IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо застрахователи все по-често отписват коли след катастрофи?

Новите технологии за безопасност оскъпяват значително дори най-елементарни ремонти

Шансът една кола да бъде отписана (обявена за „пълна щета“) след като катастрофа се е увеличил с 42% само за 5 години. И основната причина е, че в наши дни автомобилите са все по-сложни от всякога, като това се дължи на стремежа на индустрията да включва все повече технологии за безопасност. Това прави колите по-трудни за ремонт и това кара застрахователите да ги пратят за скрап.


катастрофа


Според ново проучване на новинарския сайт Axios, използващо данни на компанията за глобални анализи LexisNexis Risk Solutions, редица фактори правят по-вероятно от всякога една кола да бъде „тотализарана“, ако попадне в катастрофа. Това обаче води и до увеличаване на застрахователните премии.

Повече автомобилни технологии означава повече отписвания

Според LexisNexis 27% от колите, участвали в произшествия, сега се считат за „катастрофирали“, тоест трябва да бъдат бракувани, което е значителен скок от 2018, когато този процент е бил 19. И това не е единичен случай, тъй като този показател нараства стабилно всяка година, а това предполага, че тенденцията ще се запази.

Също така е важно да се отбележи, че при избухването на пандемията, резервните части станаха по-скъпи, като едновременно с това се увеличиха и сроковете за доставката им. Поскъпнаха и колите под наем, като всичко това доведе до по-високи разходи за застрахователните компании. Това обаче е само част от пъзела.

Техника за безопасност или капан за разходи?

Застрахователните компании отписват автомобили по-бързо от всякога след катастрофи, което накара експерти да обяват, че „в днешно време да сринеш кола е като да сринеш компютър“. Това е доста точна аналогия, особено като вземете предвид, че подмяната на броня сега често означава подмяна на броня, вероятно пълна с радарни, лидарни и ултразвукови сензори. И тези части ги няма при стара Honda Civic.


краш-тест


В същото време изправянето на огънат калник на Toyota Corolla отнема само няколко часа и изисква замяна на някои части, докато днешните превозни средства, натъпкани със сложни технологии, са нещо съвсем различно. И ако се наложи поправка, споменатите компоненти трябва да бъдат заменени, това означава и повторно калибриране, което застрахователят трябва да плати. Толкова за „евтините корекции“ от миналото.

Какво означава това за портфейла на потребителя?

В крайна сметка всичко това допринася за повишаване на застрахователните премии. Axios отчита 15% скок в застрахователните ставки с пълно покритие през 2024 и очаква още 5% увеличение тази година.

Няма съмнение, че колите са по-способни и по-безопасни от всякога. В същото време системите, които ги правят такива, струват на потребителите много. По този начин, когато става дума за безопасност, тя определено има цена при закупуване или лизинг на нов автомобил, оборудван с най-новите технологии.


0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    А като си купиш нов фар, колата ще го разпознае ли? Какъвто и да купиш ще трябва "да ги запознаеш".
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Хейтър ( преди 1 месец )
    Какви отливки бе хора това да не е статуя. Евтина камера при автомобилите също не съществува. Печалбата на автомобилните компании е от продажбата на авточасти и сервизното обслужване в първите 5-10 години. Затова части като радари и ECU та и сензори струват ненормално много пари. А най хубавото е че вече не може да си купиш например фар 2ра употреба защото колата не го разпознава.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Е каква е алтернативата? Да караме уж Ситроен и Дачия, да се радваме, че няма да даваме за скъпи ремонти..? Между другото, точно Тесла е сред най-скъпите за ремонт. Броните са доста, но бояджийствата са по няколко хиляди долара. Като цяло електричките ще са кошмар за отстраняване по-сериозни щети. Още един минус при препродажба.
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това е само едната страна на монетата, Другата е, че ори тези цени на труд (запад) не си заслужава ремонта, но по важното е че и няма кой да се занимава.
  • #3
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Освен това, при Тесла бронята не е цитирам "пълна с радарни, лидарни и ултразвукови сензори. " За всичко това отговарят сравнително евтини камери.
  • #2
    4 rate up comment 14 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 1. Точно обратното е. Още при проектирането на огромните отливки, са проектирани деформационни зони, които са заменяеми и са от по-меки материали свързани с болтове към алуминиевата отливка, които се продават като резервна част. При заварените от над 100 ламарини шасита, всичко става едно НЕРАЗГЛОБЯЕМО цяло, което при огъването му води до описването като тотал щета. НЯМА такава резервна част.
  • #1
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    При електричките с батерии част от купето нещата ще загрубеят още повече, а новата мода за спестяване на разходи с големи детайли ще ни довърши, щото няма да има части за подмяна в зоната на удара на купе сглобено от 4 големи детайла.Следващата стъпка ще е сервизите да купят 3D принтери за метални изделия (все още ужасно скъпи за използване), с които да принтират деформираните части от каросерията. Финално колите ще станат по-евтини а ремонтите им по-скъпи, което ще надуе застраховката.