IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Не е само електричество – 4 промени в автомобила, които Европа пропусна

Бившият шеф на Lynk & Co посочи посоките, в които ще се развива индустрията

Автомобилната индустрия в Европа преживява важен повратен момент. Проблемът е, че никой няма представа дали това ще донесе ползи или ще причини вреди. А решенията, които Европейската комисия ще обяви на 10 декември, могат да бележат бъдещето на целия сектор.


бъдеще, мобилност


Има няколко абсолютни истини, от които индустрията не може да избяга - електрическият автомобил е бъдещето, китайските марки са тук, за да останат за дълго време, а моделите за мобилност се променят с замайваща скорост. Индустрията се трансформира и това се дължи на няколко основни фактора.

Автомобилът вече не може да бъде разбран без тези четири истини

Главният изпълнителен директор на Lynk & Co до 2024 - Ален Висер, е един от хората, които се опитват да променят начина, по който, по който разбираме автомобила. Именно под негово ръководство шведско-китайската марка заложи на абонаментен модел, а не на собственост, което шокира мнозина.

Ценовата война, започната от Tesla и BYD, обаче накара Lynk & Co да започне да приоритизира други проекти, които да донесат по-голяма печалба. Въпреки тази промяна и напускане на марката, Висер все още вярва, че истинската мобилност на бъдещето надхвърля "автомобилната индустрия".

бъдеще, мобилност


Технологиите напредват с огромни скокове в автомобилната индустрия

Пред изданието Turi.one Висер посочва четири основни неща, или четири бъдещи развития, които силно засягат сектора и ще бележат автомобилите на бъдещето:

Първо, електромобилността: виждаме я всеки изминал ден, когато пристигат нови електрически, хибридни и plug-in хибридни автомобили. Разбира се, Висер вярва, че марките всъщност възприемат тази философия за електрификация поради политически натиск, тъй като тези превозни средства са по-малко печеливши, и изискват по-малко поддръжка. Но е неоспорима реалност, че електрическите автомобили са бъдещето на сектора.

Второ, това, за което вече стана дума: нарастващата конкуренция от Китай. Въпреки допълнителните тарифи за навлизането на техните електрически автомобили, марките на азиатския гигант продължават да пристигат масово в Европа, увеличавайки пазарния си дял с всеки изминал месец. Според бившия изпълнителен директор на Lynk & Co, тези марки работят с дисциплина и мотивация, които "загубихме в Европа", и той посочва Xiaomi като един от предшествениците на "втора вълна" през следващите години.

бъдеще, мобилност


Трето, нещо, за което се говори малко, но китайските марки са успели да видят предварително: софтуер. Този фактор вече се превръща в ключов отличителен фактор. Най-добрият пример е Huawei, от който няма да видите модел с лого, но ще видите много с неговия софтуер. Европа, от друга страна, все още е традиционен производител на автомобили и нищо повече, макар че постепенно и това също се променя.

И четвърто, промяната в навиците на шофьорите и купувачите. Днес хората вече не търсят кола, а мобилност. Висер казва, че поведението на автомобилите вече няма значение за почти 99 процента от клиентите. И това е нещо, за което се предупреждава от години: притежаването на автомобил вече не е приоритет. "Опит над собствеността". От друга страна, Европа продължава да мисли както преди: "Автомобилната индустрия не иска да създава нова форма на мобилност, а само да продължи да продава автомобили."

По отношение на последното, бившият президент на китайската марка си спомня, че прогнозите за 2050 година са, че 80 процента от населението ще живеят в градове, което напълно ще промени нуждите от притежаването на автомобил. Хората ще търсят достъп до мобилност, ще използват приложение, за да се придвижват... "И собствеността ще загуби значението си."


