IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как BMW прави електромотора на Neue Klasse по-ефективен

Нова технология на ротора, както и някои други подобрения позволяват постигане на нисък разход на енергия

Баварският автомобилен производител BMW разработи нов електрически мотор за бъдещите си модели Neue Klasse, който е значително по-ефективен от предишните. Това постижение е ключово за подобряване на пробега и намаляване на разходите за производство. Ето основните иновации, които правят това възможно.


newe klasse


Нова технология на ротора

Една от най-значимите промени е преминаването от традиционни постоянни магнити към намотки, използващи електричество за създаване на магнитно поле. В по-старите електрически мотори на BMW се използваха редки земни елементи като неодим, което прави производството по-скъпо и зависимо от ограничен ресурс. Новият дизайн с намотки позволява на инженерите да контролират магнитното поле по-прецизно, което води до по-малко загуби на енергия и по-висока ефективност.

Оптимизирана инверторна система

Инверторът е компонентът, който преобразува постоянния ток от батерията в променлив ток за мотора. При Neue Klasse, BMW е усъвършенствало своя инвертор, като е използвало по-нови полупроводникови материали. Тези материали намаляват топлинните загуби и позволяват по-бързо превключване, което подобрява цялостната ефективност на системата.

По-ефективна охладителна система

Загубите на енергия в електрическите мотори се проявяват основно като топлина. Затова ефективното охлаждане е от решаващо значение. BMW е внедрило по-компактна и по-ефективна охладителна система, която директно отвежда топлината от ключовите компоненти. Това позволява на мотора да работи при оптимална температура, което допълнително повишава неговата производителност и дълготрайност.

Намалено тегло и по-компактен дизайн

Новият електрически мотор на BMW е не само по-ефективен, но и по-лек и по-компактен. Това намалено тегло допринася за по-ниския разход на енергия на автомобила като цяло, което води до по-голям пробег. По-компактният дизайн също така дава на инженерите повече свобода при проектирането на автомобила.

Заключение

С тези иновации, BMW демонстрира, че ефективността на електрическите мотори може да се подобри значително, без да се жертва производителността. Новата технология в двигателите за Neue Klasse е голяма стъпка напред към по-устойчиво и ефективно бъдеще на електромобилите.


0 от 500
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Хм... ( преди 4 месеца )
    И накрая пак само проблеми с колите им?
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Пак ли са сложили четков двигател като в iX? Да може през 2 години да се ходи в сервиз да ти вземат едни 250 евро за четки?
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    БМВ ( преди 4 месеца )
    Сигурно ще правят мотори с аксиален поток като Yasa.
  • #1
    6 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Повишаването на ефективността е само теоретично. Нещо подобно на това че като си легнал на шезлонга на плажа, а някой друг е легнал на пясъка, ти си по-близо до слънцето и ще почернееш по-бързо. На теория е вярно, но няма особен практически смисъл. При 95% ефективност на двигателя колко има да му подобряваш? Колко ще се вдигне пробега ако вдигнеш ефективността на 96%?