Китайският производител BYD обеща да оборудва 21 модела с новата си система за подпомагане на шофирането „God's Eye“, включително достъпния хечбек Seagull, който струва по-малко от 10 000 долара. По този начин китайският автомобилен гигант открито заявява, че високите технологии не винаги означават скъпа цена и отправя предизвикателство преди всичко към Tesla на Илон Мъск.
Разбира се, „Окото на Бога“ има няколко версии, така че бюджетните модели определено няма да бъдат напълно автономни. Базовата версия на системата ADAS на BYD включва 12 камери и 17 радара и различни сензори. В по-усъвършенстваните версии се появява lidar, а системата с него е предназначена за премиум сегмента, включително марката Denza и Fang Cheng Bao.
В топ-модификацията „Божието око“ получава три лидара. В случая те ще се поставят на модели от под-марката Yangwang, под която по-специално се произвежда суперавтомобилът U9.
Най-бюджетната версия на ADAS от BYD може да работи само на магистрали, а най-модерната може да се движи с автопилот в градския трафик, което, както се оказва, дори системата за автономно шофиране на Mercedes, най-модерната сред тези на западните производители, не може да направи.
Очаква се всички версии да бъдат свързани към нашумялата невронна мрежа DeepSeek AI, която доведе до срив на борсовата стойност на компанията Nvidia след пускането й.