IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Не е само електричество – 4 промени в автомобила, които Европа пропусна

Бившият шеф на Lynk & Co посочи посоките, в които ще се развива индустрията

Автомобилната индустрия в Европа преживява важен повратен момент. Проблемът е, че никой няма представа дали това ще донесе ползи или ще причини вреди. А решенията, които Европейската комисия ще обяви на 10 декември, могат да бележат бъдещето на целия сектор.


бъдеще, мобилност


Има няколко абсолютни истини, от които индустрията не може да избяга - електрическият автомобил е бъдещето, китайските марки са тук, за да останат за дълго време, а моделите за мобилност се променят с замайваща скорост. Индустрията се трансформира и това се дължи на няколко основни фактора.

Автомобилът вече не може да бъде разбран без тези четири истини

Главният изпълнителен директор на Lynk & Co до 2024 - Ален Висер, е един от хората, които се опитват да променят начина, по който, по който разбираме автомобила. Именно под негово ръководство шведско-китайската марка заложи на абонаментен модел, а не на собственост, което шокира мнозина.

Ценовата война, започната от Tesla и BYD, обаче накара Lynk & Co да започне да приоритизира други проекти, които да донесат по-голяма печалба. Въпреки тази промяна и напускане на марката, Висер все още вярва, че истинската мобилност на бъдещето надхвърля "автомобилната индустрия".

бъдеще, мобилност


Технологиите напредват с огромни скокове в автомобилната индустрия

Пред изданието Turi.one Висер посочва четири основни неща, или четири бъдещи развития, които силно засягат сектора и ще бележат автомобилите на бъдещето:

Първо, електромобилността: виждаме я всеки изминал ден, когато пристигат нови електрически, хибридни и plug-in хибридни автомобили. Разбира се, Висер вярва, че марките всъщност възприемат тази философия за електрификация поради политически натиск, тъй като тези превозни средства са по-малко печеливши, и изискват по-малко поддръжка. Но е неоспорима реалност, че електрическите автомобили са бъдещето на сектора.

Второ, това, за което вече стана дума: нарастващата конкуренция от Китай. Въпреки допълнителните тарифи за навлизането на техните електрически автомобили, марките на азиатския гигант продължават да пристигат масово в Европа, увеличавайки пазарния си дял с всеки изминал месец. Според бившия изпълнителен директор на Lynk & Co, тези марки работят с дисциплина и мотивация, които "загубихме в Европа", и той посочва Xiaomi като един от предшествениците на "втора вълна" през следващите години.

бъдеще, мобилност


Трето, нещо, за което се говори малко, но китайските марки са успели да видят предварително: софтуер. Този фактор вече се превръща в ключов отличителен фактор. Най-добрият пример е Huawei, от който няма да видите модел с лого, но ще видите много с неговия софтуер. Европа, от друга страна, все още е традиционен производител на автомобили и нищо повече, макар че постепенно и това също се променя.

И четвърто, промяната в навиците на шофьорите и купувачите. Днес хората вече не търсят кола, а мобилност. Висер казва, че поведението на автомобилите вече няма значение за почти 99 процента от клиентите. И това е нещо, за което се предупреждава от години: притежаването на автомобил вече не е приоритет. "Опит над собствеността". От друга страна, Европа продължава да мисли както преди: "Автомобилната индустрия не иска да създава нова форма на мобилност, а само да продължи да продава автомобили."

По отношение на последното, бившият президент на китайската марка си спомня, че прогнозите за 2050 година са, че 80 процента от населението ще живеят в градове, което напълно ще промени нуждите от притежаването на автомобил. Хората ще търсят достъп до мобилност, ще използват приложение, за да се придвижват... "И собствеността ще загуби значението си."


0 от 500
  • #51
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 2 седмици )
    Субсидиите свалят цените на електричките психотроле,на останалото не влияят.Хората са алчни за безплатното, докато капанът не щракне.После съжаляват ама е късно,плъха е в капана.
  • #50
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 2 седмици )
    Психотрола оспамил форума отново.Повече от половината психокоментари са неговите.
  • #49
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Как тогава ще обясниш, че субсидиите вдигат продажбите, а спирането на субсидиите намалява продажбите? Субсидиите намаляват теглото на батерията? Субсидиите правят зареждането по-бързо? Субсидиите вдигат пробега?
  • #48
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Или пак си на мантрата 100% електромобили по улиците след няколко години?
  • #47
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До Димов. Тоест според тебе няма да бъде продаден нито един електромобил докато не изминават 1000 км и се зареждат за две-три минути? Защото съм функционално неграмотен и разбрах че точно това казваш? Правилно ли съм те разбрал? Тоест ако китайците започнат да продават своите модели С 1300 киловата зареждане които зареждат 520 км за пет минути и струват 30 000 евро, няма да се продават?
  • #46
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 2 седмици )
    Бъдещето на електрокамионите Тесла е доста мъгляво.В САЩ транспорта е завладян от големите дизелови влекачи.За три месеца не видях нито един електрокамион Тесла.
  • #45
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 2 седмици )
    Един резервоар тежи 50 кг,зарежда се за 2-3 минути и можеш да караш 1000 км.Бъдещето ще е на електромобилите, когато с 50 кг батерия можеш да се движиш 1000 км и се зареждат евтино за 2-3 минути.
  • #44
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Както винаги, Димов дойде да хвърли малко лъжи и манипулации, да изрече всеизвестните проблеми - деиндустриализация, високи цени на горивата и енергията, липса на производство на батерии. НО НЕ ПРЕДЛОЖИ НИТО ЕДНО РЕШЕНИЕ! Намери си виновни, НО НЕ КАЗА ПРИЧИНАТА? А причината е ЧЕ ЕВРОПА НЕ СИ ЗАЩИТАВА ИНТЕРЕСИТЕ, а политиците се чудят ЧИИ ЧУЖДИ ИНТЕРЕСИ ДА ЗАЩИТАВАТ. Дали политика се казва Урсула или Иван, дали е зелен червен или пембян, няма никакво значение Според мен.
  • #43
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    И защо ми е да ходя в Китай и какво ще видя? Ти като ходи до Китай Какво ти каза другаря Си на ушенце, което останалите няма откъде да знаят? Аз не гледам ПРАЗНИТЕ ОБЕЩАНИЯ НА ПОЛИТИЦИТЕ И ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ НА АВТОМОБИЛИ като тебе. Аз гледам резултатите. Китай никога не е обещавал пет минутно зареждане на автомобилите, Toyota обещава 10 минути от 2012 година насам. Китайците просто направиха пет минутното зареждане и казаха че почват производство. Къде е Европа?
  • #42
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Пак те питам, електромобилите НЯКОГА ще изместят ли ДВГ? Ще преминат ли 50% пазарен дял или все още вярваш на мантрите, че никога няма да прескочат 30%? Или ще продължаваш да говориш за 100% ДВГ, сякаш ДВГ някога е бил 100% и каруците и конете са спрели да се движат по пътищата?