IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как BMW създаде най-екологичния автомобил в света

Бъдещото iX3: рециклирани материали, производство без изкопаеми горива, 20% по-ефективно на пътя

Всяка автомобилна компания ще ви каже, че моделите й са екологични, устойчиви и с ниски емисии. Само шепа от тях обаче са склонни да оставят тази оценка не на собствените си рекламни отдели, а на независими външни одитори - и после да публикуват всяко число от въпросния одит. BMW бе пионерът на този подход, а сега баварците правят следващата стъпка към създаването на изцяло екологичния автомобил: Neue Klasse. 

В последните четири години многократно сме говорили за следващото поколение електрифицирани модели на BMW, които носят това име. Но сега те най-после са факт: първият от тях, новото iX3, вече съществува в серийния си вид и ще бъде представен официално на 5 септември. Всъщност екип на Automedia.bg дори вече го видя, но за жалост не можем да ви кажем нищо повече заради наложеното ембарго - освен че чакането си е струвало. Онова, което знаем и не е тайна, е въздействието на iX3 и следващите го модели върху околната среда. 
  
      
9 важни факта за вече готовото BMW iX3 (ГАЛЕРИЯ):


  
      

0 от 500
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Дааа ( преди 4 месеца )
    БМВ само до 100-150 хил. км пробег. След това започват драмите и плащането. Само за шарани.
  • #24
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Ахъм ( преди 4 месеца )
    Съвсем случайно е на първа позиция статията от дни, нали?
  • #23
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Хехее ( преди 4 месеца )
    И изтрихте коментар, само защото написах, че статията е платена или защото казах, че БМВ са ненадеждни автомобили, според мен?
  • #22
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    от години беенве работят върху двигател който да гори еднакво количество масло антифриз и гориво
  • #21
    13 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    200 000 км? Електромобилите, дори некадърни като Форд, вече доказано издържат много повече. 500 000, 700 000, 1'500'000 - зависи от типа на батерията и експоатацията, но при всички случаи двойно по-малкото СО2 е най-лошия случай. Реалният е 4-5-10 пъти по-малко.
  • #20
    4 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Втори опитКъм 08:11 на 5.08.2025 АЕЦ 1023 MW (28.1%) К-ТЕЦ 858 MW (23.5%) Т-ТЕЦ 148 MW (4.1%) З-ТЕЦ 76 MW (2.1%) ВЕЦ 391 MW (10.7%) МВЕЦ 85 MW (2.3%) ВяЕЦ 110 MW (3.0%) ФЕЦ 1171 MW (32.2%) БиоЕЦ 13 MW (0.4%) Общо ВЕИ 45.9% Нискоемисионни 73.9% Товар 3644 MW
  • #19
    3 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Ето как е процента от потреблението още в началото на работния ден, да не се оплакваш че давам само по обяд: Генерация по източник (като % от потреблението 3643.66 MW):ИзточникMW% от потреблениетоАЕЦ1023.3628.08%Кондензационни ТЕЦ857.8723.54%Топлофикационни ТЕЦ147.624.05%Заводски ТЕЦ75.592.07%ВЕЦ390.8110.72%Малки ВЕЦ85.062.34%ВяЕЦ109.623.01%ФЕЦ1171.4632.15%Био ЕЦ13.420.37%
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Същото е и с чистата енергия за производството на автомобили, батерии и топене на алуминий за които става въпрос В статията. 0
  • #17
    5 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Засега няма автомобили които да зареждат на мегаватови зарядни станции, но когато дойдат тези 200 мегавата могат да захранят едновременно 200 броя 1000 киловати станции, на които Гост вместо за пет минути на бензиностанцията, ще може да зареди само за около минута своите 150 км за седмицата от слънцето през нощта. Осъзнаваш ли че в България има само 20 000 електромобила, а слънцето зарежда седмичния им пробег само за два часа през нощта веднъж седмично?
  • #16
    6 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    До ха-ха. Понеже си функционално неграмотен Не си обърнал внимание че съм дал производството на фотоволтаиците след залез слънце. Засега ФЕЦ след залез работят само с 200 м вата, които могат да осигурят захранване само на 1 000 зарядни от 200 киловата, на които 1000 автомобила могат едновременно да заредят 150 км седмичен пробег като на Гост за 6 минути. Тоест 10 000 на час от слънцето след залез. А това е само началото. Чистото зареждане на електромобили е тук, електромобилите ги няма