IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-големият китайски производител откри как да заобиколи митата в ЕС

BYD внася на Стария континент електромобили, произведени в... Тайланд

Производителите на автомобили от Китай непрекъснато търсят нови начини да направят износа на превозни средства за Европа много по-евтин. В същото време, както е известно, ЕС наложи мита на вноса на електромобили от Китай, за да защити европейската автомобилна индустрия, като се аргументира с правителствата подкрепа, която получават компаниите от азиатската държава.


BYD


За най-големия китайски производител – BYD, митата са допълнителни 17% към основните 10%, което прави общо 27%. Базираният в Шънджън производител е третиран по-снизходително от други, което предполага, че е финансирал голяма част от развитието си със собствени средства. Въпреки преференциалната тарифа, BYD все още търси нови начини за по-евтин внос на автомобили на Стария континент.

BYD пробва друг начин за по-евтин внос на автомобили в Европа

Китайският производител има фабрика в Тайланд и възнамерява да я използва за намаляване на митата. Порталът CnEVPost информира, че първата партида от над 900 единици ще бъде изпратена в Европа и ще отиде във Великобритания, Германия и Белгия. Досега заводът създава превозни средства за вътрешния пазар и от 4 юли 2024, като около 90 000 електромобила и plug-in хибриди са напуснали производствената линия. Общият годишен капацитет е 150 000 единици.

Тъй като Европейският съюз няма особено важни търговски отношения с Тайланд, той прилага вносни мита за Тайланд в размер на 7%. BYD иска да използва тази разпоредба, в която е посочено, че е възможно да се увеличи митническата ставка с още 10%. А това означава, че в най-лошия случай ще плати мито от 17%, а в най-добрия случай – 7%.

Ще паднат ли цените на китайските автомобили в Европа?

Разбира се, ЕС има възможност да оспори по-ниските лихви и да ги повиши дори до нивото на китайските. Това обаче не е лесна задача, тъй като е необходимо да се подготви обосновка. Възможни промени в размера на митото няма да бъдат въведени за една нощ, така че BYD може - поне за известно време, да внася своите превозни средства на Стария континент по-евтино.

Много малко вероятно е BYD да използва по-ниските тарифи, за да намали цените на автомобилите в европейските шоуруми. Въпреки че това би било много добра новина, автомобилите, произведени във фабриката в Тайланд, ще отиде на тези пазари, където ще се продадат веднага.

От друга страна, автомобилната индустрия в момента се развива с невероятни темпове, а разширяването на производителите от Средното кралство принуждава цялата индустрия да инвестира и развива своята моделна гама, за което са необходими финансови ресурси. Не можем да отхвърлим и най-лошия сценарий, при който Европейският съюз ще повиши митата след известно време и тогава BYD ще трябва да коригира цените на автомобилите. Увеличенията със сигурност няма да се харесат на потребителите.

0 от 500
  • #7
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 3 месеца )
    Китайците дръпнаха заради солидните субсидии в батерии и солари от страна на плановата им икономика. А също и изключението от патентите за желязофосфатните батерии. Но тепърва има да се доказват, защото никой не е виждал 20 годишен китайски електромобил на какво прилича.
  • #6
    5 rate up comment 4 rate down comment
    raiders ( преди 3 месеца )
    И като заработи завода им в Унгария... кво правим?!? После Турция и Италия.
  • #5
    1 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Захаринчо, ха ха Димов, и другите които прозирате с този стил написани и функционална неграмотност, ти ако се съветваше с изкуствен интелект цена нямаше да имаш! Както за статиите, така и за коментарите които пишеш под тях. Особено полезно щеше да е да го питаш дали коментарите които докладвам за бременни тротинетки, и други простотии трябва да бъдат изтрити или са ценни като информация, докато изтриваш всякакви факти и цифри които пиша като ненужни за антиелектриците?
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Кой ще спори с неграмотна троти нетка,съветваща се с чат бот.
  • #3
    5 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    То да беше само функционалната неграмотност, но и граматичната е на същото ниво: "Въпреки че това би било много добра новина, АВТОМОБИЛИТЕ, произведени във фабриката в Тайланд, ЩЕ ОТИДЕ на тези пазари, където ще се продадат веднага." "Автомобилите ще отиде" ми звучи познато като от речника на....
  • #2
    7 rate up comment 9 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Неприятно е в коментарите да спориш с функционално неграмотни хора, но още по-лошо е, когато същите тези хора които в коментарите говорят за бременни тротинетки, пишат и статиите: "Разбира се, ЕС има възможност да оспори ПО-НИСКИТЕ ЛИХВИ и да ги повиши дори до нивото на китайските." Лихви, мито, все тая все процент. Щом можеш да правиш средно аритметично на процент и средногодишния процент на производството на фотоволтаиците е 3%, то явно процента е някакво имагинерно понятие.
  • #1
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Интересно, в момента цените на китайските автомобили в ЕС, са китайските умножени по 2.5-3. И тези цени НЕ са по желание на китайците. Ако зависеше от тях, сигурно щяха да са наполовина, и пак ще са на добра печалба, сравнено с ценовата война в самия Китай. Това НЕ са електрички, на които се прилагат високите мита за внос !! Колко според тези в брюксел трябва да са нормалните цени, за да отговарят на техните желания?