IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Проучване: Плъг-ин хибридите замърсяват 5 пъти повече от обявеното

Причината е, че повечето им собственици рядко или почти никога не зареждат батериите им

Обещанията за ефективност и устойчивост на плъг-in хибридните превозни средства (PHEV) отново са поставени под въпрос. Нови данни, публикувани от Европейския съюз, разкриват, че тези автомобили отделят средно почти пет пъти повече въглероден диоксид, отколкото е посочено в официалните тестове, което отново отваря дебата за тяхната роля в прехода към мобилност с нулеви емисии.


Плъг-ин хибрид-1


Организацията "Транспорт и околна среда" (T&E), която анализира данни от Европейската агенция по околна среда, предупреждава, че PHEV-овете отделят 139 грама CO2 на км, в сравнение с едва 28 грама на км, отчетени в официалните тестове. Разликата е значителна. Тя представлява пропуск, който поставя под въпрос твърденията на производителите за предполагаемо подобрение в ефективността на тези модели.

Плъг-ин хибридите комбинират захранван от батерия електромотор, който трябва да се презарежда чрез свързване към мрежата, с бензинов или дизелов ДВГ. На теория тази формула позволява градска мобилност с ниски емисии, поддържана от електричество, и удължен пробег благодарение на двигателя с вътрешно горене. На практика обаче данните за реалната употреба показват, че повечето шофьори рядко или никога не презареждат батериите си, което увеличава разхода на гориво и емисиите.


Плъг-ин хибрид-1


Докладът се основава на данни от 127 000 автомобила, регистрирани през 2023 г., чиито монитори за гориво предоставят по-точно отражение на ежедневното шофиране. Заключението е ясно: случващото се на пътя е далеч от това, което тестовите лаборатории предполагат.

Въпреки това, европейската автомобилна индустрия засили натиска върху Брюксел. В началото на септември лобито на индустрията призова ЕК да отмени новите правила, предназначени да отразяват по-точно замърсяването от PHEV при изчисляване на климатичните цели. Ако това искане бъде успешно, производителите биха могли да удължат предлагането на тези модели на пазара като "зелена" алтернатива след 2035 г., крайният срок, определен за края на превозните средства с ДВГ в Европа.

T&E настоява, че ЕК трябва да устои на натиска от индустрията. "Плъг-ин хибридите остават по-вредни за климата, отколкото твърдят производителите, а разликата с реалността само се е увеличила", казва Люсиен Матийо, директор на автомобилната индустрия на организацията. "ЕС не трябва да си затваря очите. От съществено значение е да се запазят вече договорените коефициенти на полезност за 2025 и 2027 година", добави той.


Плъг-ин хибрид-1


Тези така наречени „коефициенти на полезност“ целят да коригират официалните данни за CO2, принуждавайки производителите да компенсират излишните емисии чрез по-нататъшно насърчаване на 100% електрически превозни средства. Неспазването на това може да доведе до неизпълнение на европейските климатични цели и до санкции.

Бъдещето на плъг-ин хибридите ще бъде в центъра на дневния ред, когато председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен се срещне на 12 септември с представители на автомобилната индустрия, екологични неправителствени организации и други заинтересовани страни от индустрията като част от "стратегическия диалог" за бъдещето на индустрията. Там Брюксел ще трябва да реши дали да се поддаде на натиска от производителите или да запази твърда линия в полза на пълната електрификация.

0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Или не си Турбо или си психопат. Защото за разлика от тебе аз мога да цитирам Какво точно си ме питал и аз какво точно съм ти отговорил, което няма нищо общо с коментара ти. Хайде сега да отговориш какво съм ти казвал винаги за електрическия рифтер всеки път когато го споменаваш? Ако кажеш нещо различно от " това недоразумение въобще не го пиши електромобил" значи пак си психопат. Кога съм ти препоръчал електрическа баничарка след като такава смислена не съществува? Какъв модел ти препоръчах?
  • #28
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Баничарката на Пежо ще е бензинов 4 цилиндров хибрид.За дълъг път електричката не върши работа,заради малкия пробег и честото зареждане.Бензиновата има малко по висок разход,но има вариант за газова уредба.
  • #27
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 22. И тук идва големият проблем. Всеки път когато ме питат Как се зареждат 3 милиона електромобила, обяснявам че се зареждат веднъж на две седмици независимо от домашен контакт или на бърза зарядна станция за 10-15 минути. Отговорът винаги е че нямат домашен контакт, а зареждането на обществена зарядна станция струва колкото бензина. И тук идва огромния недостатък на хибридите - зареждат всеки ден по няколко часа - необходими са поне 100 пъти повече зарядни станции отколкото за електромобил
  • #26
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Тесльо ме бил спрял да си купя хибридна баничарка хахаха такава баничарка все още няма,Пежо се канят да заменят дизеловата с хибридна догодина.След като ме агитира да си купя електричка и видя,че няма да стане обърна палачинката.Сега твърди,че той ме убедил да си купя дизелова баничарка нищо,че 30 години карам само дизелови баничарки.
  • #25
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 20. Ако турбо ме е излъгал че има хибридни баничарки и иска съветът ми, дали да избере дизел хибрид или електрическа, то значи че и аз те лъжа. Не съм проверявал, затова попитай него. Но даже не ми трябва марка или модел а само малко знание по физика, за да му кажа, че на дълъг път хибридът почти не му върши никаква работа, а понеже е хибрид допускам че ще е бензинов което е голям недостатък за товарен автомобил
  • #24
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 19. Всъщност това, че харесвам брюнетки не значи че отказвам на блондинки. Това че ям салата не значи че не ям и пържоли. Само за сектантите единствената марка е Toyota a единственото задвижване хибрид които са подходящи за 100% от населението. То и това не е лошо, но проблемът ви е че мразите всичко и всички останали и сте анти анти, анти анти другото, и сте агресивно настроени към всеки който не споделя мнението ви. НЯМА УНИВЕРСАЛЕН АВТОМОБИЛ ИЛИ УНИВЕРСАЛНО ЗАДВИЖВАНЕ.
  • #23
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Любопитното е по какви причини различните компании правят плъгини. Немците започнаха да ги правят, защото традиционно клиентите им търсят големи, мощни коли, които харчеха много. Тойотка започнаха да ги прави заради провала на "пълния" и ибрид, който пестеше гориво само заради мижавата мощност и бавното каране на тойоткаджиите и се оказа, че не покрива дори Евро 6, та се наложи да вкарат по-голяма батерия и турбо на ДВГ. Има още една причина - фантастичните им, несбъднати разбирания за EV.
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до долния ( преди 2 месеца )
    До 100 км в град плъг ин хибрида харчи само ток а кой не го зарежда си е негов проблем
  • #21
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Всички видове хибриди с изключение на микрохибридите, са напълно безсмислени и са единствено начин компаниите да си осигурят максимални печалби при нарастващи еконорми. За потребителите единствените смислени са или чист ДВГ (с или без микрохибрид - няма значение) или чист електромобил. Това е.
  • #20
    6 rate up comment 0 rate down comment
    до долния ( преди 2 месеца )
    Баничарка хибрид не съм чувал да има.Сравняваш дизелова баничарка с члъг ин хибрид тип Бмв х5. Я виж бърже колко харчи дизелово х5 в град