IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BYD обяви как ще стане най-голямата автомобилна марка в света

Нова платформа и революционен електромотор ще помагат на китайците да стигнат върха в индустрията (ВИДЕО)

Китайският производител BYD си е поставил за цел да стане най-добрата автомобилна марка в света, като част от стъпките в тази посока ще бъдат реализирани още през 2025 година. Те включват европейско производство, появата на хечбек, който ще се настани най-ниско в гамата и пускането на система за автономно шофиране, която ще превъзхожда тази на големия конкурент Tesla.


BYD


„Нашата цел е да бъдем глобална автомобилна марка номер едно“, заяви Стела Ли, изпълнителен вицепрезидент на BYD и шеф на европейския регион. Последните данни сочат, че китайците са изпреварили Tesla по продажби на електромобили. В същото време те са произвели общо 4 272 000 превозни средства с „нова енергия“, което включва и plug-in хибриди. Сега целта им е да задминат Toyota, която през 2024 е произвела почти 11 млн автомобила.

Последната премиера на BYD в Европа беше на BYD Sealion 7 - нов петместен EV с пробег до 500 км и начална цена под 50 000 евро. Сега компанията готви пускането на нов модел - Dolphin Surf, който ще представлява европейска версия на популярния Seagull. Този електромобил се превърна в сензация в Китай, тъй като предлага 330 км пробег за около 12 000 евро.

Промяната в модела за Стария континент няма да е само в името. За да бъде по-привлекателен за клиентите електромобилът ще получи и удвоена мощност – 180 к.с. (китайския вариант развива 80). Не е ясно обаче дали Dolphin Surf ще бъде оборудван и с по-голяма батерия – в момента максимумът е 39kWh.


BYD


По-премиум позиционирането ще означава по-висока цена в Европа, като новият автомобил ще се конкурира с Dacia Spring и ще започва от около 17 000 евро. В същото време обаче новият EV ще предлага значително по-голяма мощност, а за да се намалят разходите за доставка, производството ще се осъществява в Европа.

BYD изненада конкурентите си миналия месец, като пусна софтуера си за автопилот в цялата си гама, на три нива: God’s Eye A, B и C. Това включва BYD Seagull, който разполага с начално ниво на хардуер и софтуер God’s Eye C, предлагащи шофиране по магистрала със спиране и тръгване от ниво 2. Системата може да се научи сама да управлява колата по често каран маршрут, като например пътуване до работното място.

„Всеки автомобил, който произвеждаме, има автоматично управление. Лично аз съм използвала системата в множество градски и магистрални сценарии в Китай - на места, гъмжащи от пешеходци и има сложни модели на шофиране”, обяснява Стела Ли. И допълва, че при системите за автономно шофиране BYD вече се конкурира директно с Tesla, като предимството на американците е в това, че „Илон Мъск е добър популяризатор на иновациите“.


BYD


Стела Ли е категорична, че в света няма автомобилна компания, която да спре BYD по пътя глобално лидерство. Според нея в индустрията има конкуренция, но BYD не е просто автомобилна компания, а технологичен гигант и това е голямото му предимство пред останалите.

„Ние произвеждаме батерии, като 70 процента от компонентите ни са вътрешна разработка и производство. Имаме 120 000 инженери за научноизследователска и развойна дейност. Съберете всичко заедно и не виждам някой да ни съперничи", казва шефката на BYD за Европа.

Изграждането на два европейски завода за производство и бази за доставчици е в ход, като унгарското съоръжение трябва да бъде пуснато в експлоатация до края на 2025, а това в Турция – през първата половина на следващата година.


BYD


Друго важно предимство на BYD трябва да даде и новата e-Platform 3.0, която е в основата на повечето модели на компанията – от дългия 3780 мм Seagull до новия Sealion 7, чиято дължина е 4870 мм. Планира се на нея да бъдат изградени огромен брой бъдещи модели.

Освен BYD започва внедряване и на платформа Super-e, която показа само преди дни. Тя използва 1000-волтова електронна архитектура, технология за литиево-желязо-фосфатни батерии от следващо поколение и захранващи микрочипове от силициев карбид. Китайците твърдят, че новата електрическа архитектура зарежда с 1 мегават (1000kW) или повече от четири пъти повече от капацитета за зареждане от 230kW на новия Sealion 7.

„Нашата цел е да направим зареждането толкова бързо, колкото зареждането на двигател с вътрешно горене. Новата ни платформа предлага невероятна скорост на зареждане, добавяйки средно 2 километра обхват всяка секунда или 400 км за пет минути. Със сигурност до няколко години тя ще пристигне и в Европа“, обяснява Ли.



