IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Това нещо на снимката развива 1005 конски сили!

Новият рекордьор на YASA тежи само 12.7 килограма - нов световен рекорд

Изглеждаше твърде хубаво, за да е истина, когато през лятото YASA обяви, че е разработила електромотор с тегло едва 13.1 килограма, способен да развие 738 коня мощност. Оказа се стопроцентов факт, а сега британската компания, собственост на Mercedes, съобщава, че е счупила собствения си рекорд: новият й електрически агрегат тежи само 12.7 килограма, но дава 1005 конски сили мощност! 
  
     
YASA, електромотор, осев електромотор, аксиално-поточен
    
    
Нов световен рекорд

Това е нов световен рекорд за плътност на мощността - 59 киловата за всеки килограм тегло. 

Просто за сравнение, днешната Tesla Model S Plaid има три електрически мотора, които комбинирани дават 1020 конски сили. Компанията ревниво пази в тайна технически показатели като теглото на отделните мотори, но то е някъде от порядъка на 30-35 килограма. Замяната на тези агрегати с три от новите мотори на YASA би означавало намаляване на теглото с около 60 килограма при увеличаване на мощността с... 2000 конски сили. 

Постоянната мощност ще е около 500 коня

Разбира се, добре е да помним, че пиковата мощност е различна от постоянната, когато става дума за електрически мотори при електромобили. YASA твърди, че постоянната, непрекъсната мощност, която може да осигури последният им прототип, е в диапазона от 469–536 конски сили. 

Все още не знаем колко различен е този нов прототип от предишния рекордьор. Това е така, защото и двата мотора все още са във фаза на тестване, така че YASA все още не разкрива цялата информация.
   
   
Еди Мартин, инженер, YASA, аксиално-поточен електромотор, осев електромотор
Инженерът в YASA Еди Мартин показва новия прототип
  
   

Без скъпи и екзотични материали

Компанията обаче твърди, че технологията може да се използва във всякакви мащаби, и че не използва свръхскъпи екзотични материали като повечето конкуренти. 

Mercedes-Benz, който придоби контролния пакет от YASA преди няколко години, вече потвърди, че използва мотори от британците в предстоящия си супер GT електрически автомобил от AMG. 
  
     

 

0 от 500
  • #41
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Точко вече живее в 2027 година.За твърдотелните батерии се говори от години,но все отлагат започване на производството им.Тесла Семи го чакаме от 2017.
  • #40
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    твърдотелна батерия с безпрецедентна енергийна плътност цели 600 Wh/kg ...2027 започва МАСОВОТО ПРОИЗВОДСТВО....новият и електрически агрегат тежи само 12.7 килограма, но дава 1005 конски сили мощност! ..двата мотора все още са във фаза на тестване...Mercedes-Benz ВЕЧЕ ПОТВЪРДИ, ЧЕ ИЗПОЛЗВА мотори от британците в предстоящия си супер GT електрически автомобил от AMG.
  • #39
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Китайският автомобилен производител Chery представи прототип на твърдотелна батерия с безпрецедентна енергийна плътност цели 600 Wh/kg Сигурност: Те са по-устойчиви на запалване или прегряване, дори при механични повреди компанията гордо обяви, че прототипът е издържал тестове с пробиване и пирони.Издръжливост и ефективност: По-дълъг живот и безупречна работа при екстремни горещини или студове.Скорост: По-бързо време за презареждане.Амбициозен план: 2027 започва МАСОВОТО ПРОИЗВОДСТВО
  • #38
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Гнуст, когато господарят ти завземе Украйна.
  • #37
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    600 ватч/кг батерия коя година да я очакваме пътешественика във времето Точко Тро ле,2150 година?
  • #36
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Техниката винаги си се е движила от Запада. Най-иновативният двигател, без редки елементи - британски. Най-плътните батерии в продажба - 500 Втч/кг - американски. Списъкът продължава във всички области. Китай, а преди Япония, са добри само и единствено в стедния клас. Най-много да достигнат до високия среден клас.
  • #35
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    ИСТИНСКИЯТ въпрос беше" Това са две КОРЕННО ПРОТИВОРЕЧИВИ ДИСЦИПЛИНИ. Ще ми покажеш ли Какво постигат на писта другите автомобили които ВДИГАТ около 500 км в час?"
  • #34
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    "РУК ( преди 1 час )*** с псевдоним антитрол - доказателство за шизофрения!BYD с 500км/ч ли минаха "Ринга"?" Не знам дали аз съм шизофреник но ти определено си психопат за да твърдиш такова нещо! ЦИТИРАЙ КЪДЕ СЪМ ГО КАЗАЛ? Или пък казах, че този автомобил е с 3000 коня, чиято цел е постигане на 500 км в час. При ДВГ трябва да избираш или максимална скорост или писта, ЗАЩОТО НЕ МОЖЕ И ДВЕТЕ.
  • #33
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Упс, не съм психопат да не отговарям на зададени въпроси, а просто пропуснах "Онзи ден ти дадох пример,че 10 годишна Алфа е много по-добра от BYDто на "Ринга" при 15-20 поредни обиколки!BYDто ще ги направи ли в рамките на ден?НЕ!Щото Алфата ще ги направи в рамките на 3 часа!" Ще ми обясниш ли защо смяташ, че Алфата ще издържи 15-20 поредни обиколки без никакви повреди, а електромобила не може? Но най-вече би ли се аргументирал за съмненията ти "за ден" И какво е ден? 8ч? 12ч? 24 ч?
  • #32
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 26 ( преди 1 месец )
    Тези коли не могат да подържат заявената скорост за повече време отколкото бугати вейрън така че не са панацея