IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BYD обяви как ще стане най-голямата автомобилна марка в света

Нова платформа и революционен електромотор ще помагат на китайците да стигнат върха в индустрията (ВИДЕО)

Китайският производител BYD си е поставил за цел да стане най-добрата автомобилна марка в света, като част от стъпките в тази посока ще бъдат реализирани още през 2025 година. Те включват европейско производство, появата на хечбек, който ще се настани най-ниско в гамата и пускането на система за автономно шофиране, която ще превъзхожда тази на големия конкурент Tesla.


BYD


„Нашата цел е да бъдем глобална автомобилна марка номер едно“, заяви Стела Ли, изпълнителен вицепрезидент на BYD и шеф на европейския регион. Последните данни сочат, че китайците са изпреварили Tesla по продажби на електромобили. В същото време те са произвели общо 4 272 000 превозни средства с „нова енергия“, което включва и plug-in хибриди. Сега целта им е да задминат Toyota, която през 2024 е произвела почти 11 млн автомобила.

Последната премиера на BYD в Европа беше на BYD Sealion 7 - нов петместен EV с пробег до 500 км и начална цена под 50 000 евро. Сега компанията готви пускането на нов модел - Dolphin Surf, който ще представлява европейска версия на популярния Seagull. Този електромобил се превърна в сензация в Китай, тъй като предлага 330 км пробег за около 12 000 евро.

Промяната в модела за Стария континент няма да е само в името. За да бъде по-привлекателен за клиентите електромобилът ще получи и удвоена мощност – 180 к.с. (китайския вариант развива 80). Не е ясно обаче дали Dolphin Surf ще бъде оборудван и с по-голяма батерия – в момента максимумът е 39kWh.


BYD


По-премиум позиционирането ще означава по-висока цена в Европа, като новият автомобил ще се конкурира с Dacia Spring и ще започва от около 17 000 евро. В същото време обаче новият EV ще предлага значително по-голяма мощност, а за да се намалят разходите за доставка, производството ще се осъществява в Европа.

BYD изненада конкурентите си миналия месец, като пусна софтуера си за автопилот в цялата си гама, на три нива: God’s Eye A, B и C. Това включва BYD Seagull, който разполага с начално ниво на хардуер и софтуер God’s Eye C, предлагащи шофиране по магистрала със спиране и тръгване от ниво 2. Системата може да се научи сама да управлява колата по често каран маршрут, като например пътуване до работното място.

„Всеки автомобил, който произвеждаме, има автоматично управление. Лично аз съм използвала системата в множество градски и магистрални сценарии в Китай - на места, гъмжащи от пешеходци и има сложни модели на шофиране”, обяснява Стела Ли. И допълва, че при системите за автономно шофиране BYD вече се конкурира директно с Tesla, като предимството на американците е в това, че „Илон Мъск е добър популяризатор на иновациите“.


BYD


Стела Ли е категорична, че в света няма автомобилна компания, която да спре BYD по пътя глобално лидерство. Според нея в индустрията има конкуренция, но BYD не е просто автомобилна компания, а технологичен гигант и това е голямото му предимство пред останалите.

„Ние произвеждаме батерии, като 70 процента от компонентите ни са вътрешна разработка и производство. Имаме 120 000 инженери за научноизследователска и развойна дейност. Съберете всичко заедно и не виждам някой да ни съперничи", казва шефката на BYD за Европа.

Изграждането на два европейски завода за производство и бази за доставчици е в ход, като унгарското съоръжение трябва да бъде пуснато в експлоатация до края на 2025, а това в Турция – през първата половина на следващата година.


BYD


Друго важно предимство на BYD трябва да даде и новата e-Platform 3.0, която е в основата на повечето модели на компанията – от дългия 3780 мм Seagull до новия Sealion 7, чиято дължина е 4870 мм. Планира се на нея да бъдат изградени огромен брой бъдещи модели.

Освен BYD започва внедряване и на платформа Super-e, която показа само преди дни. Тя използва 1000-волтова електронна архитектура, технология за литиево-желязо-фосфатни батерии от следващо поколение и захранващи микрочипове от силициев карбид. Китайците твърдят, че новата електрическа архитектура зарежда с 1 мегават (1000kW) или повече от четири пъти повече от капацитета за зареждане от 230kW на новия Sealion 7.

