IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шефът на Uber: Китайските електрички са по-добри от Tesla и Ford

Успехът се дължи на конкуренцията помежду им и на държавната политика, категоричен е Дара Хосровшахи

Марки като BYD и Geely се превърнаха в глобални играчи в автомобилната индустрия, които все повече се конкурират с Tesla и Ford. BYD продаде повече от 3 милиона електрически превозни средства и plug-in хибриди през 2024, изпреварвайки Tesla в глобалната класация на производителите на електромобили. Техните модели вече са добре познати и се оценяват високо не сама от конкуренцията, но и от други компании, свързани с автомобилния бранш.


китайски коли


Още през юни Джим Фарли - главен изпълнителен директор на Ford, призна, че китайските модели са много по-добри от тези, предлагани от западните производители по отношение на технологиии, качество и цена. Това показва мащаба на предимството, което компаниите от Средното кралство са постигнали.

Сега подобно мнение изказа и Дара Хосровшахи, който управлява операциите на Uber в повече от 70 страни по света от 2017 насам. Той е категоричен, че успехът на китайските производители е резултат от комбинация от два фактора - конкуренцията на обикновените хора и индустриалната политика на държавата. Правителството определя рамката и подкрепя сектора, но в крайна сметка само онези производители, които са в състояние да се справят с пазарната конкуренция, ще оцелеят.

В резултат на това китайските компании въвеждат нови модели по-бързо, поддържат цените по-ниски и в същото време предлагат по-богато оборудване от много западни конкуренти.

Самата Uber се фокусира върху електрификацията на своя автопарк от години. През юли 2025 компанията инвестира 300 милиона долара в производителя на електрически автомобили Lucid, чийто модел Gravity се очаква да бъде наличен в robotaxi.

В същото време Uber развива сътрудничество с Waymo, собственост на компанията Alphabet. Първото колаборативно роботакси се появи във Финикс, а по-късно и в Остин и Атланта. През август Waymo получи одобрение за тестване на автономни превозни средства в Ню Йорк.


0 от 500
  • #26
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Кочо Честименски ( преди 3 месеца )
    Сега Китай са неприятел и електричките вече не са на мода. Има една книга на Майкъл Крайтън, Състояние на страх. Описва бизнеса на екотерористите. Препоръчвам. Никой не се замисля и затова. Има и нещо друго. Хората, които симпатизират на Русия са във възторг от постиженията на китайската индустрия, понеже руската не може да се похвали с такива. На тях само мога да кажа, че Драконът не е приятел на Мечо Пух, защото е разгонен и ако Мечо се наведе, няма да се замисли да го опознае интимно.
  • #25
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Кочо Честименски ( преди 3 месеца )
    В Норвегия, обаче си произвеждат и ток. Що да не си продават цялото количество нефт, а автопроизводителите да купуват евтино електромотори и батерии от Китай, слагат ги в една сапунерка от рода на Fiat 500 и оп, дай 90 хиляди лева. Толкова струваше това...такова. За сравнение, една Дачия Спринг струва 30 хиляди лева и е същото...таквоз, само че не е увито в целофан, а в амбалажна хартия, да речем.
  • #24
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Кочо Честименски ( преди 3 месеца )
    Искам да помоля който ми сложи минус да оставя телефонния номер на майка си. Някому се налага периодично да пътува по 2500 километра в посока всеки месец по два пъти. Дизел. Някой живее извън града и има фотоволтаични панели. Електричка. Същото без панелите. Хибрид. В града. Бензин с малък обем или хибрид. Отдавна не карам на газ, но за мен това е универсалното задвижване и лично според мен за да ограничат използването на газови уредби наложиха директно впръскване.
  • #23
    10 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    За находищата на нефт обаче не мога да се съглася с тебе. Най-много находища на нефт и газ в Европа има ... Норвегия. Точно там от догодина няма да се продават автомобили с ДВГ. Но пък ще се продават в останалата част на Европа която няма такива залежи точно както Китай. Причината е друга - Китай видя бъдещето и инвестира в него, а Европа се включи чак когато китайците започнаха да успяват и се опитва да ги догони. А през това време Япония гледа НАЗАД и ще става лидер в ТЕХНОЛОГИИ ОТ МИНАЛОТО
  • #22
    7 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До Кочо. Абсолютно съм съгласен че отговорът е ДА. Всеки вид задвижване е подходящ. Просто не е подходящ за всички и всеки трябва да си избере спрямо нуждите си. Ако не беше така, нямаше да съществуват различни видове задвижвания, включително на един и същ модел автомобил. Само хора в ЕХО камера вярват, че това задвижване което е подходящо за тях е подходящо за 100% от населението на света.
  • #21
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Кочо Честименски ( преди 3 месеца )
    След всяка една статия, свързана с електрически автомобили или намесени такива, следват огромно количество коментари. Кое задвижване е най-доброто? Ел, хибрид, бензин или дизел? Отговорът е ДА. Само се дърлите, без изобщо на някого да му хрумне да разсъждава стратегически. Китай нямат собствени находища на нефт. Затова там електричките вървят. Европейските производители продаваха под фалшив зелен претекст електрички, защото имат най-голям марж на печалбите от тях, но смениха политиката.
  • #20
    4 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Аз ти давам всякакви гледни точки, като всеки може да се припознае в някоя от тях, но също така и да види и разбере гледните точки на останалите, ЗАЩОТО НЕ ВСИЧКИ СМЕ ЕДНАКВИ и точно затова НЯМА ЕДНАКВИ АВТОМОБИЛИ и няма и никога няма да има автомобил който да е ПОДХОДЯЩ ЗА ВСИЧКИ. Само сектантите на Toyota вярвате че Toyota corolla е универсалния автомобил подходящ за 100% от населението, а хибридната технология е подходяща за всичко всички и навсякъде.
  • #19
    4 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 17. В съседната тема обясних че всички сектанти на Toyota сте в ехо камера. Виждате и чувате само това което ви казва гуруто Акио Тойода и отричате всякакви факти и мнения които му противоречат. Аз в какво те убеждавам? В това че електромобилите все още не са подходящи за над 90% от населението? Но ти всъщност виждаш само 10% от мненията ми които обяснявам кои са тези 10% от шофьорите за които електромобилите вече са подходящи, А за останалите ми мнения си глух и сляп, защото си кон с капаци
  • #18
    5 rate up comment 6 rate down comment
    бъчваря ( преди 3 месеца )
    Радиоточката е предественик на мутренската ти кабеларка бе, . Радиоточката се ползваше за местни новини. Примерно, изчезнало ти магарето, отиваш и съобщават по радиоточката. Сега като ти изчезне магарето, пардон, фаувето, съобщаваш ли по кабеларката или чакаш сспейс х да изпрати някой да го потърси от космоса?. Най-вероятно е да си останеш без магаре и без обезщетение от застраховател, щото си скръндза и не си си направил на село застраховка.
  • #17
    8 rate up comment 5 rate down comment
    до Радиоточката ( преди 3 месеца )
    Другарю комсомолец, който дори не знае как се пише радиоточка, радиоточката беше измислена от комунистите, за да достига пропагандата им навсякъде. Не е ли иронично, че точно твоят тип - антиелектриците с лъжливата пропаганда - говори за радиоточки?