IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Stellantis заменя проблемeн двигател с 4-цилиндров хибрид

1,2-литровият PureTech отива в историята като част от новата стратегия на концерна

Stellantis най-накрая реши да затвори една от най-болезнените страници от своята история – проблемният трицилиндров двигател 1.2 PureTech отива в миналото, съобщава Motor.es.


1.2 PureTech на Stellantis


Този двигател се превърна в символ на агресивно намаляване на размера и нанесе сериозни щети на много собственици на модели от марките Peugeot и Citroen заради проблемите с надеждността. Турбокомпресорът, който трябваше да компенсира „лисващия“ четвърти цилиндър, всъщност се оказа неспособен да издържи на постоянни натоварвания, което доведе до масивни повреди и удари репутацията на концерна.

Новият шеф на концерна Антонио Филоса изпрати ясно послание към инженерите, разработващи двигателите на Stellantis – повече подобни проблеми с двигател са недопустими. За целта ще бъде променена и стратегията за намаляване на обема на агрегатите, при която елиминирането на един от цилиндрите се компенсира с турбо за увеличението на производителността.

В случая Stellantis повтаря действията на друг концерн – Volkswagen, който по-рано се отказа от своя 1,0-литров двигател с три цилиндъра заради сериозни проблеми. И сега италиано-френско-американският производител, подобно на германския си концерн, ще се насочи към хибридни агрегати, базирани на 1,5-литров двигател с 4 цилиндъра. Те включват електромотор и тягова батерии, с чиято помощ се постига по-голяма ефективност.

Всъщност, промяната в Stellantis започна още преди време с тестове на нова 400 V батерия, която се появи при новия Jeep Cherokee. Американският SUV е оборудван с нов 1,6-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор. В този случай хибридът с мощност 213 к.с. се поддържа от два електрически мотора, но се предлага и други конфигурации.

За Stellantis новият курс означава не само изоставяне на двигателя PureTech, но и постепенно премахване на дизеловите агрегати от гамата. Компанията открито заявява, че производството на двигатели с вътрешно горене ще продължи след 2030, но ключовата роля ще играят хибридите и електрическите решения.


0 от 500
  • #6
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Пюр шиат отива в историята, заедно с блушит ейч ди и! Да се надяваме и че ПСА няма скоро да отиде там.
  • #5
    13 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    На печелишите - честито! Имаме студена водица и нови двигатели за вас :)))
  • #4
    31 rate up comment 3 rate down comment
    Иван ( преди 2 месеца )
    Стелатис трябва да поема всички ремонти на Ситруен и Пежо на пур теш които са до 10 годишни или 170000 километра но в България тия правила не важат а в цяла Европа важи какъв е тоя двоен стандарт в нашата мафиотска държава
  • #3
    37 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Те това Тойота с хибридите го измислиха преди повече от 20 г. Всички им се смееха и ги подиграваха, а те задаваха за пореден път стандартите. Сега всички произвеждат хибриди. Видя се кой е бил правият. Та то дори не е нужно да си много умен и да знаеш, че да се сетиш, че няма как да олекотяваш двигателя, да му намаляваш цилиндрите компенсирайки с турбота и този мотор да бъде здрав. Физиката си е физика. Тойота вместо да слага турбини компенсираше с електромотор и е лидер по надеждност и здравина
  • #2
    32 rate up comment 7 rate down comment
    До #1 ( преди 2 месеца )
    Какъв късмет, какви 5 лв.?! Тук говорим за инженерни решения, а не за късмет. Това не ти е да играеш тото. Докато икономистите ги правят колите, така ще е. За тях да правят евтино и да трупат печалби е най-важното. Отделно разни зелени талибани им нареждат какви глупости да вършат, за да е по-еко. Намаляват цилиндри, слагат турбини и скъсяват живота на агрегата. Важното е да избута гаранцията и толкова. Пък после все тая. Клиента ще си вземе следващия трошляк. Кое му е екото на това не знам.
  • #1
    27 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Дано имат повече късмет, че ако затворим и автомобилната промишленост европейците сме хептен пътници.