IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как BMW създаде най-екологичния автомобил в света

Бъдещото iX3: рециклирани материали, производство без изкопаеми горива, 20% по-ефективно на пътя

Всяка автомобилна компания ще ви каже, че моделите й са екологични, устойчиви и с ниски емисии. Само шепа от тях обаче са склонни да оставят тази оценка не на собствените си рекламни отдели, а на независими външни одитори - и после да публикуват всяко число от въпросния одит. BMW бе пионерът на този подход, а сега баварците правят следващата стъпка към създаването на изцяло екологичния автомобил: Neue Klasse. 

В последните четири години многократно сме говорили за следващото поколение електрифицирани модели на BMW, които носят това име. Но сега те най-после са факт: първият от тях, новото iX3, вече съществува в серийния си вид и ще бъде представен официално на 5 септември. Всъщност екип на Automedia.bg дори вече го видя, но за жалост не можем да ви кажем нищо повече заради наложеното ембарго - освен че чакането си е струвало. Онова, което знаем и не е тайна, е въздействието на iX3 и следващите го модели върху околната среда. 
  
      
9 важни факта за вече готовото BMW iX3 (ГАЛЕРИЯ):


  
      

0 от 500
  • #5
    9 rate up comment 6 rate down comment
    РУК ( преди 4 месеца )
    Немците много се гордеят с разделното си събиране и уж огромното количество рециклиране, но вече няколко години се правят експерименти с GPS тракери в жилтите торби с битовите пластмасови отпадъци които показват, че голяма част от отпадъците отиват по Африка, Азия, включително имаше случаи за България и в най-добрия случай просто се изгаря, в масовия случай го вее вятъра към океаните! Та като чуя немци да се хвалят с рециклиране, много ми се повръща. Както и от теб изпатканяко!
  • #4
    8 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 4 месеца )
    И понеже знам няколко фабрики в БГ и други държави в Европа които правят тапицерии, окабеляване и прочие за БМВ, мога да твърдя, че от създаването си не са мръднали на грам в посока енергийна ефективност, производителност, екологичност, но за сметка на това минават всякакви одити които гордо твърдят друго! Та бунако, хиляда пъти съм ти казвал - аз тук пиша от собствен опит, а не от прочетеното тук и чутото от Дани!
  • #3
    12 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 4 месеца )
    До 1 - я първо дай такава статия за китайски производител който е постигнал подобни резултати! И второ!Към настоящия момент рециклирането на батерии е по-енергоемко и неефективно от направата на нови от първични суровини!Също и на бутилки и направата им на влакна е по-енергоемко и скъпо от първичните полиестерни конци!Зад всичко изписано стоят просто едни сертификати,които се подновяват веднъж годишно и през другото време всичко е само документи и никой не проверява реално веригата на доставки!
  • #2
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ел. колите нямат бъдеще, вдигнеш ли над 100 и батерията умира, стане ли студено упак, стане ли жега, дет, то по-капризно от женките, ако това не е вярно защо не дават доживотна гаранция за батерия и гарантиран пробег?
  • #1
    5 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Тук антиелектриците няма да коментират както под запалените кораби, защото се говори батерии които са произведени от рециклирани материали, а според антиелектриците батериите не се рециклират. Говори се за изчистване на въглеродния отпечатък след 20 000 км в най-лошия сценарий, а антиелектриците разпространяват 200 000. Говори се че бензинов автомобил се произвежда с 10 тона емисии но за антиелектриците такива емисии не съществуват а виждат само 13 т за електромобилите.