Три от десетте най-продавани нови коли във Великобритания през септември са на китайски марки. В Испания MG ZS излиза на второ място и дори заплашва лидерството на Dacia Sandero, а в Гърция влезе в Топ 10. В Норвегия всяка десета продадена кола е вече от Китай. Само България сякаш е заобиколена от прословутото китайско автомобилно нашествие в Европа. Но това е само на пръв поглед: китайските марки са удвоили дела си у нас и вече държат 3.2% от пазара в края на септември, показва справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Регистрираните нови автомобили на китайски марки за деветте месеца са 1291, почти двойно повече, отколкото за същия период миналата година. При това у нас са представени официално само три от големите китайски производители. В близките месеци и дори седмици към тях ще се присъединят още четири. Междувременно нека видим кои са най-търсените китайски коли в България до момента.
15-те най-популярни китайски марки в България (ГАЛЕРИЯ):
Ако никога не сте чували това име, не се тревожете - то не е особено известно извън Китай. Независимо, че мажоритарният собственик в компанията JMEV, която го произвежда, е... Renault Group. Французите държат 50% от предприятието, базирано в Нанчан и специализирано в малките градски електрически модели (Dacia Spring обаче се произвежда не от JMEV, а от джойнт-венчъра на Renault с Dongfeng).
Трите бройки Еveasy, регистрирани у нас, са от модела EV3 и са частен внос. ЕV3 e 3.7-метрова градска кола с няколко варианта на батерии и пробег между 251 и 330 километра с едно зареждане (но според доста оптимистичния китайски тестов цикъл CLTC, не според WLTC).


0