Германският производител BMW планира да пусне новото поколение на популярния SUV - X5, на пазара в средата на 2026. Този кросоувър е насочен към борба със съперници като Audi Q7, Porsche Cayenne и Range Rover Sport, а първите купувачи ще получат автомобилите си в началото на 2027, съобщава Auto Express.

Дизайнът и конструкцията на новия X5 са базирани на модернизираната платформа CLAR, която отваря достъп до множество опции за задвижване. В допълнение към традиционните бензинови и дизелови двигатели, моделът ще предлага хибриди, изцяло електрически версии и при някои пазарни условия дори задвижващи двигатели с водород.
Задвижването на четирите колела xDrive ще бъде стандартната опция за всички модификации на X5. Тестовете на прототипи продължиха на Нюрбургринг през последната година, потвърждавайки мощните амбиции на кросоувъра по отношение на динамиката и управлението.

В бензиновата гама базовата версия X5 40i ще получи 6-цилиндров двигател и мека система. Тя ще бъде последвано от по-мощна модификация - M60i, а флагманът X5 M ще получи V8 с турбокомпресор, комбиниран с plug-in хибридна технология от M5.
Хибридният вариант на X5 xDrive50e споделя задвижването с BMW 550e, развивайки около 449 к.с. и ускорявайки 0-96 км/ч за около 4,5 секунди. Електрическият пробег се оценява на поне 80 км, а увеличеният капацитет на батерията ще увеличи пробега само на електричество.

В електрическия сегмент iX5 дебютира в две версии - базовият eDrive40 с около 335 к.с. (0-100 км/ч за 6 сек) и спортният iX5 M60 с почти 600 к.с. и ускорение до 100 км/ч за 4 секунди. Първата версия е оборудвана с батерия от 81,2 kWh за пробег над 480 км, а M-версията ще изминава най-малко 400 км.
Екстериорът на новия X5 възприема характеристиките на архитектурата Neue Klasse - двулъчеви дневни светлини, тесни вертикални „бъбреци“ на решетката и скрити дръжки на вратите, подобни на тези на Ford Mustang Mach-E.

Интериорът ще бъде посрещнат от панорамната система iDrive с панорамен екран, който се простира по цялата ширина на арматурното табло. Поддръжката за безжични Apple CarPlay и Android Auto е стандартна, докато CarPlay Ultra не е.
Новото поколение ще нарасне леко в сравнение с предшественика си - дължината ще надхвърли 5 метра (+125 мм), а междуосието ще е повече от 3 метра, осигурявайки повече пространство за пътниците и комфорт на пътя.

Официалният дебют на новия X5 ще се състои в средата на 2026, а масовото производство ще започне шест месеца след това. Този SUV ще бъде част от амбициозната стратегия на BMW, в която марката ще представи 40 нови или актуализирани модела до края на 2027 година.


0