IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BYD обяви как ще стане най-голямата автомобилна марка в света

Нова платформа и революционен електромотор ще помагат на китайците да стигнат върха в индустрията (ВИДЕО)

Китайският производител BYD си е поставил за цел да стане най-добрата автомобилна марка в света, като част от стъпките в тази посока ще бъдат реализирани още през 2025 година. Те включват европейско производство, появата на хечбек, който ще се настани най-ниско в гамата и пускането на система за автономно шофиране, която ще превъзхожда тази на големия конкурент Tesla.


BYD


„Нашата цел е да бъдем глобална автомобилна марка номер едно“, заяви Стела Ли, изпълнителен вицепрезидент на BYD и шеф на европейския регион. Последните данни сочат, че китайците са изпреварили Tesla по продажби на електромобили. В същото време те са произвели общо 4 272 000 превозни средства с „нова енергия“, което включва и plug-in хибриди. Сега целта им е да задминат Toyota, която през 2024 е произвела почти 11 млн автомобила.

Последната премиера на BYD в Европа беше на BYD Sealion 7 - нов петместен EV с пробег до 500 км и начална цена под 50 000 евро. Сега компанията готви пускането на нов модел - Dolphin Surf, който ще представлява европейска версия на популярния Seagull. Този електромобил се превърна в сензация в Китай, тъй като предлага 330 км пробег за около 12 000 евро.

Промяната в модела за Стария континент няма да е само в името. За да бъде по-привлекателен за клиентите електромобилът ще получи и удвоена мощност – 180 к.с. (китайския вариант развива 80). Не е ясно обаче дали Dolphin Surf ще бъде оборудван и с по-голяма батерия – в момента максимумът е 39kWh.


BYD


По-премиум позиционирането ще означава по-висока цена в Европа, като новият автомобил ще се конкурира с Dacia Spring и ще започва от около 17 000 евро. В същото време обаче новият EV ще предлага значително по-голяма мощност, а за да се намалят разходите за доставка, производството ще се осъществява в Европа.

BYD изненада конкурентите си миналия месец, като пусна софтуера си за автопилот в цялата си гама, на три нива: God’s Eye A, B и C. Това включва BYD Seagull, който разполага с начално ниво на хардуер и софтуер God’s Eye C, предлагащи шофиране по магистрала със спиране и тръгване от ниво 2. Системата може да се научи сама да управлява колата по често каран маршрут, като например пътуване до работното място.

„Всеки автомобил, който произвеждаме, има автоматично управление. Лично аз съм използвала системата в множество градски и магистрални сценарии в Китай - на места, гъмжащи от пешеходци и има сложни модели на шофиране”, обяснява Стела Ли. И допълва, че при системите за автономно шофиране BYD вече се конкурира директно с Tesla, като предимството на американците е в това, че „Илон Мъск е добър популяризатор на иновациите“.


BYD


Стела Ли е категорична, че в света няма автомобилна компания, която да спре BYD по пътя глобално лидерство. Според нея в индустрията има конкуренция, но BYD не е просто автомобилна компания, а технологичен гигант и това е голямото му предимство пред останалите.

„Ние произвеждаме батерии, като 70 процента от компонентите ни са вътрешна разработка и производство. Имаме 120 000 инженери за научноизследователска и развойна дейност. Съберете всичко заедно и не виждам някой да ни съперничи", казва шефката на BYD за Европа.

Изграждането на два европейски завода за производство и бази за доставчици е в ход, като унгарското съоръжение трябва да бъде пуснато в експлоатация до края на 2025, а това в Турция – през първата половина на следващата година.


BYD


Друго важно предимство на BYD трябва да даде и новата e-Platform 3.0, която е в основата на повечето модели на компанията – от дългия 3780 мм Seagull до новия Sealion 7, чиято дължина е 4870 мм. Планира се на нея да бъдат изградени огромен брой бъдещи модели.

Освен BYD започва внедряване и на платформа Super-e, която показа само преди дни. Тя използва 1000-волтова електронна архитектура, технология за литиево-желязо-фосфатни батерии от следващо поколение и захранващи микрочипове от силициев карбид. Китайците твърдят, че новата електрическа архитектура зарежда с 1 мегават (1000kW) или повече от четири пъти повече от капацитета за зареждане от 230kW на новия Sealion 7.

„Нашата цел е да направим зареждането толкова бързо, колкото зареждането на двигател с вътрешно горене. Новата ни платформа предлага невероятна скорост на зареждане, добавяйки средно 2 километра обхват всяка секунда или 400 км за пет минути. Със сигурност до няколко години тя ще пристигне и в Европа“, обяснява Ли.



