IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как BMW създаде най-екологичния автомобил в света

Бъдещото iX3: рециклирани материали, производство без изкопаеми горива, 20% по-ефективно на пътя

Всяка автомобилна компания ще ви каже, че моделите й са екологични, устойчиви и с ниски емисии. Само шепа от тях обаче са склонни да оставят тази оценка не на собствените си рекламни отдели, а на независими външни одитори - и после да публикуват всяко число от въпросния одит. BMW бе пионерът на този подход, а сега баварците правят следващата стъпка към създаването на изцяло екологичния автомобил: Neue Klasse. 

В последните четири години многократно сме говорили за следващото поколение електрифицирани модели на BMW, които носят това име. Но сега те най-после са факт: първият от тях, новото iX3, вече съществува в серийния си вид и ще бъде представен официално на 5 септември. Всъщност екип на Automedia.bg дори вече го видя, но за жалост не можем да ви кажем нищо повече заради наложеното ембарго - освен че чакането си е струвало. Онова, което знаем и не е тайна, е въздействието на iX3 и следващите го модели върху околната среда. 
  
      
9 важни факта за вече готовото BMW iX3 (ГАЛЕРИЯ):


  
      

0 от 500
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    друг от Разград ( преди 4 месеца )
    Попе, ти ся последно ще сядаш потен или ще се потиш на седалката? :)
  • #14
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Защо ли цялата нощ от ФЕЦ 0%?Винаги даваш кога има максимално производство по обед лятно време.
  • #13
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    странно защо ли пилотите в лайнерите имат естественна животинска кожа с косъм на седалките
  • #12
    1 rate up comment 6 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 4 месеца )
    До 11: много си млад за да знаеш какво става ако седнеш с мокър гръб на студена седалка...
  • #11
    5 rate up comment 4 rate down comment
    до 10 ( преди 4 месеца )
    Отдааавна колите имат обдухване на седалките, та да се не потат такива като тебе!!! Ама то ти как това да знаеш!!
  • #10
    10 rate up comment 3 rate down comment
    До 7 ( преди 4 месеца )
    Нищо не изпотява повече от кожения салон, мечтата на всеки бг аграр. На снимките това изглежда доста добре. Ще го видим на живо някой ден
  • #9
    3 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    До РУК.А дали е невъзможно дори след залез слънце да бъдат произвеждани и в България със слънчева енергия? Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 04.08.2025 21:09:03ИмеMWАЕЦ 24,67%1022.98Кондензационни ТЕЦ 22,10%916.22Топлофикационни ТЕЦ 3,83%158.88Заводски ТЕЦ 2,07%85.95ВЕЦ 25,78%1068.84Малки ВЕЦ 4,81%199.39ВяЕЦ 1,78%73.68ФЕЦ 4,75%196.97Био ЕЦ 0,33%13.54Товар на РБ4321.66Батерии - заре
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До #2 ( преди 4 месеца )
    Предполагам караш само коли са доживотна гаранция за двигателя или поне гарантиран пробег? Колко дават, един-два милион километра?
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 4 месеца )
    използваният за тапицерия материал (PET) може да е екологичен, но притежава едно доста притеснително свойство: изпотява, и то много изпотява....така че бъдете готови за мокри панталони и мокър гръб...всеки шофьор знае какво означава това....
  • #6
    5 rate up comment 8 rate down comment
    до 4 ( преди 4 месеца )
    Пич, като ви чета на вас двамата постоянните заяждания, се сещам за лафа: ако спориш с ид-и-от, най-вероятно той прави същото. А фабриките, дето си ги виждал, предполагам, че от кабината на тира е ставало... Не е вярно това за енергийната сметка при рециклирането на PET. За литиево-йонните батерии е вярно, засега, но и никой не се е заел сериозно с него до момента, просто няма достатъчно бракувани батерии още