Всяка автомобилна компания ще ви каже, че моделите й са екологични, устойчиви и с ниски емисии. Само шепа от тях обаче са склонни да оставят тази оценка не на собствените си рекламни отдели, а на независими външни одитори - и после да публикуват всяко число от въпросния одит. BMW бе пионерът на този подход, а сега баварците правят следващата стъпка към създаването на изцяло екологичния автомобил: Neue Klasse.
В последните четири години многократно сме говорили за следващото поколение електрифицирани модели на BMW, които носят това име. Но сега те най-после са факт: първият от тях, новото iX3, вече съществува в серийния си вид и ще бъде представен официално на 5 септември. Всъщност екип на Automedia.bg дори вече го видя, но за жалост не можем да ви кажем нищо повече заради наложеното ембарго - освен че чакането си е струвало. Онова, което знаем и не е тайна, е въздействието на iX3 и следващите го модели върху околната среда.
9 важни факта за вече готовото BMW iX3 (ГАЛЕРИЯ):
BMW обяви цел за "нетна нула" - тоест за свеждане на парниковите си емисии до неутрално състояние - до 2050 година. За стартова година се смята 2019, когато емисиите на германската компания бяха около 150 милиона тона СО2 или негов еквивалент. През 2024 те вече бяха намалени до 131 милиона тона, а до 2030 по план трябва да спаднат до 109 милиона тона. При това BMW включва в сметките не само емисиите по собственото си производство, но и емисиите при доставчиците на компоненти, при добива на суровините за тях, при реалната бъдеща експлоатация на автомобила и при неговото финално рециклиране. Баварците работят по оптимизирането на абсолютно всяка точка от този процес.


6