0 от 500
  • #31
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 2 седмици )
    Остаави го тоя мaлoyмниk - ЕС наля десетки милиарди евро в заводи за батерии и всички те фалираха. Сега тоя пещерски *** иска трилиони да се инвестират пак в същата измама, за да може и тях да загубим, защото в болното му съзнание миксерите били бъдещето и ние вкупом трябва да инвестираме всичките си пари в батерии.
  • #30
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 2 седмици )
    Остаави го тоя мaлoyмниk - ЕС наля десетки милиарди евро в заводи за батерии и всички те фалираха. Сега тоя пещерски *** иска трилиони да се инвестират пак в същата измама, за да може и тях да загубим, защото в болното му съзнание миксерите били бъдещето и ние вкупом трябва да инвестираме всичките си пари в батерии.
  • #29
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Защо в Китай вече ИЗБИРАТ да си купят електромобил, въпреки че могат да ИЗБЕРАТ да си купят евтин ДВГ, който е произведен по технология от преди 23 години, както правят японците както видяхме от съседна статия? Защо японците избират 23-годишната технология, а китайците xiaomi последно поколение С 500 kW зареждане? Урсула ли ги НАКАРА? Защо ИЗБИРАТ да чакат цяла година поръчката си за xiaomi? ДАЙТЕ ЛОГИЧНАТА ПРИЧИНА?
  • #28
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Все още ли имате НЕРЕАЛИСТИЧНИТЕ ОЧАКВАНИЯ, че забраната за ДВГ през 2035 ще остане, ако дотогава цените на електромобилите не са станали по-евтини от ДВГ И КЛИЕНТИТЕ НЕ ГИ ИСКАТ ПОРАДИ ТАЗИ ПРИЧИНА? А ако през 2030 електрическата баничарка вече Има 500 км пробег и пет минути зареждане и е по-евтина от дизеловата, Ако ти е РАЗРЕШЕНО да си купиш дизелова през 2040, КАКЪВ ЩЕ Е ТВОЯ ИЗБОР за следващата баничарка? Забраната Ще има ли смисъл?
  • #27
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Турбо, ето че отново доказваш причината да си антиелектрик - НЕРЕАЛИСТИЧНИ ОЧАКВАНИЯ. Колко пъти да ти повтарям моята теза на "електрик" ? Аз като привърженик на електромобилите винаги съм твърдял че най-рано през 2050 ще има 50% електромобили в България, А ти като виден антиелектрик предвиждаш 100% много по-рано. Смяташ ли че Урсула или който и да е може да те накара да караш електромобил, АКО НЕ ИСКАШ?
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Прогнозите са си прогнози. Реалността си остава. Трябват надеждни машини за работа и превоз на семейството. Държавите с лоши пътища и много дупки дори в градовете са си доста. После идват малките населени места около областните центрове. Там не се чисти и не се поддържа. Ще има за всеки според нуждите, убеден съм.
  • #25
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 2 седмици )
    Много от автомобилните производители обръщат тенденцията от производство само на електромобили,към смесено производство на хибриди, електромобили и автомобили само с двг.Въпрос на време е Урсула да бъде отстранена, бъдещето на зелената сделка и електромобилите да се преосмислят.Нека още малко в Европа да поогладнеят и неизбежното ще се случи.
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 2 седмици )
    Електромобилите се налагат със субсидии Тесльо и със забрани и глоби за автомобилните производители т.е. с непазарни методи.Аз мисля,че трябва пазара да определи колко автомобили и колко електромобили ще се произвеждат.Всяко залитане в крайности като 100% автомобили или 100% електромобили е грешно.
  • #23
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    И внимавай какво говориш, защото ще те обвинят за китайски агент, платен от китайската комунистическа партия, защото възхваляваш Китай. Ще те пратят да живееш в Китай, щом не ти харесва Урсула. Не питай откъде знам!
  • #22
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Реалността е, че автомобилната промишленост преминава към електромобили. Който най-бързо се адаптира ще оцелее. Бързите риби ще изядат бавните. Xiaomi например, е много малка, но много бърза риба, която се роди преди по-малко от две години, но ще изяде голяма част от големите акули. Проблемът на европейските производители е, ЧЕ СЕ БАВЯТ И ОТЛАГАТ важни решения. РЕШЕНИЯ , които решават БЪДЕЩИТЕ ПРОБЛЕМИ. Решения на проблеми, за които отдавна говоря, че СЪС СИГУРНОСТ предстоят.