„Нашата цел е да направим зареждането толкова бързо, колкото зареждането на двигател с вътрешно горене. Новата ни платформа предлага невероятна скорост на зареждане, добавяйки средно 2 километра обхват всяка секунда или 400 км за пет минути. Със сигурност до няколко години тя ще пристигне и в Европа“, обяснява Ли.



Едновременно с платформата BYD разработи и ново поколение електрически двигатели, способни да достигнат впечатляващите 30 511 оборота в минута – най-високата скорост от всеки масово произвеждан електродвигател. Моторите могат да се похвалят с максимална мощност от 778 к.с. и плътност на мощността от 22 к.с./кг, подобрявайки производителността и ефективността на автомобила.


0 от 500
  • #30
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Нещото в което ВЯРВАМ е, че електромобилите, слънчевите и вятърните централи в комбинация с батерии са тук за да останат, за да изместят останалите видове технологии за транспорт и производство на енергия. ВЯРВАМ, че това е неизбежно и въобще не стои въпроса Дали, а остават въпросите КОГА ще се случи с или без помощта на политиците. Моята ВЯРА е базирана на ЗНАНИЯ и сметки. Сляпата ВЯРА във водорода и синтетичните горива е базирана единствено и само на чужди ВЯРВАНИЯ без никакви аргументи.
  • #29
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Абе в рекламните брошури е едно, на практика друго. В началото на века, Деу например така се бяха засилили да превземат света, пък после, "хлъц". А електриковия ги бръщолевеше подобни умнитии и за Тесла преди 5 години, защото им ВЯРВАШЕ на отчетите и обещанията. А сега и той, "хлъц". Ама тоя път за китайците ще е различно, нали форумен Мyн4о? Колко си жалък не е истина...
  • #28
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Казали са си го почти в.прав текст китайците: Св.Илон, повелителят на електромобилите и на дядо Дони, е просто добър продавач. Иначе не продава кой знае какви технологии, но кара дълбоките джобове да се приемат елитарно като купуват биклюците му.
  • #27
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Както виждаш, СМЯТАМ, че Toyota може да продаде още 10 милиона електромобила през 2030 , АКО успее с твърдотелните батерии, но НЕ ВЯРВАМ, че това може да се случи. Както СМЯТАХ, как и Тесла може да постигне 20 милиона, защото няма никакъв проблем да построи този толкова заводи, но НЕ ВЯРВАХ, че това е възможно да стане. Като се върна 3-4 години назад съм ДОПУСКАЛ, че максимума който могат да достигнат са от 7 до 10 милиона. Това е било моето МНЕНИЕ ТОГАВА. При вас няма нито СМЕТКИ нито МНЕНИЯ
  • #26
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До смешкото ( преди 1 седмица )
    "ЗАЩО години наред смятах, че Тесла ще е лидер", не ни си смятал, ВЯРВАЛ си! Но иначе много пародираш "вярванията" на останалите! Днес може да СМЯТАШ, че някой ще отвее Тойота, но реално ВЯРВАШ, защото нямаш факти на база на които да СМЯТАШ, а имаш предположения и надежди на база на които ВЯРВАШ! Това,че наричаш нещата с различни имена, не ги прави различни! Гледал бил на един клип ... доводи и чудо
  • #25
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Има една такава 1000 МВт зарядна станция,до Козлодуй хахахаха
  • #24
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    До 23. Че какво лошо има Toyota да ни изненада и след десетки години лъжи и кухи обещания, да вземе този път да си изпълни обещанието и след една-две години да представи твърдотелни батерии с 1500 км пробег и 10 минути зареждане? Тогава освен сегашните 11 милиона клиента за хибриди, Toyota ще започне да продава и още 10 милиона електромобила годишно, който ако си изпълни обещанията ще са по-леки от хибридните RAV4 и corolla на по-ниска цена от тях. Тогава ще им стана най-големият фен!
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Те и хуавей нямаше кой да ги спре, пък сега.... Та да видим
  • #22
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Пропуснах. Тези 1000 киловата всъщност се зареждат с два конектора по 500 киловата. Новите зарядни станции на Тесла са точно такива. Просто ще заеме две колонки едновременно.
  • #21
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    До 18. За Блейд батериите даваха че при минус 30 градуса започват да зареждат с над 100 kW, което е средната скорост на повечето съвременни електромобили. Но това е важно само ако си достатъчно глупав да си оставиш батерията точно до зарядната на минус 30 градуса не заредена за много часове за да изстине до тази температура и тогава да се сетиш да идеш да зареждаш. След първите няколко минути шофиране, батерията вече е загряла достатъчно за бързо зареждане.