IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Продажбите на автомобили и печалбите на производителите в Европа падат

Китай вече диктува условията на пазара, сочи ново проучване на Allianz Trade

Броят на регистрациите на автомобили на европейските пазари намалява, електрическите превозни средства навлизат твърде бавно, а китайските производители увеличават продажбите за сметка на европейските марки. Това сочи ново проучване на групата за застраховане Allianz Trade.


продажби


В доклада се посочва, че след края на пандемията броят на регистрациите на нови автомобили на Стария континент е спаднал с 0,3% през втората половина на 2024 и с 0,7% през юли тази година. Намаление е регистрирано в Германия (2%), Франция (8%) и Италия (4%). В други държави продажбите са се увеличили, но като все още остават с около 20-30% по-ниски от 2019, като според експерти връщането му към пика е по-скоро невъзможно. Това определено не е добра новина за автомобилната индустрия.

В ерата на натиск върху електромобилността големи надежди за съживяване на пазара се наблюдаваха в електрическите автомобили и въпреки че техният брой - включително plug-in хибридните превозни средства, се е увеличил с 24% от началото на годината, те представляват около една четвърт от новите регистрации на Стария континент. 

Електромобилите представляват само 15,6% от пазарния дял, което е с 3 процентни пункта по-високо в сравнение със същия период на миналата година, но по отношение на продажбите те изостават от хибридните автомобили (34,7%) и автомобилите, задвижвани от традиционни двигатели с вътрешно горене (28,3%).

Богатите западни и скандинавски страни представляват две трети от продажбите на електрически превозни средства. В почти 60% от страните от ЕС обаче делът на електрическите превозни средства в продажбите е под 15%, а в повече от половината от тях е под 10%. Италия, Испания и Полша (с резултат според IBRM Samar под 6%) постигат едноцифрен ръст в броя на регистрациите. Напредъкът е недостатъчен, за да се постигне европейската цел за 20% дял на електрическите превозни средства в продажбите на нови автомобили до края на десетилетието, се казва още в доклада.

Посочва се още, че европейските производители на автомобили трябва да вземат предвид конкуренцията от Китай, тъй като все повече хора избират автомобили от азиатската държава. Китайските марки демонстрират смели действия на европейски пазар, където техният дял се е удвоил, достигайки до 6%. Ако се броят само електромобилите, дялът на производителите от Поднебесната империя е 28%. Това кара експерти да прогнозират достигане на 10-11% до края на годината при хибридите и електромобилите.

Значителни проблеми на автомобилната индустрия създават и политическите промени. САЩ обявиха, че електрическите превозни средства от Европейския съюз ще бъдат обект на мита от 15%. В същото време обаче производството на коли от европейски марки в Щатите няма да е толкова лесно, тъй като по-голямата част от сектора зависи от доставките на различни суровини и компоненти от Азия. 

Експертите посочват, че на европейския пазар производителите могат да въздъхнат с облекчение за известно време, благодарение на новия начин за изчисляване на въглеродния отпечатък не на едногодишна база, а на база тригодишен период - 2025-2027. Това дава на марките много повече време да се адаптират към новите граници.

Средната оперативна рентабилност на европейските автомобилни производители е спаднала с 2 процентни пункта тази година, но прогнозите в крайна сметка бяха понижени от двуцифрени до едноцифрени. И въпреки че голям брой водещи марки затварят нови заводи и обявяват масови съкращения в търсене на намаляване на разходите, никой не може да забрави за постоянните инвестиции в нови технологии дори за момент, особено след като китайските производители имат гигантско предимство на това ниво. 

Експертите добавят, че продажбата на електрически автомобили също не помага за подобряване на финансовото състояние, тъй като европейският пазар в момента не е достатъчно печеливш, за да замени напълно автомобилите с вътрешно горене с BEV автомобили в гамата превозни средства.

