IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дилъри на Stellantis в Германия масово продават китайски коли

В централата на Opel са бесни от агресивната политика на BYD

Китайските автомобилни производители излизат в световен мащаб и се опитват да победят местните марки на родна територия. Тази ситуация в момента се разиграва в Германия, където BYD настъпва все по-сериозно. А заслугата за това е на двама бивши служители на Stellantis - регионалния управляващ директор на BYD Europe - Мария Грация Давино, и управляващия директор на BYD Германия - Ларс Бялковски.


BYD


В автомобилната индустрия често служители сменят работата си, но в случая редица дилъри на Stellantis в Германия са започнали да продават автомобили на BYD. И това предизвиква огромен гняв в Рюселхайм, където е седалището на Opel, съобщава Automobilewoche.

„Нито аз, нито Бялковски се обаждаме на дилърите, които познаваме от по-рано. Случва се точно обратното – дилърите ни се обаждат, защото виждат потенциала на BYD“, обяснява Давино, а Бялковски допълва, че „това е напълно естествен ход от страна на дилърите“, тъй като китайската марка предлага много място за растеж. А това означава пари – нещо, от което търговците със сигурност се интересуват.

До началото на август BYD е продала 8600 автомобила в Германия, но като цяло марката се разширява с бързи темпове. Само за няколко седмици броят на дилърите се е удвоил – от 26 на повече от 50 към момента, като се очаква до края на годината те да достигнат 120. Целта пред китайската марка е през 2026 да има минимум 300 представителства в страната, което да помогне за завладяване на значителен пазарен дял.

Проблемите обаче вече назряват и един дилър призна пред изданието, че „мрежата на BYD се разраства твърде бързо“ и не е устойчива. Automobilwoche също така отбеляза, че само 12% от регистрациите са от частни клиенти, което означава, че много от тях идват от фирми като компании за коли под наем.

Въпреки това Давино е категорична, че „търсенето е много по-голямо от това, с което можем да се справим“. Бялковски добавя, че целта пред BYD е възможно най-бързо да достигне 50 000 продажби в Германия.


0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    През 2024 в Германия са продадени 2.817.331 нови автомобила. Това означава 3 промила пазарен дял за BYD. Чудя се дали този медиен шум около китайските автомобили не е умишлен и платен. Ако човек е останал с впечатлението, че "всички си купуват китайски автомобили", психологическата бариера пред подобна покупка би била по-ниска. Ако "всички го правят" не може да е лош избор и така си на една крачка по-близо до реализиране на покупката.
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ами много ясно ,като правят Stellantis *** за много пари,така е,скоро гледах Пежо 208, 2023 на 20 000 км върната от лизинг беше покъртително лошо състояние,нивото на Пежо е под всякаква критика.
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    В момента не виждам модел на Стеянтис който да ме грабва. Иначе Оня ден се вози в една Тойота ярис и подлакътниците на предната седалка въз неудобни с нарисувана имитация на плат хахаха.
  • #10
    9 rate up comment 7 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Правилната дума е "предлагат" не "продават" :-) :-) :-) Гледам няма опашки от желаещи да купувта, но има задръстени паркинги с налични коли, който се седят с месеци :-) И е факт, че китайчетата се купуват повече от бизнес клиенти и до две години са на вторичния пазар, където никой не ги купува, даже на безценица. Ще се понабутат малко с тази схема и няма да повторят. Колкото и да не ти пука за обезцянването на един актив, едно е да го прадеш на 60% от стойността му, друго е на 30%
  • #9
    22 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    До колегата 8, ако позволи ще го поправя. Не трябва да казваме: "прозизвежда колИ" - множествено число. Стелантинс произвежда КОЛА - единствено число. Те произвеждат 1 кола и я клонират, 80% от това, което продават е идентично. Техниката е 1:1, различните 20% идват от панелите на каросерията и емблемите... и това е проблема и за това вече всички почват да бягат от тях
  • #8
    24 rate up comment 3 rate down comment
    РЕАЛИСТ ( преди 2 месеца )
    Стелантис потъва бавно но сигурно.Произвежда коли с проблемни двигатели и високи цени.
  • #7
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    До 6 - Опел си реши проблемите с ръждата преди сигурно 20 години вече. Някоя единична негледана бройка не е показател. Не им е това проблема а както казах глупавото управление на Франсетата
  • #6
    3 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Днес видях автомобил от марката на ядосаните, ами беше ръждясал и спорд мен не беше много над 10 години...
  • #5
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Вин ( преди 2 месеца )
    Вчерашната информация, че Уорън Бъфет си продава акциите в BYD, беше много по-меродавна за състоянието и перспективите пред компанията, отколкото действията на няколко шмекера-дилърчета в Германия
  • #4
    33 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Opel умря! И за това са виновни французите, не китайците! Въобще всички марки под шапката на Стелантис сами се самоубиват! Крайслер има 1 модел, Ланча има 1 модел, който даже се продава само в Италия, Опел е 100% Пежо, Мазерати са останали на един модел копие на Джип, а Алфа уби спортните си коли и продава и тя копия... Изключая някои панели на каросерията, около 80% от техниката е еднаква за всички брандове - неминуемо продажбите ще продължат да падат. А за 1,2 мотора за Европа... да замълчим!