Автомобилната индустрия в Европа преживява важен повратен момент. Проблемът е, че никой няма представа дали това ще донесе ползи или ще причини вреди. А решенията, които Европейската комисия ще обяви на 10 декември, могат да бележат бъдещето на целия сектор.

Има няколко абсолютни истини, от които индустрията не може да избяга - електрическият автомобил е бъдещето, китайските марки са тук, за да останат за дълго време, а моделите за мобилност се променят с замайваща скорост. Индустрията се трансформира и това се дължи на няколко основни фактора.
Автомобилът вече не може да бъде разбран без тези четири истини
Главният изпълнителен директор на Lynk & Co до 2024 - Ален Висер, е един от хората, които се опитват да променят начина, по който, по който разбираме автомобила. Именно под негово ръководство шведско-китайската марка заложи на абонаментен модел, а не на собственост, което шокира мнозина.
Ценовата война, започната от Tesla и BYD, обаче накара Lynk & Co да започне да приоритизира други проекти, които да донесат по-голяма печалба. Въпреки тази промяна и напускане на марката, Висер все още вярва, че истинската мобилност на бъдещето надхвърля "автомобилната индустрия".

Технологиите напредват с огромни скокове в автомобилната индустрия
Пред изданието Turi.one Висер посочва четири основни неща, или четири бъдещи развития, които силно засягат сектора и ще бележат автомобилите на бъдещето:
Първо, електромобилността: виждаме я всеки изминал ден, когато пристигат нови електрически, хибридни и plug-in хибридни автомобили. Разбира се, Висер вярва, че марките всъщност възприемат тази философия за електрификация поради политически натиск, тъй като тези превозни средства са по-малко печеливши, и изискват по-малко поддръжка. Но е неоспорима реалност, че електрическите автомобили са бъдещето на сектора.
Второ, това, за което вече стана дума: нарастващата конкуренция от Китай. Въпреки допълнителните тарифи за навлизането на техните електрически автомобили, марките на азиатския гигант продължават да пристигат масово в Европа, увеличавайки пазарния си дял с всеки изминал месец. Според бившия изпълнителен директор на Lynk & Co, тези марки работят с дисциплина и мотивация, които "загубихме в Европа", и той посочва Xiaomi като един от предшествениците на "втора вълна" през следващите години.

Трето, нещо, за което се говори малко, но китайските марки са успели да видят предварително: софтуер. Този фактор вече се превръща в ключов отличителен фактор. Най-добрият пример е Huawei, от който няма да видите модел с лого, но ще видите много с неговия софтуер. Европа, от друга страна, все още е традиционен производител на автомобили и нищо повече, макар че постепенно и това също се променя.
И четвърто, промяната в навиците на шофьорите и купувачите. Днес хората вече не търсят кола, а мобилност. Висер казва, че поведението на автомобилите вече няма значение за почти 99 процента от клиентите. И това е нещо, за което се предупреждава от години: притежаването на автомобил вече не е приоритет. "Опит над собствеността". От друга страна, Европа продължава да мисли както преди: "Автомобилната индустрия не иска да създава нова форма на мобилност, а само да продължи да продава автомобили."
По отношение на последното, бившият президент на китайската марка си спомня, че прогнозите за 2050 година са, че 80 процента от населението ще живеят в градове, което напълно ще промени нуждите от притежаването на автомобил. Хората ще търсят достъп до мобилност, ще използват приложение, за да се придвижват... "И собствеността ще загуби значението си."


3