IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Това нещо на снимката развива 1005 конски сили!

Новият рекордьор на YASA тежи само 12.7 килограма - нов световен рекорд

Изглеждаше твърде хубаво, за да е истина, когато през лятото YASA обяви, че е разработила електромотор с тегло едва 13.1 килограма, способен да развие 738 коня мощност. Оказа се стопроцентов факт, а сега британската компания, собственост на Mercedes, съобщава, че е счупила собствения си рекорд: новият й електрически агрегат тежи само 12.7 килограма, но дава 1005 конски сили мощност! 
  
     
YASA, електромотор, осев електромотор, аксиално-поточен
    
    
Нов световен рекорд

Това е нов световен рекорд за плътност на мощността - 59 киловата за всеки килограм тегло. 

Просто за сравнение, днешната Tesla Model S Plaid има три електрически мотора, които комбинирани дават 1020 конски сили. Компанията ревниво пази в тайна технически показатели като теглото на отделните мотори, но то е някъде от порядъка на 30-35 килограма. Замяната на тези агрегати с три от новите мотори на YASA би означавало намаляване на теглото с около 60 килограма при увеличаване на мощността с... 2000 конски сили. 

Постоянната мощност ще е около 500 коня

Разбира се, добре е да помним, че пиковата мощност е различна от постоянната, когато става дума за електрически мотори при електромобили. YASA твърди, че постоянната, непрекъсната мощност, която може да осигури последният им прототип, е в диапазона от 469–536 конски сили. 

Все още не знаем колко различен е този нов прототип от предишния рекордьор. Това е така, защото и двата мотора все още са във фаза на тестване, така че YASA все още не разкрива цялата информация.
   
   
Еди Мартин, инженер, YASA, аксиално-поточен електромотор, осев електромотор
Инженерът в YASA Еди Мартин показва новия прототип
  
   

Без скъпи и екзотични материали

Компанията обаче твърди, че технологията може да се използва във всякакви мащаби, и че не използва свръхскъпи екзотични материали като повечето конкуренти. 

Mercedes-Benz, който придоби контролния пакет от YASA преди няколко години, вече потвърди, че използва мотори от британците в предстоящия си супер GT електрически автомобил от AMG. 
  
     

 

0 от 500
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Но все пак да си поговорим за факти и теории. Защо смяташ че този двигател ще премахне нуждата от главина и лагер? Каква част от теглото на полуоската влияе на теглото на "колелото" . Лично моето мнение без да ангажирам никой с него е, че дори с този двигател, е по вероятно да се запази полуоската - по една за всеки двигател. За нуждата от 1000 коня на колело ми омръзна да повтарям, че е ненужна така че съм съгласен с тебе (или по-скоро ти повтаряш тезата ми и си съгласен с нея, ама да не издре
  • #30
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До РУК. За разлика от тебе, аз мога да си променях мнението, КОГАТО СЕ ПРОМЕНЯТ ФАКТИТЕ.
  • #29
    2 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    А усещаш ли се как прототипа на YASA рязко разбива теорията ти, че нямало как двигател да е при колелото?Айде сметни главина,лагер и полуоска дали не са по-тежки 12,7кг. Още повече,че това е прототип демонстриращ максимален потенциал,а за конвенционални автомобили плановете са да бъде намален и като тегло,размери и мощност до 75-100-150к.с! Пак съм по-информиран от теб.Информация срещу вярвания и разтягане на лукуми.
  • #28
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Не само невера. BYD с много по-малка батерия от Rimac постига 3000 коня, вдига 500 км в час и е по бърз на нюрбургринг. И антиелектриците се прави - батерията им наистина тежи 500-600 кг, а двигателите и трансмисията 100-200 че и повече. Именно затова повтарям за ПОТЕНЦИАЛЪТ на комбинацията на тези двигатели които нямат нужда от диференциал и твърдотелнитебатерии с 600Wh/кг - и двете на етап прототип към момента.
  • #27
    1 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    *** с псевдоним антитрол - доказателство за шизофрения!BYD с 500км/ч ли минаха "Ринга"?Бугатито при какви условия гумите му заминават за 10мин и резервоара свършва за по-малко?Бугатито колко коня е?Усещаш ли,че дрънкаш напълно несвързани глупости като си мислиш,че с тях доказваш нещо?Онзи ден ти дадох пример,че 10 годишна Алфа е много по-добра от BYDто на "Ринга" при 15-20 поредни обиколки!BYDто ще ги направи ли в рамките на ден?НЕ!Щото Алфата ще ги направи в рамките на 3 часа!
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 23 ( преди 1 месец )
    Така е, да. Но секундите може да са към 1500 секунди! Кой ти каза, че е само за няколко секунди? Ако е за няколко секунди, как Римак Невера ще ускори до 400 км/ч?
  • #25
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 23. Автомобилът с 3000 коня който е най-бързият автомобил в света и постигна около 500 км в час има 80 киловатчаса батерия. Същия автомобил постигна под 7 минути на нюрбургринг. Това са две коренно противоречиви дисциплини. Ще ми покажеш ли Какво постигат на писта другите автомобили които вдигат около 500 км в час? Гумите на bugatti veyron издържат само 10 минути, но това не е проблем, защото 100-литровия резервоар свършва ПО-БЪРЗО.
  • #24
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До Гост...4 двигателя по 13 кг - 50 кг. 80 kWh батерия по 600Wh /кг - 130 кг. Общо около 200 кг за 4000 коня пикова мощност, които така или иначе НИКОЙ НЕ МОЖЕ ДА ПОЛЗВА заради проблем със СЦЕПЛЕНИЕТО И ЛИПСА НА ГУМИ които да издържат 600 км в час които може да развие тази мощност. А целият ТОЗИ АБСУРД тежи по-малко от ДВГ с мощност 200-300 коня дори и без да броим резервоара и безценното му гориво с изключително огромна ЕНЕРГИЙНА ПЛЪТНОСТ. Дали пък тя има някакво значение в случая?
  • #23
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 8 ( преди 1 месец )
    120квтч батерия осигурявяща пиковата мощност само за няколко секунди после бегаш на зарядната станция
  • #22
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Хубаво че тежи само 12 килограма, батериите са обаче половин тон.