преди 3 месеца )
    Спокойно. Още си на доста малко км за да харчиш масло. Скоро ще се разхождаш с тубичката. За производителите двигателя е консуматив. Трянва да си изкара гаранцията после да те накарат да си купиш още един.
  • #14
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 12 ( преди 3 месеца )
    Ти колко нови ТДИ та си карал? Аз карам служебен Голф 8 ТДИ. Произведен 23 та година , в момента е на 70 000 км , кара се с масло 0w20 и не гори грам масло. А ти си говори измислици , колкото искаш.
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Добри ( преди 3 месеца )
    Бензинов HDi?!?
  • #12
    18 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    РАзбира се, че VW нямат същия проблем, те даже въобще нямат проблем - отдавна харченето на литри масло е част от спецификациите на двигателите им. От няколко години направиха и TDI същата масларка като недоносените им бензинки.
  • #11
    10 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не мисля че VW имат същият проблем. 1.0 TSI е доста добре приет. Другите двигатели им са четирицилиндрови. 1.5TSI е имал леки оплаквания от придърпване в първата ревизия (оправено с evo2). 2.0 TSI също няма катастрофални дефекти. Не съм чувал да имат проблеми и с 2.0 TDI. Докато историите за блокирали двигатели на Стелантис са кошмарни. Изненадващо Хонда имаха подобен гаф с 1.0 двигателя на Сивик подобно на Стелантис. Доста бързо го разкараха. Вече новият сивик е единствено хибрид в ЕС.
  • #10
    4 rate up comment 6 rate down comment
    До #9 ( преди 3 месеца )
    Натам върват нещата. И това няма да е кой знае колко лошо. За града дали е хибрид или дизел, не би трявбвало да има кой знае какво значение като оперативни разходи. За извън града, жал ми става като гледам как ги карат горките Датчийки, там може би дизелът си е все още по-добрия избор. Впрочем, ако ги разделяме градско-извънградско, тогава защо не да мислим и за електрически градски "баничаки"?
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 3 месеца )
    Ще очаквам с нетърпение баничарка хибрид,ако в бъдеще няма дизел.