IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Не е само електричество – 4 промени в автомобила, които Европа пропусна

Бившият шеф на Lynk & Co посочи посоките, в които ще се развива индустрията

Автомобилната индустрия в Европа преживява важен повратен момент. Проблемът е, че никой няма представа дали това ще донесе ползи или ще причини вреди. А решенията, които Европейската комисия ще обяви на 10 декември, могат да бележат бъдещето на целия сектор.


бъдеще, мобилност


Има няколко абсолютни истини, от които индустрията не може да избяга - електрическият автомобил е бъдещето, китайските марки са тук, за да останат за дълго време, а моделите за мобилност се променят с замайваща скорост. Индустрията се трансформира и това се дължи на няколко основни фактора.

Автомобилът вече не може да бъде разбран без тези четири истини

Главният изпълнителен директор на Lynk & Co до 2024 - Ален Висер, е един от хората, които се опитват да променят начина, по който, по който разбираме автомобила. Именно под негово ръководство шведско-китайската марка заложи на абонаментен модел, а не на собственост, което шокира мнозина.

Ценовата война, започната от Tesla и BYD, обаче накара Lynk & Co да започне да приоритизира други проекти, които да донесат по-голяма печалба. Въпреки тази промяна и напускане на марката, Висер все още вярва, че истинската мобилност на бъдещето надхвърля "автомобилната индустрия".

бъдеще, мобилност


Технологиите напредват с огромни скокове в автомобилната индустрия

Пред изданието Turi.one Висер посочва четири основни неща, или четири бъдещи развития, които силно засягат сектора и ще бележат автомобилите на бъдещето:

Първо, електромобилността: виждаме я всеки изминал ден, когато пристигат нови електрически, хибридни и plug-in хибридни автомобили. Разбира се, Висер вярва, че марките всъщност възприемат тази философия за електрификация поради политически натиск, тъй като тези превозни средства са по-малко печеливши, и изискват по-малко поддръжка. Но е неоспорима реалност, че електрическите автомобили са бъдещето на сектора.

Второ, това, за което вече стана дума: нарастващата конкуренция от Китай. Въпреки допълнителните тарифи за навлизането на техните електрически автомобили, марките на азиатския гигант продължават да пристигат масово в Европа, увеличавайки пазарния си дял с всеки изминал месец. Според бившия изпълнителен директор на Lynk & Co, тези марки работят с дисциплина и мотивация, които "загубихме в Европа", и той посочва Xiaomi като един от предшествениците на "втора вълна" през следващите години.

бъдеще, мобилност


Трето, нещо, за което се говори малко, но китайските марки са успели да видят предварително: софтуер. Този фактор вече се превръща в ключов отличителен фактор. Най-добрият пример е Huawei, от който няма да видите модел с лого, но ще видите много с неговия софтуер. Европа, от друга страна, все още е традиционен производител на автомобили и нищо повече, макар че постепенно и това също се променя.

И четвърто, промяната в навиците на шофьорите и купувачите. Днес хората вече не търсят кола, а мобилност. Висер казва, че поведението на автомобилите вече няма значение за почти 99 процента от клиентите. И това е нещо, за което се предупреждава от години: притежаването на автомобил вече не е приоритет. "Опит над собствеността". От друга страна, Европа продължава да мисли както преди: "Автомобилната индустрия не иска да създава нова форма на мобилност, а само да продължи да продава автомобили."

По отношение на последното, бившият президент на китайската марка си спомня, че прогнозите за 2050 година са, че 80 процента от населението ще живеят в градове, което напълно ще промени нуждите от притежаването на автомобил. Хората ще търсят достъп до мобилност, ще използват приложение, за да се придвижват... "И собствеността ще загуби значението си."


0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    В такъв случай РЕШЕНИЕТО на проблема, НЕ Е ЛИ ТОЧНО ОБРАТНОТО? Да произвеждат ПОВЕЧЕ ПРОДАВАЕМИ ЕЛЕКТРОМОБИЛИ В ЕВРОПА? Какво значение има дали произвеждате тапицерии, болтове, гайки, електроинсталации или каквото и да е било за електромобил или за ДВГ? Каква е разликата? Или на инат няма да ги произвеждате защото са за електромобили и предпочитате да стоите гладни и на улицата, защото сте АНТИЕЛЕКТРИЦИ и се борите срещу РЕАЛНОСТТА?
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Русенец ( преди 2 седмици )
    Цехът на Бадер е в Русе и на улицата остават 700 човека.Същото се случва и в Европа, фабриките за сглобяване на автомобили се закриват и се местят в Азия. Подизпълнителите като Бадер остават без работа в резултат от политиката на Урсулите.
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Русенец ( преди 2 седмици )
    Не трольо,преминаването на производство само на електромобили в Европа,които няма на кого да продадат, убива производителите. Нашите цехове произвеждат компоненти за автомобили,които никога няма да бъдат произведени.Няма поръчки,цеха се закрива.
  • #18
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Е така де. Според него проблема е високото производство на електромобили в Европа, което намалило нуждата от тапицерии и кабели, защото електромобилите не ползват такива. Тоест ПАК ТЪРСЯТ ПОД ВОЛА ТЕЛЕ. А като говорим за истинските проблеми на Европа, ОСНОВНИЯ БЪДЕЩ ПРОБЛЕМ е че Европа не произвежда и не иска да произвежда батерии, ЗАЩОТО НЕ ВЗЕМА НА СЕРИОЗНО ЕЛЕКТРИФИКАЦИЯТА. Точно обратното на ВЯРВАНИЯТА. Не ги гледай какво говорят, а гледай какво правят!
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Трольо, статията говори за изоставането на ЕВРОПЕЙСКАТА индустрия, не вярвам тези в плевенско да правят системи и тапицерия за износ в Китай. Работя в транспортна фирма и цеховете които обслужваме в Испания се занимават с болчета и гайки или механични възли - все неща от миналия век.
  • #16
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Така е. Доказателство за тезата ти е, че електромобилите нямат нужда от тапицерия. Но още по непробиваемата ти логика е, че само автомобил с ДВГ има електроинсталации, а електромобила мяма никаква нужда от кабели! ЛОГИКАТА ТИ Е НА ВИСОКО НИВО! Само електромобилите са виновни за всички злини в света!
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Русенец ( преди 2 седмици )
    Резултатите от електрификацията са вече налице.След закриване на завода за автомобилни инсталации в Плевенско,от 2026 година затваря Бадер, произвеждащ автотапицерии.
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    всички са експерти и много ги разбират нещата , а после идва 2008-*** , 2020-та , 2022-ра и вси разбирачи са изненадани ...Всички са горди многознайковци ,а резултата е че преди година време в Испания стотици се удавиха и защото експертите не можаха един СМС с предупреждение да изпратят на хората навреме, пък ти чакай да ти предскажат след 20 години какво щяло да бъде.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    РУК, има определени проблеми в твоята логика. Те хората може и да не искат да са нагъчкани като сардини в големите градове, обаче компаниите нямат доверие на служителите си и затова ги искат в офиса. Лошата икономическа ситуация не позволява на служителите да са твърде капризни и да си договорят работа от вкъщи от провинцията. Така че точно заради лошата икономика процесът на децентрализация се забавя.
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Поредният меринджей със собствено мнение като психотрола Точко,който никога не познава.