IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-големият производител в Китай сви производството

Причина за решението на BYD са препълнените с автомобили складове

Най-големият китайски автомобилен концерт BYD намали производството в последните месеци и се отказа от някои планове за разширяване на капацитета, съобщи агенция Ройтерс, позовавайки се на собствени източници. Анализаторите отдават тази стратегия на забавянето на растежа на продажбите на местния пазар и излишните запаси.


BYD


BYD е отменила нощните смени и е намалила производството на превозни средства с поне една трета, съобщават източници. Мерките са взети в най-малко четири от седемте фабрики, които компанията управлява в Китай. Не е известно колко дълго ще продължи това.

През втората половина на пролетта BYD показа най-ниските темпове на растеж на производството от началото на годината, а в относително изражение средният брой произведени автомобили е с 29% по-малък от същия период на миналата година.

През 2024 г. компанията успя да продаде 4,27 милиона превозни средства, като планираше да достигне 5,5 милиона до края на 2025 г. По данни на Cnevpost обаче, продажбите са се увеличили само с 15% през първите четири месеца на тази година.


BYD


Ръководството на концерна обвини за това активния дъмпинг от страна на конкурентите. Вицепрезидентът Стела Ли нарече ценовата война, която в момента се води на китайския автомобилен пазар, нездравословна, а пазарната ситуация нестабилна като цяло. На този фон BYD планира да увеличи усилията си за засилване на присъствието си на чуждестранните пазари, предимно в Европа.

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 10 ( преди 5 месеца )
    А с кого водят ценови войни тогава, след като няма пазар?
  • #11
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Гост=идиот ( преди 5 месеца )
    Toyota е най-иновативната технологична компания в света, която наистина мисли за екологията!От една батерия за електромобил произвежда 6 плъгин хибрида или 90 самозареждащи се хибрида.Вместо 20 милиона електромобила, Toyota ще произведе 90 пъти повече хибриди през 2030 година.Тези 180 милиона хибрида годишно, доказано ще изчистят 37 пъти повече въглеродни емисии от атмосферата.Ще слушате Акио Тойода!
  • #10
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Тесльо=идиот ( преди 5 месеца )
    Тесла ще произвежда по 20 милиона електромобила през 2030 година.Статистически е доказано.
  • #9
    7 rate up comment 4 rate down comment
    до 8, ( преди 5 месеца )
    Напротив. Виждаме как единственият производител, който поне до скоро не работеше на загуба беше голямата риба BYD. Малък производител не може да си позволи икономията от мащаба, която може големия.Отделно почти не можеш да правиш електрички без BYD или CATL. И пазара на електрички в Китай е всичко друго но не и пазарно саморегулиран. На кой пазар можеш с години да продаваш на загуба и да разчиташ на държавни субсидии?
  • #8
    7 rate up comment 5 rate down comment
    До 7 ( преди 5 месеца )
    Наистина примерът с xiaomi е показателен. Ако наистина син голям производител и се самозабравиш с цените в Китай, се появява някой нов играч който само за една година може да те изхвърли от пазара с нормални цени, за разлика от Европа, където големите фирми са се окопали от векове и не пускат никой малък да верее, за да правят каквото си искат изнудвайки клиентите.
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    И колко Лакомията си купихте вие?
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    до 4 ( преди 5 месеца )
    Xiaomi е много добър показател за пазара на електрички в Китай. Още с 1 модел и 100-тина хил продажби на година влязоха в топ 10 на производителите на електрички. Сега може и в топ 5. Което значи че повечето са супер дребните риби, като добавиш и как работят на загуба, до 5 години повечето ще са под ножа. И ще останат 2-3 големи. Което значи липса на конглокенция и пак дърво за клиента.
  • #5
    5 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "По данни на Cnevpost обаче, продажбите са се увеличили само с 15% през първите четири месеца на тази година." А тук са тръгнали да ги оплакват, при положение че за последните 15 години Toyota няма такъв ръст, да не говорим да мечтае за четири месеца.
  • #4
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    А живота си тече :). Днес Xiaomi представи YU7, и отвори за поръчки. За един са събрали 289 000 поръчки. Абсолютен световен рекорд. Дори някаква част да се откажат, пак си имат работа за няколко години напред, и ще се чака много. В момента за SU7 се чака 6 месеца, и то при условие, че откриха допълнителен НОВ завод, и пак не смогват..
  • #3
    15 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Унгария трябва да бъде изритана от ЕС и да се въведат мита за внос от Унгария. Айсиктир вече с този троянски кон на русия и Китай. Западът построи огромна автомобилна индустрия в Унгария, а те вместо да са благодарни, са пълни предатели.