Всяка автомобилна компания ще ви каже, че моделите й са екологични, устойчиви и с ниски емисии. Само шепа от тях обаче са склонни да оставят тази оценка не на собствените си рекламни отдели, а на независими външни одитори - и после да публикуват всяко число от въпросния одит. BMW бе пионерът на този подход, а сега баварците правят следващата стъпка към създаването на изцяло екологичния автомобил: Neue Klasse.
В последните четири години многократно сме говорили за следващото поколение електрифицирани модели на BMW, които носят това име. Но сега те най-после са факт: първият от тях, новото iX3, вече съществува в серийния си вид и ще бъде представен официално на 5 септември. Всъщност екип на Automedia.bg дори вече го видя, но за жалост не можем да ви кажем нищо повече заради наложеното ембарго - освен че чакането си е струвало. Онова, което знаем и не е тайна, е въздействието на iX3 и следващите го модели върху околната среда.
9 важни факта за вече готовото BMW iX3 (ГАЛЕРИЯ):
iX3, което ще се прави в новата фабрика на BMW в Дебрецен, е идеалната илюстрация за този подход, който баварците наричат "холистичен" (тоест цялостен). Новият унгарски завод е планиран по начало по този начин. Той няма да използва изкопаеми горива под никаква форма (в момента има няколко автомобилни завода по света, които се хвалят с енергийна неутралност, но тя се постига само на хартия, с покупка на квоти за емисии). Дебрецен разчита на соларна и вятърна енергия, и на сложни системи за термалното й съхранение. Благодарение на това и на множество други новости, Дебрецен ще има с около 60% по-ниски въглеродни емисии от останалите заводи на баварците - които са между световните лидери в тази посока. При сглобяването на на едно iX3 в Унгария ще отделя едва около 0.1 тона въглероден диоксид (това не включва производството на компоненти в други заводи).


0