IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Това нещо на снимката развива 1005 конски сили!

Новият рекордьор на YASA тежи само 12.7 килограма - нов световен рекорд

Изглеждаше твърде хубаво, за да е истина, когато през лятото YASA обяви, че е разработила електромотор с тегло едва 13.1 килограма, способен да развие 738 коня мощност. Оказа се стопроцентов факт, а сега британската компания, собственост на Mercedes, съобщава, че е счупила собствения си рекорд: новият й електрически агрегат тежи само 12.7 килограма, но дава 1005 конски сили мощност! 
  
     
YASA, електромотор, осев електромотор, аксиално-поточен
    
    
Нов световен рекорд

Това е нов световен рекорд за плътност на мощността - 59 киловата за всеки килограм тегло. 

Просто за сравнение, днешната Tesla Model S Plaid има три електрически мотора, които комбинирани дават 1020 конски сили. Компанията ревниво пази в тайна технически показатели като теглото на отделните мотори, но то е някъде от порядъка на 30-35 килограма. Замяната на тези агрегати с три от новите мотори на YASA би означавало намаляване на теглото с около 60 килограма при увеличаване на мощността с... 2000 конски сили. 

Постоянната мощност ще е около 500 коня

Разбира се, добре е да помним, че пиковата мощност е различна от постоянната, когато става дума за електрически мотори при електромобили. YASA твърди, че постоянната, непрекъсната мощност, която може да осигури последният им прототип, е в диапазона от 469–536 конски сили. 

Все още не знаем колко различен е този нов прототип от предишния рекордьор. Това е така, защото и двата мотора все още са във фаза на тестване, така че YASA все още не разкрива цялата информация.
   
   
Еди Мартин, инженер, YASA, аксиално-поточен електромотор, осев електромотор
Инженерът в YASA Еди Мартин показва новия прототип
  
   

Без скъпи и екзотични материали

Компанията обаче твърди, че технологията може да се използва във всякакви мащаби, и че не използва свръхскъпи екзотични материали като повечето конкуренти. 

Mercedes-Benz, който придоби контролния пакет от YASA преди няколко години, вече потвърди, че използва мотори от британците в предстоящия си супер GT електрически автомобил от AMG. 
  
     

 

0 от 500
  • #1
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Четири двигателя по 13 кг - 50 кг. 80 kWh батерия по 600Wh /кг - 130 кг. Общо около 200 кг за 4000 коня пикова мощност, които така или иначе никой не може да ползва заради проблем със сцеплението и липса на гуми които да издържат 600 км в час които може да развие тази мощност. А целият този абсурд тежи по-малко от ДВГ с мощност 200-300 коня дори и без да броим резервоара и безценното му гориво с изключително огромна ЕНЕРГИЙНА ПЛЪТНОСТ. Дали пък тя има някакво значение в случая?