Марки като BYD и Geely се превърнаха в глобални играчи в автомобилната индустрия, които все повече се конкурират с Tesla и Ford. BYD продаде повече от 3 милиона електрически превозни средства и plug-in хибриди през 2024, изпреварвайки Tesla в глобалната класация на производителите на електромобили. Техните модели вече са добре познати и се оценяват високо не сама от конкуренцията, но и от други компании, свързани с автомобилния бранш.

Още през юни Джим Фарли - главен изпълнителен директор на Ford, призна, че китайските модели са много по-добри от тези, предлагани от западните производители по отношение на технологиии, качество и цена. Това показва мащаба на предимството, което компаниите от Средното кралство са постигнали.
Сега подобно мнение изказа и Дара Хосровшахи, който управлява операциите на Uber в повече от 70 страни по света от 2017 насам. Той е категоричен, че успехът на китайските производители е резултат от комбинация от два фактора - конкуренцията на обикновените хора и индустриалната политика на държавата. Правителството определя рамката и подкрепя сектора, но в крайна сметка само онези производители, които са в състояние да се справят с пазарната конкуренция, ще оцелеят.
В резултат на това китайските компании въвеждат нови модели по-бързо, поддържат цените по-ниски и в същото време предлагат по-богато оборудване от много западни конкуренти.
Самата Uber се фокусира върху електрификацията на своя автопарк от години. През юли 2025 компанията инвестира 300 милиона долара в производителя на електрически автомобили Lucid, чийто модел Gravity се очаква да бъде наличен в robotaxi.
В същото време Uber развива сътрудничество с Waymo, собственост на компанията Alphabet. Първото колаборативно роботакси се появи във Финикс, а по-късно и в Остин и Атланта. През август Waymo получи одобрение за тестване на автономни превозни средства в Ню Йорк.


4