Двигателите PureTech и BlueHDi нанесоха много щети на имиджа на Stellantis и най-вече на марките, които съставляват този колос на северноамериканската и европейската автомобилна индустрия. Производители като Citroën, Peugeot и Opel бяха особено засегнати от проблемите с надеждността, които имат и двете семейства бензинови и дизелови двигатели.

В крайна сметка Stellantis реши да направи драстичен ход, като пусне двигателите от ново поколение, с които да си възвърне загубенотото доверие на потребителите. Концернът се готви за пусне два напълно нови 4-цилиндрови бензинови двигателя с турбокомпресор, които ще оборудват различни модели от групата. И двата комбинирани с хибридна технология.
Първият ще пристигне новият 1.6, който ще дебютира в началото на 2026 под капака на следващото поколение Jeep Cherokee (неговият внос не е планиран в Европа). Компанията вече обяви, че новият 1.6 ще се предлага на американския пазар както в хибридна версия (с 210 к.с. мощност, 312 Нм въртящ момент и батерия от 1 kWh), така и като plug-in хибрид.
Все още не е потвърдено, но е лесно да се предположи, че новият 1.6 ще пристигне и на европейските модели от групата Stellantis, заменяйки 1.6 на PSA, използван в момента на plug-in версиите на марките Peugeot, Opel, Citroën и DS.
Дори при европейските модели, базирани на платформата STLA Medium (като Peugeot 3008 и 5008 и бъдещата Lancia Gamma), този четирицилиндров двигател може да се предлага в две версии: хибридна (може би с малко по-малко конски сили от 210 на американската версия) и plug-in (195 к.с.), и двете в комбинация със 7-степенната скоростна кутия с двоен съединител eDCT с интегриран електрически мотор с мощност 29 к.с. за първата и 125 к.с. за секунда.
Вторият от новите двигатели се нарича GME-T4 Evo и е 4-цилиндров турбо 2.0. Той е еволюция на мотора, който в момента се монтира на Alfa Romeo Giulia и Stelvio (и на Maserati Grecale). Агрегатът е предназначен именно за новите поколения на тези два модела, които в момента са в процес на разработка, но и за други - като Jeep Wagoneer S, също базиран на платформата STLA Large.
Подобно на по-малкия си брат, споменат по-горе, е лесно да се предвиди, че новият GME-T4 Evo ще се предлага в хибридни и plug-in хибридни версии, с мощност на електродвигателя и капацитет на батерията, за да ги разграничат.


0