Едновременно с платформата BYD разработи и ново поколение електрически двигатели, способни да достигнат впечатляващите 30 511 оборота в минута – най-високата скорост от всеки масово произвеждан електродвигател. Моторите могат да се похвалят с максимална мощност от 778 к.с. и плътност на мощността от 22 к.с./кг, подобрявайки производителността и ефективността на автомобила.


0 от 500
  • #40
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    сам си пише и сам си чете коментариите и после си отговаря на тях проблем ще е ако му ограничат достъпа до интернет тогава ще стане тегаво
  • #39
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Всички тези неща СМЕТКИ ли са или ВЯРА? Дайте подобни СМЕТКИ И ФАКТИ за вашите вярвания? СМЯТАЛ съм математическите сметки както за водорода така и за синтетичните горива и не излизат. Смятал съм за батериите. Смятал съм за фотоволтаиците. Смятал съм ги математически и затова ЗНАМ А НЕ ВЯРВАМ сляпо като троловете. ЗНАМ и мога ДА ДОКАЖА защо светът ще премине на електрическа енергия както за промишлеността и отоплението, така и за транспорта. ЧИСТА МАТЕМАТИКА, а не ЧУВСТВА И ЕМОЦИИ!
  • #38
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Антитрол ( преди 9 часа )До 18. За Блейд батериите даваха че при минус 30 градуса започват да зареждат с над 100 kW, което е средната скорост на повечето съвременни електромобили. Но това е важно само ако си достатъчно глупав да си оставиш батерията точно до зарядната на минус 30 градуса не заредена за много часове за да изстине до тази температура и тогава да се сетиш да идеш да зареждаш. След първите няколко минути шофиране, батерията вече е загряла достатъчно за бързо зареждане.
  • #37
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    От коментар #6Антитрол ( преди 11 часа )Преди да отговорите погледнете третата картинка. 1000 киловата зареждане. Понеже Гост "нямаше време" да ми отговори, да го попитам и тук пак ли смята че зареждането на този BYD е бавно, при положение, че за 1 минута зарежда 150 км. Същите 150 км, които той зарежда за 5 минути и 30 лв всяка седмица? Тоест електромобилите вече зареждат пет пъти по-бързо и два три пъти по-евтино от Гост, а технологиите тепърва ще се развиват!
  • #36
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До смешкото ( преди 6 дни )
    СМЯТАМ - в буквален смисъл - пресмятам, изчислявам - математическо действие. СМЯТАМ - в преносен смисъл - мисля, вярвам. Стналаите ясно, че всичко просто вярваш, като обикновен, вманиечен фен. Вярвал си в Тесла, сега не е модерно, сега вярваш в BYD. И това ще те мине. Тroловете сте прости същества, грабвате един лозонг изцяло, докато е модерен, като му мине модата, грабвате следващия, без много да мислите, просто защото не можете
  • #35
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Нещо по темата за електромобилите, батериите и зареждането им имаш ли да кажеш? Само с технически термини без емоции?
  • #34
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Няма да ти стигнат поне пет поредни коментара за да избереш само в резюме фактите и практическите примери които съм написал ПО ТЕМАТА НА СТАТИЯТА , в коментарите. Останалите 20% от коментарите са обяснения кои сте троловете и за какво се борите . Докато 90% от коментарите на троловете са за техните чувства и емоции, все едно са на психиатър. Защо трябва в 30 коментара под всяка тема да говорите за Чувствата Си? Обърнали сте го на ИСКРЕНО И ЛИЧНО. Запишете си част при ПРОФЕСИОНАЛИСТ.
  • #33
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Митьо не мое зАспи докато не напише 68 многословни мнения, които са отговор на реплика на дуплика на въпрос. И това според неговия гладък мозък е спечелване на борбата с троловете. Не е Мyн4о той, а Дон Кихот!
  • #32
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    По-важно е друго - реалността от 2025 на практика изпреварва дори най-смелите ми фантазии за след 2030. За първи път ви заговорих за китайското 500 киловата зареждане в началото на 2025, А още в средата на март говорим за 1000 киловата зареждане. Какво ли ще се случи само до края на годината? А половината от вас все още ВЯРВАТ, че въпреки всички тези факти, през 2035 хората все още ще искат най-вече ДВГ? И защо ВЯРВАТЕ в това? Аргументирайте се ако можете? Имате ли МНЕНИЕ или само плюете моите?
  • #31
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    До 29. Пак си гледал в огледалото, защото ти и абсолютно всички антиелектрици антимислители и антиматематици ВЯРВАТЕ , на марки, личности, националности, че даже и в делите вярата на сексуална ориентация и вземате предвид положението на Мерглокий спрямо Венера. Аз ВЯРВАМ единствено и само на науката и фактите. Който предложи най-добрата технология, той ще е лидера. Напълно възможно е през 2030 лидер да е марка, която в момента дори не съществува.