IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford: Хората вече не се интересуват от двигателя в колата им!

Потребителите имат други приоритети при избора на нов автомобил

Американският производител Ford вярва, че дните, когато двигателите с вътрешно горене са определяли превозното средство, до голяма степен са зад гърба ни. И това не е само заради електрическите превозни средства, които набират скорост в световен мащаб за сметка на автомобилите с вътрешно горене. Просто, хората вече не се интересуват толкова много, както едно време, от това какво задвижва една кола.


Ford


„Интересът съм конвенционалните двигатели намалява и не мисля, че потребителите мислят чак толкова много за това какво задвижва колата им. Едно време именно двигателите определяха едно превозно средство, но това остана в историята“, коментира заместник-председателят на Борда на директорите на компанията Джон Лоулър.

Много хора може да не са съгласни с подобни твърдения, но те са близо истината. Продажбите през 2025 показват, че повечето купувачи имат други приоритети, когато избират ново превозно средство. Независимо дали става въпрос за дизайн, информационно-развлекателни системи или системи за безопасност и асистенция на водача, други фактори сега се класират по-високо от двигателя в процеса на вземане на решения.

Намаляващият интерес към двигателите с вътрешно горене може да се дължи и на все по-строгите регулации за емисиите. Те принуждават повечето автомобилни производители да намалят размера си и с редки изключения - като трицилиндровия GR Yaris или GR Corolla на Toyota, малкият мотор обикновено не предизвиква голямо вълнение. И това показва, че на пазара има много по-малко на брой интересни автомобили, отколкото през 90-те години – ерата, за която Лоулър говори.


Ford V8


Тези дни обаче отдавна са отминали и е малко вероятно да се върнат, особено в Европа, където всички нови автомобили, продавани от 2035 нататък, трябва да бъдат без двигател с вътрешно горене.

Mercedes-AMG C63 е отличен пример за това как спъването на един двигател с вътрешно горене отблъсква купувачите. Хибридната конфигурация може да направи спортния седан по-бърз и по-мощен на теория, но хората все още копнеят за стария V8. Ford държи на осемцилиндровия си двигател в Mustang, но 5,0-литровият агрегат прави колата невъзможна за продажба в Европа, където данъците върху ДВГ с голям работен обем и високи емисии се покачват непрекъснато.

Има и още една причина. SUV-овете са превзели пазара и техните купувачи са по-склонни да се интересуват от други характеристики, отколкото от това, което е под капака. Феновете с бензин в кръвта винаги са били малцинство, но тази ниша се свива с течение на годините. А с предстоящата електрификация, най-лошото може би тепърва предстои за феновете, обичащи двигателите с вътрешно горене.


0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    тУРБо ( преди 2 седмици )
    И язе така мисля... никога не ме е интересувало двигателя в колата, само сакам да е над 400 коня, да реве като ядосан тигър и ако не я настъпвам да е тиха като коте ... *** какво да направя, като това все се свързва с V8 и после всички искат да видят какво има под капака :-D :-D :-D ... всичко останало е история! ;-)
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Румбо ( преди 2 седмици )
    Когато дойде Епохата на Лудият Макс 2,електричките направо ще изчезнат.
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Абе, знам си аз, че не съм "като хората", ама пък то било за добро. Халал, да са им на хората новите коли, аз ще оглеждам класиките отпреди 30-40 години.
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 2 седмици )
    Първото нещо което ме интересува е двигателя.
  • #9
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    странно защо всички започват да се интересуват от двигателя след като запачнат плоблемите и влязат в сервиза за съжаление вече никой не произвежда здрави двигатели нявсякъде проблеми с хардуера и софтуера затова по добре всеки ден бос до плажа отколкото с мерседес на работа
  • #8
    18 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Глупости а ла Форд...Основатея им сигърно в момента е вентилатор под земята, като гледа какви глупости творят в компанията му
  • #7
    3 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Човекът, разбира се, е прав и, макар че е първият голям шеф, който го казва в прав текст, всички компании вече си съобразяват моделната гама с това правило. И то от 2 десетилетия. Дори премиум марките оставиха 90% от гамата си само с 4 цилиндрови. Хората, които много, ама много искат В6 или В8 са 0,1% от пазара.
  • #6
    15 rate up comment 3 rate down comment
    JEEP ( преди 2 седмици )
    Аз се интересувам.
  • #5
    20 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Точно обратното, Форд лансират малолитражни EcoBoost дори в седаните си и клиентите им са наясно, че са ощетени. Налагането и принудата не е същото като предпочитанието. Доста лицемерни и нагли внушения.
  • #4
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 седмици )
    Давайте по тоя път и ще разберете, че им значение. Те и олиготата от Мерцедес обясняваха, как не било важно и как хората ще ТРЯБВА да свикнат с 2,0 мотор... ама нещо на Олето му се разклатиха краката след тия дивотии и е на път :)