IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Това нещо на снимката развива 1005 конски сили!

Новият рекордьор на YASA тежи само 12.7 килограма - нов световен рекорд

Изглеждаше твърде хубаво, за да е истина, когато през лятото YASA обяви, че е разработила електромотор с тегло едва 13.1 килограма, способен да развие 738 коня мощност. Оказа се стопроцентов факт, а сега британската компания, собственост на Mercedes, съобщава, че е счупила собствения си рекорд: новият й електрически агрегат тежи само 12.7 килограма, но дава 1005 конски сили мощност! 
  
     
YASA, електромотор, осев електромотор, аксиално-поточен
    
    
Нов световен рекорд

Това е нов световен рекорд за плътност на мощността - 59 киловата за всеки килограм тегло. 

Просто за сравнение, днешната Tesla Model S Plaid има три електрически мотора, които комбинирани дават 1020 конски сили. Компанията ревниво пази в тайна технически показатели като теглото на отделните мотори, но то е някъде от порядъка на 30-35 килограма. Замяната на тези агрегати с три от новите мотори на YASA би означавало намаляване на теглото с около 60 килограма при увеличаване на мощността с... 2000 конски сили. 

Постоянната мощност ще е около 500 коня

Разбира се, добре е да помним, че пиковата мощност е различна от постоянната, когато става дума за електрически мотори при електромобили. YASA твърди, че постоянната, непрекъсната мощност, която може да осигури последният им прототип, е в диапазона от 469–536 конски сили. 

Все още не знаем колко различен е този нов прототип от предишния рекордьор. Това е така, защото и двата мотора все още са във фаза на тестване, така че YASA все още не разкрива цялата информация.
   
   
Еди Мартин, инженер, YASA, аксиално-поточен електромотор, осев електромотор
Инженерът в YASA Еди Мартин показва новия прототип
  
   

Без скъпи и екзотични материали

Компанията обаче твърди, че технологията може да се използва във всякакви мащаби, и че не използва свръхскъпи екзотични материали като повечето конкуренти. 

Mercedes-Benz, който придоби контролния пакет от YASA преди няколко години, вече потвърди, че използва мотори от британците в предстоящия си супер GT електрически автомобил от AMG. 
  
     

 

0 от 500
  • #51
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Потърсете грешки в сметките и аргументите?Ако не намерите, карайте по утъпкания сценарий на правилата на тролфермата. " Когато не можеш да отговориш смислено на аргумента на оппонента, измисли му прякор, напсувай го, измисли някоя лъжа по негов адрес. Пиши от негово име някоя глупост. Гарнирай с обилни обиди по негов адрес. Прати в лудницата. Да му кажеш, че е бременен също върши работа за целите на троленето. НО НИКОГА В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ не отговорите на въпроси по ТЕМАТА НА ДИСКУСИЯТА! НИКОГА!!!
  • #50
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    РАНО ИЛИ КЪСНО. Да изпреваря отговорите на функционално неграмотните които не знаят за кога се отнася това. ТОВА НЕ Е ДНЕС. Това не беше ВЧЕРА. Не ми задавайте въпроса дали съм си купил вече петгодишен автомобил втора ръка с 1200 км пробег и пет минути зареждане и къде три милиона електромобила зареждат по едно и също време в България.
  • #49
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Хайде сега дайте ПО-ДОБРА АЛТЕРНАТИВА, която по пазарен принцип рано или късно да измести ДВГ, дори да е на ниво ПОТЕНЦИАЛ?
  • #48
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    При 600Wh/кг или клетките тежат 100 кг и батерията става 300 кг по-лека, или капацитета става 60kWh на 240kW ПРИ СЪЩОТО ТЕГЛО НА БАТЕРИЯТА и вместо реални 300 км, вече изминава 1200 км. Отделно се нуждае от по-малка охладителна система и вместо да зарежда от 5 до 70% (200 км) за 30 минути , вече ще ги зарежда за 5 минути (800 реални километра) . Дали МАСОВОТО ПРОИЗВОДСТВО ще е през 2027 или 2037, КАКВО ЗНАЧЕНИЕ ИМА? Технически е възможно ОЩЕ ДНЕС!
  • #47
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    За антиматематик и антифизик може и да няма връзка между ватчас на килограм и капацитета на батерията, но за всеки нормален човек връзката е очевидна. Към момента капацитета е ограничен от теглото на батерията която е максимум 500-600 кг. При 150 Wh/кг за предишните поколения LFP батерии само клетките на 60kWh батерия тажаха 400 кг. Отделно охлаждането.
  • #46
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Твоята работа Точко *** се описва от изречението.Татко ще ми купи колело,ама друг път.
  • #45
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до долния ( преди 1 месец )
    елвктиьите не разбраха че втч/кг няма никакво значение и че от збачение е само квтч а там батериите не са мръднали и няма и да мръднат 120-130квтч е предела.Тоест електричката е там където е водородният автомобил а той е никъде.
  • #44
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Не случайно всеки път ви питам ДА ДЕФИНИРАТЕ ПРОБЛЕМИТЕ И ДА ПРЕДЛОЖИТЕ РЕШЕНИЕ. Какво решавате, след като не можете да обясните Какъв е проблема? Вие винаги първо намирате решението, а след това се опитвате да СЪЗДАДЕТЕ ПРОБЛЕМ който да реши ВАШЕТО РЕШЕНИЕ.
  • #43
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Освен това, така и не научихте времената и живеете СЛЕД 2050, когато Според мен електромобилите трудно ще прехвърлят 50% в България и постоянно търсите РЕШЕНИЕ за зареждането на 100% електромобили в България. Не виждате ПОТЕНЦИАЛ, а само МЪРТВОРОДЕНА ТЕХНОЛОГИЯ в батериите и електромобилите, но пък не виждате че водорода и синтетичните горива СА МЪРТВО РОДЕНИ, защото НИКОГА НЕ СА ИМАЛИ ПОТЕНЦИАЛ.
  • #42
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Точно оттогава , че даже и отпреди 2017 , все още не си разбрал смисъла на думата ПОТЕНЦИАЛ.