IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Не е само електричество – 4 промени в автомобила, които Европа пропусна

Бившият шеф на Lynk & Co посочи посоките, в които ще се развива индустрията

Автомобилната индустрия в Европа преживява важен повратен момент. Проблемът е, че никой няма представа дали това ще донесе ползи или ще причини вреди. А решенията, които Европейската комисия ще обяви на 10 декември, могат да бележат бъдещето на целия сектор.


бъдеще, мобилност


Има няколко абсолютни истини, от които индустрията не може да избяга - електрическият автомобил е бъдещето, китайските марки са тук, за да останат за дълго време, а моделите за мобилност се променят с замайваща скорост. Индустрията се трансформира и това се дължи на няколко основни фактора.

Автомобилът вече не може да бъде разбран без тези четири истини

Главният изпълнителен директор на Lynk & Co до 2024 - Ален Висер, е един от хората, които се опитват да променят начина, по който, по който разбираме автомобила. Именно под негово ръководство шведско-китайската марка заложи на абонаментен модел, а не на собственост, което шокира мнозина.

Ценовата война, започната от Tesla и BYD, обаче накара Lynk & Co да започне да приоритизира други проекти, които да донесат по-голяма печалба. Въпреки тази промяна и напускане на марката, Висер все още вярва, че истинската мобилност на бъдещето надхвърля "автомобилната индустрия".

бъдеще, мобилност


Технологиите напредват с огромни скокове в автомобилната индустрия

Пред изданието Turi.one Висер посочва четири основни неща, или четири бъдещи развития, които силно засягат сектора и ще бележат автомобилите на бъдещето:

Първо, електромобилността: виждаме я всеки изминал ден, когато пристигат нови електрически, хибридни и plug-in хибридни автомобили. Разбира се, Висер вярва, че марките всъщност възприемат тази философия за електрификация поради политически натиск, тъй като тези превозни средства са по-малко печеливши, и изискват по-малко поддръжка. Но е неоспорима реалност, че електрическите автомобили са бъдещето на сектора.

Второ, това, за което вече стана дума: нарастващата конкуренция от Китай. Въпреки допълнителните тарифи за навлизането на техните електрически автомобили, марките на азиатския гигант продължават да пристигат масово в Европа, увеличавайки пазарния си дял с всеки изминал месец. Според бившия изпълнителен директор на Lynk & Co, тези марки работят с дисциплина и мотивация, които "загубихме в Европа", и той посочва Xiaomi като един от предшествениците на "втора вълна" през следващите години.

бъдеще, мобилност


Трето, нещо, за което се говори малко, но китайските марки са успели да видят предварително: софтуер. Този фактор вече се превръща в ключов отличителен фактор. Най-добрият пример е Huawei, от който няма да видите модел с лого, но ще видите много с неговия софтуер. Европа, от друга страна, все още е традиционен производител на автомобили и нищо повече, макар че постепенно и това също се променя.

И четвърто, промяната в навиците на шофьорите и купувачите. Днес хората вече не търсят кола, а мобилност. Висер казва, че поведението на автомобилите вече няма значение за почти 99 процента от клиентите. И това е нещо, за което се предупреждава от години: притежаването на автомобил вече не е приоритет. "Опит над собствеността". От друга страна, Европа продължава да мисли както преди: "Автомобилната индустрия не иска да създава нова форма на мобилност, а само да продължи да продава автомобили."

По отношение на последното, бившият президент на китайската марка си спомня, че прогнозите за 2050 година са, че 80 процента от населението ще живеят в градове, което напълно ще промени нуждите от притежаването на автомобил. Хората ще търсят достъп до мобилност, ще използват приложение, за да се придвижват... "И собствеността ще загуби значението си."