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до долния ( преди 3 месеца )
    Проблема не е в двг а е дизела. Спадовете са за дизела.Що в Сащ няма спад ама няма и покачване на електричките защото карт бензин а там спад няма.Извода е само един не е въпроса да направиш колата да харчи малко тоест да купуваш дизел а да си направиш горивото евтино тоест да рафинираш повече. Това Теслараста няма как да го схване.
  • #11
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Хм... ( преди 3 месеца )
    Що-годе свяста кола под 100 хил. лв няма вече. При такива цени е нормално продажбите да се сринат.
  • #10
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Франк ( преди 3 месеца )
    Добре, че е България да крепи продажбите на нови автомобили на континента...
  • #9
    2 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Кратко и ясно. Вярваш ли на доклада, че през 2030 електромобилите в Европа ще имат по-малко от 20% пазарен дял? И да, абсолютно сигурно е че няма да заема нито един процент пазарен дял нито при продажбата на нови дизелови автомобили нито при електрически. Това ще промени ли статистиката? Ако не съм умрял дотогава това ще промени ли по някакъв начин статистиката за смъртността в света и имам ли право да я коментирам ако не умра? ИЛИ НЕ МИ ПОЗВОЛЯВАШ да пиша за умрели ако нямам опит с умирането?
  • #8
    2 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Ще оставя всичките Ти останали празни приказки и Ще ти задам единствен въпрос. ВЯРВАШ ЛИ на Allianz Trade, че "Напредъкът е недостатъчен, за да се постигне ЕВРОПЕЙСКАТА ЦЕЛ ЗА 20% ДЯЛ на електрическите превозни средства в продажбите на нови автомобили до края на десетилетието, се казва още в доклада. "
  • #7
    10 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    ShortYellowPennis Lover пак се развихри!Разбрал не разбрал статията за Китай,пише!Ама то си личи,че нищо не е разбрал!Интересно ми е кой е "платил милиони" на Allianz Trade за този "доклад"?Още по интересно ми е как Китай диктува пазара с 6% (съмнителни) дял!?А самата ситуация няма нищо шокиращо!Намаелна покупателна способност в цяла Европа=намалено търсене на коли.Случвало се е десетки пъти.И това ще мине.Но тротинет ще продължи да си кара дъртия дизел и до 2030 няма да е в % собственици на EV!
  • #6
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Захарин Петров ( преди 3 месеца )
    От статията става пределно ясно, че увеличение с 24% не може да компенсира намалението с минимум 25% на ДВГ пърдаците и затова се отчита спад. Виновни за спада на ДВГ пърдаците не са самите те, които са претоплени манджи с моторчета от косачки, ами видите ли били електромобилите. Няма как с ежедневно промиване на мозъци срещу електромобилите нещата да се случат. Няма единна стратегия а само игри на мениджърите. Старите фирми едва сега се впуснаха в надпревара с китайците. Но все още има шанс.
  • #5
    3 rate up comment 11 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А тук е обратното, значи в Европа пазара върви страхотно и производителите се радват, както и клиентите са особено щастливи според антиелектриците. А в Китай горките клиенти живи да ги оплачеш! Не стига че я вземат по-големи заплати от България, Ами и автомобилите от 2 до 4 пъти по-евтини. Вместо да си купят чисто нов внос на 10 годишен премиум за 20 000 долара, се чудят кой от 100-те модела чисто нови автомобили да си купят за тази или по-малка цена
  • #4
    3 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Недей така. В съседната статия оплакват китайците, цените на автомобилите в Китай били паднали драстично а заплатите на китайците се качвали и това щяло да унищожи автомобилния пазар в Китай. Антиелектриците вече потриват ръце и чакат продажбите на автомобили в Китай да се сринат поради тези причини и се чудят защо им се подиграваме. Тоест по тяхната логика щом в Китай се случват толкова ужасни неща, А тук е обратното, значи в Европа пазара върви страхотно и производителите се радват
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    свикнаха на хубавото, линчо аз не виждам нещо кой знае какво в един автомобил, че да струва 50к ойро, в Азия повечето коли се въртят около 15к долара.