Едновременно с платформата BYD разработи и ново поколение електрически двигатели, способни да достигнат впечатляващите 30 511 оборота в минута – най-високата скорост от всеки масово произвеждан електродвигател. Моторите могат да се похвалят с максимална мощност от 778 к.с. и плътност на мощността от 22 к.с./кг, подобрявайки производителността и ефективността на автомобила.


0 от 500
  • #20
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    До 17. Е колко пък да греши. Напълно е прав. Максималната мощност от 1000 киловата си е маркетингов трик, ако си гледал видеото В статията, тази мощност се поддържа само няколко секунди. В практиката е важна средната скорост, която обикновено е два пъти по-малко от максималната - В случая над 500 kW. Тоест на най-бързата станция в България 400 киловата, през цялото време този автомобил ще зарежда на максималната мощност на станцията 400 kW.
  • #19
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Добавка 2+ ( преди 1 седмица )
    за под 15 минути.
  • #18
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Добавка 2 ( преди 1 седмица )
    За батериите с твърд електролит. Освен другите предимства, имат по-широк температурен обхват на работа и зареждане, до към -40С, долна граница. Сега при включване на зареждане, батерията първо си гони оптимален температурен режим (около 27С)(време!), и чак тогава увеличава скоростта на зареждане. Е това време, китайците се гласят да го махнат. И в момента има премиум китайци, които зареждат НАПЪЛНО (не 20-80%) батерията (сегашните LFP) си (100kW/h+), за
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Do 14 ( преди 1 седмица )
    Грешиш защото сега няма никакви станции с 1 мегават мощност, а докато се нароят вече ще има повече модели с подобно зареждане
  • #16
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    До 13. Ако погледнеш всичките ми аргументи ЗАЩО години наред смятах, че Тесла ще е лидер при продажбата на електромобили, ще видиш, че тези аргументи до преди новината за 1000 киловата зареждане се отнасяха за xiaomi, а вече се отнасят за BYD, но нямат никаква връзка с Toyota. Тоест е абсолютно сигурно че Toyota ще бъде отвята, без значение от кого. И не повтаряй грешката, да ВЯРВАШ, че изравняването на цените ще стане защото електромобилите поевтинеят. Toyota няма да продава все по 11 милиона
  • #15
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    От 14. Виждаш ли когато МИСЛИШ, как стигаш до същите ИЗВОДИ, на които се смеете от години? Като добавиш към тези разсъждения и изравняването на цените с ДВГ, ще стигнеш и до извода, че ако това се случи до 2030 година, то забраната за продажба на нови автомобили с ДВГ през 2035 ще е абсолютно ненужна. Малко са хората, които ще вземат емоционалното решение да си купят по-скъп автомобил с д в г, който се разваля по-често, но за сметка на това има огромни текущи разходи за зареждане и поддръжка.
  • #14
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ако това за милион километра и 5 мин. зареждане е вярно (мен ме съмнява) в деня който го пуснат всички останали електрички се обезценяват с 90%, то не че и сега не се обезценяват почти с толкова....
  • #13
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Голяма вероятност има до 2030г БИД да мине Тойота, но нищо не се знае то и Тесла щеше да става най-голяма (и Антитрол тролеше в нейна полза) и всяка година имаше голям ръст, а сега се бори спада да е по-малък
  • #12
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Припомням ти, че съвременните желязофосфатни батерии имат 10 000 цикъла живот при 0,5С. Батериите деградират от прегряване, а китайците вече докараха по-ниско вътрешно съпротивление на LFP батерии, отколкото японците на своите скъпи NMC батерии които имат много по-голям потенциал. Ако знаеше "закона на ома", щеше да знаеш че колкото е по-ниско вътрешното съпротивление на батерията, толкова по-висок ток може да понесе батерията без да загрее.
  • #11
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Гостенено, както винаги грешката ти в проценти е четирицифрено число. Объркал си броя на циклите само с 1000% грешка. Объркал си химията на батериите, объркал си накъде ще вървят цените на тока в бъдеще когато излезем на регулирания пазар. Лично за мен тока ще стане доста по-евтин, колкото по-скъп е за тебе. Липсата на мислене и знания заради омразата към четенето води до изказвания като твоите - тотално грешни без никакви аргументи а само, Вяра Вяра Вяра Вяра Вяра и щипка злоба и агресия