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Всъщност, за да не ме "цитирате" извън контекста. Скоро процеса ще започне, но точно както преминаването към електромобили, ще се проточи с десетилетия. И за двете няма да се изпълнят НЕРЕАЛИСТИЧНИТЕ ОЧАКВАНИЯ, че това ще е действие, като например след две години всички ще караме електромобили и ще живеем в къщи. Все още си държа на тезата от преди десетина години, че най-рано през 2050 електромобилите по улиците в България ще станат повече от ДВГ.
  • #10
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Ето когато, аз съм на същото мнение като тебе, не се притеснявам да те поздравя. Аз също смятам, че все повече хора ще бягат от градовете. Не само енергетиката ще се децентрализира. На практика всичко малко по-малко ще се децентрализира. Според мен парадигмата ще се промени и имотния балон скоро ще гръмне, Когато хората се разбягат от градовете и има свръх излишък от апартаменти. Дори още днес къща в по-малък град излиза приблизително на същата цена ако не и по-евтино на м2, отколкото в София
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Няма разумен човек,който да е в час със случващото се около нас в момента, който да каже "бъдещето е" защото реално никой няма представа как ще се променят икономика и общество следващите 5-10-15 години.Че и да твърдиш каква ще е мобилността и кой от какво ще има нужда!Ако наистина хората ще имат повече свободно време и няма да имат нужда от големия град, това е нужда от много повече пътуване, много повече време за хобита, а колите за много хора са и хоби!Така,че драги циgанки-врачки - по-полека
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Трябва да си доста глупав и да не виждаш по-далеч от носа си за да твърдиш, че с навлизането в AI ерата градското населени ще се увеличава! Всъщност много от хората които сега са в градовете заради "работа на компютър" в административна, IT, финансова сфера, в следващите 10 години ще изгубят работа си.Много от бизнесите които сега са в градовете заради постоянната нужда да са в близост до държавната администрация, няма да имат нужда от това заради автоматизация и дигитализация.
  • #7
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Пълни глупости са това. Този като е толкова умен защо пазарният дял на Линк и Ко е нула? Никой не иска софтуер. Хората искат музика, навигация и телефон. Това са неща които ги има от много години. А моделите за коли под наем не са защото хората не искат да купуват, а защото автомобилите поскъпнаха толкова много, че за много хора вече е твърде скъпо да си купят автомобил.
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 2 седмици )
    Само се дрънкат глупости, а реално само все повече и повече липсват работници. В случай, че намалее много наличната работа просто може да се намаля работното време за да се разпределя между повечето хора както преди 1 век работната седмица обичайно е била 70-80 часа, а сега има и държави в които е 35 и някои са на половин работна седмица 20 часа. Който иска да работи винаги ще има какво да му се намери дори да е малко и с обучение въпроса е, че по-скоро проблема е нежеланието да се работи :D
  • #5
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Правилния въпрос е дали ВСЕ ОЩЕ има някой, който да не е съгласен с това изказване от статията "Но е неоспорима реалност, че ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ АВТОМОБИЛИ СА БЪДЕЩЕТО на сектора."
  • #4
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До другия гост. Интересно защо един по един всички започнаха да си признават на глас че е царя е гол? Защо всички започват да повтарят моите тези и да ги затвърждават? Но най-вече, Защо тези невъзможни според антиелектриците неща, започнаха да се случват на практика на все повече места по света ? Защо вече никой не си задава въпроса дали електромобилите са бъдещето, а единствените въпроси останаха КОГА.
  • #3
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 седмици )
    Всички изказвания на мениджъри са просто реклами - казват какво им се иска да стане. Geely изобще не се справят добре и Волво дадоха заден за електрификацията. "Днес хората вече не търсят кола, а мобилност." - и Мерцедес казваха, че клиентите не се интересуват от двигателя, но хората не мислят така и не им купуваха 4 цилиндровите АМГ. Всякакви мениджъри постоянно ни облъчват с мнения, които нямат нищо общо с реалността и после гледат като Тавареш
  • #2
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Нека видим как ще се отрази изчезването на 50+% от работните места в офис сектора в следващите 10-20 години заради ИИ и домино ефекта последвал тази рязка промяна. Когато основната маса от средната класа остане без работа, на какво ще се подпре икономиката като цяло и какъв пазар ще може да се подържа. Автомобилния сектор ще от най-потърпевшите и вероятно ще останат съвсем малко играчи на терена. Така погледнато споделените автомобили ще са начин да си позволиш мобилност изобщо