IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Това нещо на снимката развива 1005 конски сили!

Новият рекордьор на YASA тежи само 12.7 килограма - нов световен рекорд

Изглеждаше твърде хубаво, за да е истина, когато през лятото YASA обяви, че е разработила електромотор с тегло едва 13.1 килограма, способен да развие 738 коня мощност. Оказа се стопроцентов факт, а сега британската компания, собственост на Mercedes, съобщава, че е счупила собствения си рекорд: новият й електрически агрегат тежи само 12.7 килограма, но дава 1005 конски сили мощност! 
  
     
YASA, електромотор, осев електромотор, аксиално-поточен
    
    
Нов световен рекорд

Това е нов световен рекорд за плътност на мощността - 59 киловата за всеки килограм тегло. 

Просто за сравнение, днешната Tesla Model S Plaid има три електрически мотора, които комбинирани дават 1020 конски сили. Компанията ревниво пази в тайна технически показатели като теглото на отделните мотори, но то е някъде от порядъка на 30-35 килограма. Замяната на тези агрегати с три от новите мотори на YASA би означавало намаляване на теглото с около 60 килограма при увеличаване на мощността с... 2000 конски сили. 

Постоянната мощност ще е около 500 коня

Разбира се, добре е да помним, че пиковата мощност е различна от постоянната, когато става дума за електрически мотори при електромобили. YASA твърди, че постоянната, непрекъсната мощност, която може да осигури последният им прототип, е в диапазона от 469–536 конски сили. 

Все още не знаем колко различен е този нов прототип от предишния рекордьор. Това е така, защото и двата мотора все още са във фаза на тестване, така че YASA все още не разкрива цялата информация.
   
   
Еди Мартин, инженер, YASA, аксиално-поточен електромотор, осев електромотор
Инженерът в YASA Еди Мартин показва новия прототип
  
   

Без скъпи и екзотични материали

Компанията обаче твърди, че технологията може да се използва във всякакви мащаби, и че не използва свръхскъпи екзотични материали като повечето конкуренти. 

Mercedes-Benz, който придоби контролния пакет от YASA преди няколко години, вече потвърди, че използва мотори от британците в предстоящия си супер GT електрически автомобил от AMG. 
  
     

 

0 от 500
  • #61
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На тротинетката имам такова, 1kw но издава ужасен звук но така нямам нужда от звънец, на колелото също но там е 350w за малко над 5к километра втори такъв май ще сменям но са евтини.
  • #60
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    А най ми е любопитно Колко километра ще изминеш с 1 000 коня автомобил и резервоар с общо тегло заедно с горивото което тежи 35 кг. Дали ще направиш и една обиколка на нюрбургринг, защото при толкова коне очевидно не говорим за масов градски автомобил. Аз даже не знам и за какво точно говорим защото вие се отплесвате от тема в тема БЕЗ ДА ДЕФИНИРАТЕ НИТО ЕДИН ПРОБЛЕМ ЗА КОЙТО ГОВОРИТЕ. ПОЧВАТЕ ОТ РЕШЕНИЕТО И МУ ТЪРСИТЕ ПРОБЛЕМ
  • #59
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Тоест ти караш съвременен автомобил с 1000 коня и който тежи 1 000 кг и затова смяташ че тази новина не представлява никакъв интерес за автомобилната промишленост, ВЪПРЕКИ ПОТЕНЦИАЛА СИ ДА ПРОМЕНИ БЪДЕЩЕТО БЪДЕЩЕТО, БЪДЕЩЕТО БЪДЕЩЕТО БЪДЕЩЕТО. Повтарям го няколко пъти че да не пропуснеш. БЪДЕЩЕТО Нито пък 100 кг батерия, която може да осигури тези няколко хиляди коня, ако сложиш повече от един двигател по 13 кг. Правилно ли съм те разбрал? Че обикновено трудно ти се следи логиката?
  • #58
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Без проблеми двигател за Ф1 надхвърля мощност 1000 к.с.
  • #57
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Двигател за Ф1 тежи под 100 кг, целият болид около 600 килограма.
  • #56
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Един съвременен автомобилен двигател с трансмисията тежи между 70 и 120 кг,пълен резервоар между 35 и 50 кг.Съществуващите батерии са около 500 кг,плюс електромоторите.
  • #55
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Пак питам за технически пример за ПРЕДИМСТВОТО? Ако през 2035 или 2045 няма значение, можеш да избираш между 1. Автомобил с ДВГ и 200 коня с тегло 1800 кг, 2. Електромобил на същата цена със същото тегло и пробег 1500 км с 5 минути зареждане, но с мощност 700 коня 3. Много по-евтин електромобил със същите 700 коня, който тежи 1500 кг но има само 500 км пробег с 5 минути зареждане, кой автомобил ще избереш? А кой автомобил ще избере МАСОВИЯ КЛИЕНТ, въпреки чеБензина с 12 000 втч/кг Точко Тро ле.
  • #54
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    "Хаха ( преди -233 секунди )Бензина с 12 000 втч/кг Точко Тро ле."Само че не можеш да изсипеш 10 литра бензин върху колелата и те да тръгнат без ДВГ. Колко тежат 1000 коня ДВГ? От статията се вижда, че електрическите тежат 13 кг.
  • #53
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Бензина с 12 000 втч/кг Точко Тро ле.
  • #52
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Бензина с 12 000 втч/ч Точко Тро ле.