IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Продажбите на автомобили и печалбите на производителите в Европа падат

Китай вече диктува условията на пазара, сочи ново проучване на Allianz Trade

Броят на регистрациите на автомобили на европейските пазари намалява, електрическите превозни средства навлизат твърде бавно, а китайските производители увеличават продажбите за сметка на европейските марки. Това сочи ново проучване на групата за застраховане Allianz Trade.


продажби


В доклада се посочва, че след края на пандемията броят на регистрациите на нови автомобили на Стария континент е спаднал с 0,3% през втората половина на 2024 и с 0,7% през юли тази година. Намаление е регистрирано в Германия (2%), Франция (8%) и Италия (4%). В други държави продажбите са се увеличили, но като все още остават с около 20-30% по-ниски от 2019, като според експерти връщането му към пика е по-скоро невъзможно. Това определено не е добра новина за автомобилната индустрия.

В ерата на натиск върху електромобилността големи надежди за съживяване на пазара се наблюдаваха в електрическите автомобили и въпреки че техният брой - включително plug-in хибридните превозни средства, се е увеличил с 24% от началото на годината, те представляват около една четвърт от новите регистрации на Стария континент. 

Електромобилите представляват само 15,6% от пазарния дял, което е с 3 процентни пункта по-високо в сравнение със същия период на миналата година, но по отношение на продажбите те изостават от хибридните автомобили (34,7%) и автомобилите, задвижвани от традиционни двигатели с вътрешно горене (28,3%).

Богатите западни и скандинавски страни представляват две трети от продажбите на електрически превозни средства. В почти 60% от страните от ЕС обаче делът на електрическите превозни средства в продажбите е под 15%, а в повече от половината от тях е под 10%. Италия, Испания и Полша (с резултат според IBRM Samar под 6%) постигат едноцифрен ръст в броя на регистрациите. Напредъкът е недостатъчен, за да се постигне европейската цел за 20% дял на електрическите превозни средства в продажбите на нови автомобили до края на десетилетието, се казва още в доклада.

Посочва се още, че европейските производители на автомобили трябва да вземат предвид конкуренцията от Китай, тъй като все повече хора избират автомобили от азиатската държава. Китайските марки демонстрират смели действия на европейски пазар, където техният дял се е удвоил, достигайки до 6%. Ако се броят само електромобилите, дялът на производителите от Поднебесната империя е 28%. Това кара експерти да прогнозират достигане на 10-11% до края на годината при хибридите и електромобилите.

Значителни проблеми на автомобилната индустрия създават и политическите промени. САЩ обявиха, че електрическите превозни средства от Европейския съюз ще бъдат обект на мита от 15%. В същото време обаче производството на коли от европейски марки в Щатите няма да е толкова лесно, тъй като по-голямата част от сектора зависи от доставките на различни суровини и компоненти от Азия. 

Експертите посочват, че на европейския пазар производителите могат да въздъхнат с облекчение за известно време, благодарение на новия начин за изчисляване на въглеродния отпечатък не на едногодишна база, а на база тригодишен период - 2025-2027. Това дава на марките много повече време да се адаптират към новите граници.

Средната оперативна рентабилност на европейските автомобилни производители е спаднала с 2 процентни пункта тази година, но прогнозите в крайна сметка бяха понижени от двуцифрени до едноцифрени. И въпреки че голям брой водещи марки затварят нови заводи и обявяват масови съкращения в търсене на намаляване на разходите, никой не може да забрави за постоянните инвестиции в нови технологии дори за момент, особено след като китайските производители имат гигантско предимство на това ниво. 

Експертите добавят, че продажбата на електрически автомобили също не помага за подобряване на финансовото състояние, тъй като европейският пазар в момента не е достатъчно печеливш, за да замени напълно автомобилите с вътрешно горене с BEV автомобили в гамата превозни средства.

0 от 500
  • #32
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Разбира се че нямам никаква идея и затова питам професионалист като тебе , ако съдим по поредния никнейм който си избрал. Но очевидно и знанията ти като бакшиш са същите като за инженер и електроинженер за какъвто се пишеш. Никакви ги няма като и знанията по математика. Очевидно си тук не за да информираш за нуждите на такситата, а за да дезинформираш. Колко километра е въртиш годишно
  • #31
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Шишо бакшишо ( преди 3 месеца )
    Какво трябваше да избера, Дачия за 30000 лева или три четири пъти по скъп електромобил за над 100 000 лева?С евтино зареждане не може да се покрие разликата.
  • #30
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Шишо бакшишо ( преди 3 месеца )
    *** като Тесла не ми трябва.Гледал съм оферти на Хюндай,Киа и европейски производители на електромобили,под 100 000 лева няма.Предложението ти за шофиране на такси показва,че си нямаш и най малка представа как се кара такси.
  • #29
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    За електричка Каско е по скъпо ,троти нети заради риска да се подпали.
  • #28
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    С електричка такси може да ти излязат сметките само ако ти я подарят електрощраусе!
  • #27
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А онези 20 работни дни на двама работника правят 40 работни дни в месеца. Което означава че при електрически автомобил може да ви се наложи да го карате в един и същ ден само 10 дни в месеца, а останалите 20 дни всеки да го кара самостоятелно и да разполага с 400 заредени от контакта километра за деня. Това си е по твоята математика и условия.
  • #26
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Тесла която беше изминала 410 хиляди километра като такси за четири години, в Европа струва 39 000 евро което е 80 000 лв. Не знам как сметна 5 000 лв Каско за автомобил 100 000 лв и само 1500 за два пъти по-евтин автомобил. И беше достатъчно нагъл за да не отговориш колко километра изминавате годишно, за да не ви стигат 400 км които се изминават с най-малката батерия на най-евтината Tesla, както е преценил онзи, защото 100 000 км годишно означават 280 км на ден.
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Шишо бакшишо ( преди 3 месеца )
    За съжаление в КТ е записано 20 дни работни месечно,като махнеш почивните и празничните дни,отпуска и болнични. Електромобил под 100000 лева няма,каското му е 5000 лв,вноска месечна 1600 лв плюс 416 Каско,за ден 80 лева и 20 лева Каско,общо 100 лева/ден.За евтин автомобил за 40000 лева Каско 1500 лева, за ден 36 лева общо.100 минус 40 са 60 лева при 36 за бензинов автомобил.Този мач сме го играли вече.
  • #24
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Иначе казано при 15 000 лв спестявания от гориво, за четири години едно електрическо такси ще спести само от горивото две чисто нови дачии, а третата ще остане бонус за резерва и всеки от ортаците които са дали ли първото такси на две смени за денонощието, ще си имат по една собствена нова dacia и една резервна за всеки случай, да си я карат докато сменят маслото на другите, . Защото ако пет минути на ден са фатални, то какво да говорим за 30 минути смяна на масло - пропуснати ползи за милиони
  • #23
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Очевидно ще е невъзможно да сметнем елементарната задача за трети клас. Ако зареждането от домашния контакт спестява 10 лв на 100 км, по колко лева спестява годишно на един таксиметров шофьор? Например за гост, който кара по 150 км на седмица е лесно да сметнем. 8 000 км спестяват 800 лв, което прави за купуването на електромобил абсолютно безсмислено. Както сметнахме, 150 000 км са нещо друго - 15 000 лева годишно.