IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Продажбите на автомобили и печалбите на производителите в Европа падат

Китай вече диктува условията на пазара, сочи ново проучване на Allianz Trade

Броят на регистрациите на автомобили на европейските пазари намалява, електрическите превозни средства навлизат твърде бавно, а китайските производители увеличават продажбите за сметка на европейските марки. Това сочи ново проучване на групата за застраховане Allianz Trade.


продажби


В доклада се посочва, че след края на пандемията броят на регистрациите на нови автомобили на Стария континент е спаднал с 0,3% през втората половина на 2024 и с 0,7% през юли тази година. Намаление е регистрирано в Германия (2%), Франция (8%) и Италия (4%). В други държави продажбите са се увеличили, но като все още остават с около 20-30% по-ниски от 2019, като според експерти връщането му към пика е по-скоро невъзможно. Това определено не е добра новина за автомобилната индустрия.

В ерата на натиск върху електромобилността големи надежди за съживяване на пазара се наблюдаваха в електрическите автомобили и въпреки че техният брой - включително plug-in хибридните превозни средства, се е увеличил с 24% от началото на годината, те представляват около една четвърт от новите регистрации на Стария континент. 

Електромобилите представляват само 15,6% от пазарния дял, което е с 3 процентни пункта по-високо в сравнение със същия период на миналата година, но по отношение на продажбите те изостават от хибридните автомобили (34,7%) и автомобилите, задвижвани от традиционни двигатели с вътрешно горене (28,3%).

Богатите западни и скандинавски страни представляват две трети от продажбите на електрически превозни средства. В почти 60% от страните от ЕС обаче делът на електрическите превозни средства в продажбите е под 15%, а в повече от половината от тях е под 10%. Италия, Испания и Полша (с резултат според IBRM Samar под 6%) постигат едноцифрен ръст в броя на регистрациите. Напредъкът е недостатъчен, за да се постигне европейската цел за 20% дял на електрическите превозни средства в продажбите на нови автомобили до края на десетилетието, се казва още в доклада.

Посочва се още, че европейските производители на автомобили трябва да вземат предвид конкуренцията от Китай, тъй като все повече хора избират автомобили от азиатската държава. Китайските марки демонстрират смели действия на европейски пазар, където техният дял се е удвоил, достигайки до 6%. Ако се броят само електромобилите, дялът на производителите от Поднебесната империя е 28%. Това кара експерти да прогнозират достигане на 10-11% до края на годината при хибридите и електромобилите.

Значителни проблеми на автомобилната индустрия създават и политическите промени. САЩ обявиха, че електрическите превозни средства от Европейския съюз ще бъдат обект на мита от 15%. В същото време обаче производството на коли от европейски марки в Щатите няма да е толкова лесно, тъй като по-голямата част от сектора зависи от доставките на различни суровини и компоненти от Азия. 

Експертите посочват, че на европейския пазар производителите могат да въздъхнат с облекчение за известно време, благодарение на новия начин за изчисляване на въглеродния отпечатък не на едногодишна база, а на база тригодишен период - 2025-2027. Това дава на марките много повече време да се адаптират към новите граници.

Средната оперативна рентабилност на европейските автомобилни производители е спаднала с 2 процентни пункта тази година, но прогнозите в крайна сметка бяха понижени от двуцифрени до едноцифрени. И въпреки че голям брой водещи марки затварят нови заводи и обявяват масови съкращения в търсене на намаляване на разходите, никой не може да забрави за постоянните инвестиции в нови технологии дори за момент, особено след като китайските производители имат гигантско предимство на това ниво. 

Експертите добавят, че продажбата на електрически автомобили също не помага за подобряване на финансовото състояние, тъй като европейският пазар в момента не е достатъчно печеливш, за да замени напълно автомобилите с вътрешно горене с BEV автомобили в гамата превозни средства.

0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Видях три минуса и нито едно число за километрите на година на един таксиметров шофьор? Сигурно ще съм забравил да попитам?
  • #21
    1 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    И понеже не можеш да смяташ, 400 км на ден заредени от контакта още като се събудиш, ти дават едни 40 лв предимство пред зареждането на dacia-та. 1200 лв към вноската на автомобила месечно, още докато си се събудил и не си си измил очите. 15 000 лв годишно. Колко ти е вноската за dacia-та? Казах ти че е въпрос на математика и през цялото време не спорите с мен а с математиката и физиката,, КОИТО МРАЗИТЕ И ОТРИЧАТЕ ПРЕЗ ЦЯЛОТО ВРЕМЕ.
  • #20
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Колко километра изминава едно такси годишно, че май забравих да попитам?
  • #19
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Още не си ми отговорил. Колко километра въртите годишно на dacia-та? Елементарен въпрос на който пет години чакам отговор от всички бакшиши които са писали тук. Защото антиелектриците не си купувате автомобил защото минава само 500 км с едно зареждане като в същото време си признавате че зареждате по 150 км на седмица. Нали се сещаш Колко е нелепо изказването ви? ЗА МАЛКО КИЛОМЕТРИ СМЕТКАТА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛА НЕ ИЗЛИЗА! НАУЧЕТЕ СЕ ДА СМЯТАТЕ.
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Шишо бакшишо ( преди 3 месеца )
    С малко километри как се изкарва за лизинг на автомобил,плащат осигуровки, данъци,зарежда гориво, поддръжка,че и да остане за две заплати.Едвам издаянваме с ортака с евтина Дачия, сметката със скъп електромобил не излиза.С 10 минутно зареждане за колко километра ще заредиш,за 50 км максимум?
  • #17
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    И понеже бакшишите Не са толкова глупави за да не си правят сметката, единствената логична причина да не преминат към електромобил, ако имат къде да зареждат през нощта е, ЗАЩОТО НЕ ВЪРТЯТ ДОСТАТЪЧНО КИЛОМЕТРИ ГОДИШНО, за да си избият разликата от по-високата цена на електромобилите. Когато цените се изравнят, СМЕТКАТА ЩЕ ЗАПОЧНЕ ДА ИЗЛИЗА за всички, независимо от километрите.
  • #16
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Да си таксиметров шофьор означава ли винаги че нямате тройка по математика за втори клас? Колко километра изминава едно такси на година? 400 км заредени от домашния контакт правят 150 хиляди километра на година. Всеки 10 минути зареждане на ден добавят още 50 хиляди километра годишно. 100% ли сте сигурни че нито едно такси никога няма 10 минути без клиент през деня? Виж ако беше казал че нямаш гараж да зареждаш през нощта щеше да е друго ама да се оплакваш, че нямаш 10 минути
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Шишо бакшишо ( преди 3 месеца )
    Електричка не става за такси на двойна езда.За първа смяна ще го заредиш през нощта.Между първа и втора смяна кога ще зареждаш?
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    до 14 ( преди 3 месеца )
    да не караш такси?
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 6 ако ти охльов, пътуваш на година 10-15 х.км.,то на запад тези километри ги минават за 2 месеца и електричните за сега не са алтернатива на двг. Хората си правят сметката и купуват това което им е от полза и върши работа. За това и няма голям интерес към електриките изключае скандинавските уб ита ***.