IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Продажбите на автомобили и печалбите на производителите в Европа падат

Китай вече диктува условията на пазара, сочи ново проучване на Allianz Trade

Броят на регистрациите на автомобили на европейските пазари намалява, електрическите превозни средства навлизат твърде бавно, а китайските производители увеличават продажбите за сметка на европейските марки. Това сочи ново проучване на групата за застраховане Allianz Trade.


продажби


В доклада се посочва, че след края на пандемията броят на регистрациите на нови автомобили на Стария континент е спаднал с 0,3% през втората половина на 2024 и с 0,7% през юли тази година. Намаление е регистрирано в Германия (2%), Франция (8%) и Италия (4%). В други държави продажбите са се увеличили, но като все още остават с около 20-30% по-ниски от 2019, като според експерти връщането му към пика е по-скоро невъзможно. Това определено не е добра новина за автомобилната индустрия.

В ерата на натиск върху електромобилността големи надежди за съживяване на пазара се наблюдаваха в електрическите автомобили и въпреки че техният брой - включително plug-in хибридните превозни средства, се е увеличил с 24% от началото на годината, те представляват около една четвърт от новите регистрации на Стария континент. 

Електромобилите представляват само 15,6% от пазарния дял, което е с 3 процентни пункта по-високо в сравнение със същия период на миналата година, но по отношение на продажбите те изостават от хибридните автомобили (34,7%) и автомобилите, задвижвани от традиционни двигатели с вътрешно горене (28,3%).

Богатите западни и скандинавски страни представляват две трети от продажбите на електрически превозни средства. В почти 60% от страните от ЕС обаче делът на електрическите превозни средства в продажбите е под 15%, а в повече от половината от тях е под 10%. Италия, Испания и Полша (с резултат според IBRM Samar под 6%) постигат едноцифрен ръст в броя на регистрациите. Напредъкът е недостатъчен, за да се постигне европейската цел за 20% дял на електрическите превозни средства в продажбите на нови автомобили до края на десетилетието, се казва още в доклада.

Посочва се още, че европейските производители на автомобили трябва да вземат предвид конкуренцията от Китай, тъй като все повече хора избират автомобили от азиатската държава. Китайските марки демонстрират смели действия на европейски пазар, където техният дял се е удвоил, достигайки до 6%. Ако се броят само електромобилите, дялът на производителите от Поднебесната империя е 28%. Това кара експерти да прогнозират достигане на 10-11% до края на годината при хибридите и електромобилите.

Значителни проблеми на автомобилната индустрия създават и политическите промени. САЩ обявиха, че електрическите превозни средства от Европейския съюз ще бъдат обект на мита от 15%. В същото време обаче производството на коли от европейски марки в Щатите няма да е толкова лесно, тъй като по-голямата част от сектора зависи от доставките на различни суровини и компоненти от Азия. 

Експертите посочват, че на европейския пазар производителите могат да въздъхнат с облекчение за известно време, благодарение на новия начин за изчисляване на въглеродния отпечатък не на едногодишна база, а на база тригодишен период - 2025-2027. Това дава на марките много повече време да се адаптират към новите граници.

Средната оперативна рентабилност на европейските автомобилни производители е спаднала с 2 процентни пункта тази година, но прогнозите в крайна сметка бяха понижени от двуцифрени до едноцифрени. И въпреки че голям брой водещи марки затварят нови заводи и обявяват масови съкращения в търсене на намаляване на разходите, никой не може да забрави за постоянните инвестиции в нови технологии дори за момент, особено след като китайските производители имат гигантско предимство на това ниво. 

Експертите добавят, че продажбата на електрически автомобили също не помага за подобряване на финансовото състояние, тъй като европейският пазар в момента не е достатъчно печеливш, за да замени напълно автомобилите с вътрешно горене с BEV автомобили в гамата превозни средства.

0 от 500
  • #42
    4 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А има толкова много ОБОСНОВАНИ, ОБЕКТИВНИ И ЛОГИЧНИ АРГУМЕНТИ СРЕЩУ ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ. Защо въобще ви трябва да лъжете и да си измисляте, след като има НАПЪЛНО РЕАЛНИ ФАКТИ ВЪВ ВАША ПОДКРЕПА? Факти които са ми аз редовно споменавам като недостатъци на електромобилите и защо ЗАСЕГА са НЕПОДХОДЯЩИ ЗА 90% ОТ ШОФЬОРИТЕ в по-голямата част от света?
  • #41
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Искаш да кажеш че е греша като казвам "което прави ЗАКУПУВАНЕТО НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ АБСОЛЮТНО БЕЗСМИСЛЕНО."? Абе казвам ви, че аз съм отказал повече хора да си ккупятелектромобил, А вие сте накарали много хора да ги е срам да се нарекат антиелектрици защото ще ги помислят за най-глупавите хора на света, АКО ГИ АСОЦИИРАТ С ВАС, но вие не ми вярвате.
  • #40
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 3 месеца )
    Направиха се плахи опити за електрички таксита в София, които доста бързо изчезнаха, таксиметровите фирми бързо ги разкараха..Най предпочитаният автомобил за такси е Тойота хибрид.
  • #39
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Колко трябва да си *** за да приемеш това за съвет за закупуване? Повярвай ми аз съм отказал много повече хора да си купят електромобили, отколкото вие! Аз давам адекватни и обективни съвети, които са строго индивидуални и преди да дам съвет за давам десетки уточняващи въпроси. НАПРИМЕР КОЛКО КИЛОМЕТРА ИЗМИНАВА С ТАКСИТО ЗА ДА СМЕТНЕМ. СМЕТНЕМ СМЕТНЕМ СМЕТНЕМ СМЕТНЕМ СМЕТНЕМ СМЕТНЕМ. Забележи СМЯТАМЕ, а не даваме базиран на ВЯРА съвет че хибридите са най-подходящи за всичко и всички
  • #38
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Съвет за закупуване на автомобил - което прави ЗАКУПУВАНЕТО НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ АБСОЛЮТНО БЕЗСМИСЛЕНО.
  • #37
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    което прави ЗАКУПУВАНЕТО НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ АБСОЛЮТНО БЕЗСМИСЛЕНО.
  • #36
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Да по втория че не разбираш от първия път" Например за гост, който кара по 150 км на седмица е лесно да сметнем. 8 000 км спестяват 800 лв, което прави ЗАКУПУВАНЕТО НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ АБСОЛЮТНО БЕЗСМИСЛЕНО.
  • #35
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 33. Знам че си функционално неграмотен но пък чак пък да го приемеш за убеждаване цитирам #23" Ако зареждането от домашния контакт спестява 10 лв на 100 км, по колко лева спестява годишно на един таксиметров шофьор? Например за гост, който кара по 150 км на седмица е лесно да сметнем. 8 000 км спестяват 800 лв, което прави заКУПУВАНЕТО на електромобил АБСОЛЮТНО БЕЗСМИСЛЕНО."
  • #34
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Средно По колко километра върти един таксиметров шофьор годишно? А един таксиметров автомобил?
  • #33
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Точката отново прави опити да търгува с електрички.Хванал е поредния новобранец, когото да увещава,че ще спечели от електричка такси.