IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Това нещо на снимката развива 1005 конски сили!

Новият рекордьор на YASA тежи само 12.7 килограма - нов световен рекорд

Изглеждаше твърде хубаво, за да е истина, когато през лятото YASA обяви, че е разработила електромотор с тегло едва 13.1 килограма, способен да развие 738 коня мощност. Оказа се стопроцентов факт, а сега британската компания, собственост на Mercedes, съобщава, че е счупила собствения си рекорд: новият й електрически агрегат тежи само 12.7 килограма, но дава 1005 конски сили мощност! 
  
     
YASA, електромотор, осев електромотор, аксиално-поточен
    
    
Нов световен рекорд

Това е нов световен рекорд за плътност на мощността - 59 киловата за всеки килограм тегло. 

Просто за сравнение, днешната Tesla Model S Plaid има три електрически мотора, които комбинирани дават 1020 конски сили. Компанията ревниво пази в тайна технически показатели като теглото на отделните мотори, но то е някъде от порядъка на 30-35 килограма. Замяната на тези агрегати с три от новите мотори на YASA би означавало намаляване на теглото с около 60 килограма при увеличаване на мощността с... 2000 конски сили. 

Постоянната мощност ще е около 500 коня

Разбира се, добре е да помним, че пиковата мощност е различна от постоянната, когато става дума за електрически мотори при електромобили. YASA твърди, че постоянната, непрекъсната мощност, която може да осигури последният им прототип, е в диапазона от 469–536 конски сили. 

Все още не знаем колко различен е този нов прототип от предишния рекордьор. Това е така, защото и двата мотора все още са във фаза на тестване, така че YASA все още не разкрива цялата информация.
   
   
Еди Мартин, инженер, YASA, аксиално-поточен електромотор, осев електромотор
Инженерът в YASA Еди Мартин показва новия прототип
  
   

Без скъпи и екзотични материали

Компанията обаче твърди, че технологията може да се използва във всякакви мащаби, и че не използва свръхскъпи екзотични материали като повечето конкуренти. 

Mercedes-Benz, който придоби контролния пакет от YASA преди няколко години, вече потвърди, че използва мотори от британците в предстоящия си супер GT електрически автомобил от AMG. 
  
     

 

0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Можеш ли да повториш с твои думи какво точно съм казал за тези 4000 коня? Какви ще са предимствата да сложиш 4 такива двигателя? Представянето на писта по-добро ли ще е отколкото само с 2 двигателя и 2 диференциала? В кой случай автомобилът ще е по-лек? А в кой ще е по управляем? В кой случай ще имаш по-добър torque vectoring? В кой ще постигаш по-добро ускорение и спиране дори в завой? В кой случай автомобила ще е по -енергоефективен? ИЛИ НЯМАШ СОБСТВЕНО МНЕНИЕ, А ДОЙДЕ САМО ДА ПСУВАШ?
  • #20
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 19. А днес какво казвам? Че ще ти трябват с някога 4000 коня, ВЪПРЕКИ ЧЕ ТЕОРЕТИЧНО МОЖЕШ ДА ГИ ПОЛУЧИШ? Не виждам защо постоянно трябва да доказвате функционалната си неграмотност и да твърдите че някога съм казвал неща, които няма как да цитирате, защото никога не съм казвал.
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До трола ( преди 1 месец )
    Онзи ден нали обясняваше как многото коне реално пречат на колата да бъде бърза на писта. И са налични само са изключително кратко време, накратко чист маркетинг. Какво си се разпенил сега?
  • #18
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Лапсус "Това което съм калкулирал Е ТЕОРЕТИЧЕН ПОТЕНЦИАЛ"
  • #17
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До антиелектрика. Очевидно ти е проблем да четеш текста с разбиране и не си разбрал че дори Според мен това е абсурден автомобил, който няма смисъл да съществува, ДОРИ ДА Е ТЕХНИЧЕСКИ ВЪЗМОЖНО ДА БЪДЕ ПРОИЗВЕДЕН. Това което съм купил Е ТЕОРЕТИЧЕН ПОТЕНЦИАЛ На практика са напълно достатъчни само 2 двигателя, а ако са 4 за да бъдат спестени диференциалите, които на практика ще са по-тежки от 13кг, то мощността ще е ограничена от МОЩНОСТТА НА ЕЛЕКТРОНИКАТА, а не на батерията или двигателите.
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ....... ( преди 1 месец )
    .....
  • #15
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До боксерките. Всъщност нито теглото, нито пробегът са проблем и в момента за повечето от шофьорите. Проблемите са 1. Висока цена 2. Време за зареждане. 3. Наличност на зарядната инфраструктура. За всички тези проблеми е ВЪПРОС НА ВРЕМЕ да бъдат решени. Няма никакви технически или икономически препятствия, каквито имат синтетичните горива и водорода.
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Ъъъъъъ ( преди 1 месец )
    Долния коментар е до 11.
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Ъъъъъъ ( преди 1 месец )
    Ти не тръгваш, но в Норвегия се купуват и карат само електрически коли. А е и зима и планини! Продажбите за тази година са над 99 процента нови електрически коли!
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Ама къде е тази кола с 50 кг електромотори и общо 4000 к.с. и 130 кг батерия? А, да - в болния мозък на лумпнения!