Три от десетте най-продавани нови коли във Великобритания през септември са на китайски марки. В Испания MG ZS излиза на второ място и дори заплашва лидерството на Dacia Sandero, а в Гърция влезе в Топ 10. В Норвегия всяка десета продадена кола е вече от Китай. Само България сякаш е заобиколена от прословутото китайско автомобилно нашествие в Европа. Но това е само на пръв поглед: китайските марки са удвоили дела си у нас и вече държат 3.2% от пазара в края на септември, показва справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Регистрираните нови автомобили на китайски марки за деветте месеца са 1291, почти двойно повече, отколкото за същия период миналата година. При това у нас са представени официално само три от големите китайски производители. В близките месеци и дори седмици към тях ще се присъединят още четири. Междувременно нека видим кои са най-търсените китайски коли в България до момента.
15-те най-популярни китайски марки в България (ГАЛЕРИЯ):
Още една непозната в Европа китайска марка с много заплетена история. Някога SWM бе италиански производител на мотоциклети. Китайците от Brilliance купиха марката след фалита му. В същото време Brilliance бе единият производствен партньор на BMW в Китай. Успоредно компанията започна да продава модели на SWM, които по трогателно съвпадение дори носеха имената на модели на BMW - Х3, X5 и така нататък - макар да нямаха абсолютно нищо общо в технологично отделение с германските първообрази (Brilliance сглобява BMW чрез джойнт-венчър, който е напълно отделен от SWM). В един момент възраженията от Мюнхен явно са били чути, защото днешните кросоувъри на SWM носят имена като G01 (кодовото име на предишното поколение на BMW X3). У нас са внесени частно две бройки G03 и една G01. Намеците за баварска връзка обаче не се отнасят до задвижването, което разчита на 1.5-литров бензинов двигател на Brilliance със 156 коня мощност.


0