IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Проучване: Eлектромобилите са 4 пъти по-екологични от колите с ДВГ

Нивата на емисии на CO2 при двата типа задвижване се изравняват след 17 000 км

Само 17 000 км, или около година експлоатация, са достатъчни, за да могат по-високите емисии на CO2, свързани с производството на електрически автомобили, включително на тяговата батерия, да бъдат компенсирани от задвижване с нулеви емисии. Според експерти от Международния съвет за чист транспорт (ICCT), през целия жизнен цикъл, оценен на около двадесет години, съвременните електромобили причиняват до четири пъти по-малко емисии на парникови газове от автомобилите с вътрешно горене.


електромобили


Опасенията на шофьорите, свързани с електрически автомобили, се дължат основно на техния пробег, който все още не може да се сравнява с този на ДВГ. Противниците на пълната електрификация обаче посочват и екологични проблеми заради производството и последващото рециклиране на тяговата батерия на електромобила. Последните данни обаче сочат, че при сегашното ниво на технологичен и енергиен микс в ЕС, екологичният баланс на двигател с вътрешно горене и електрически автомобил се изравнява само след една година експлоатация.

Последното проучване на ICCT показва, че 40% по-високи емисии, свързани с производството на електрически автомобили (включително тяговата батерия), са равни на емисиите на автомобили с вътрешно горене около 17 000 км след напускане на шоурума. Авторите на доклада за емисиите на парникови газове през целия жизнен цикъл на превозното средство твърдят, че в ЕС електрическите автомобили причиняват до четири пъти по-малко емисии от автомобилите с вътрешно горене.

Новият доклад допълва предишни изследвания и включва емисиите на парникови газове от производството и рециклирането на превозни средства и батерии, производство на горива и електроенергия, както и обслужване на превозни средства.

Анализът показва, че - в зависимост от енергийния пан - електрическите автомобили отделят 73 до 78% по-малко парникови газове от техните колеги с ДВГ през целия си жизнен цикъл. Цялостният екологичен баланс на хибридите и plug-in хибридите също е благоприятен. Въпреки необходимостта да носят тягова батерия, благодарение на по-ниския разход на гориво, класическите хибриди отделят средно 20% по-малко парникови газове, а plug-in хибридите - до 30% по-малко.

Автомобилите с горивни клетки също се представят изненадващо добре в класацията. Техните емисии през целия жизнен цикъл могат да бъдат до 78% по-ниски, отколкото при автомобилите с вътрешно горене, стига да се зареждат със зелен водород, произведен благодарение на енергия от възобновяеми източници.


0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Fen ( преди 4 месеца )
    ЛЪЖЕТЕ С МЯРКА БРЕ СЕРСЕМИ
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Бате рия ( преди 4 месеца )
    Преди няколко години имаше изследване, за нивата на замърсяване на електричките и колите сДВГ които се изравняват след изминати над 100 000км. Сега само 17 000. Какво се промени?
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Реалист ( преди 4 месеца )
    А, да го купилш колко ще струва, или този факт не е от значение. И трябва кредит, и да съм, роб на банката. Само си гледате интереса.
  • #15
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Ламарин Тенекеджиев ( преди 4 месеца )
    Българинът е абсолютен експерт в автомобилостроенето! Той не вярва на експерти... Той вярва в завистта на комшията, че неговата кола е по-лъскава и има по-ръмжащ звук.. Ако е електрик е скучно , няма тръпката от форсирането
  • #14
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Шофьор за пример ( преди 4 месеца )
    Коли с ДВГ има възможност за много подобрения от екологична гледна точка. По добри са от електричните във всички случаи. Друг е въпроса че заради други фактори не го правят ДВГ колите екологични. Водородът е екологично чист и от преди повече от 30 години е открит. А щом дизела и бензина са замърсяващи защо фабрично не излизат коли само на LPG и CNG. Никой не прави статистика на тези коли колко замърсяват.
  • #13
    18 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Питайте собствениците на потъналите след запалване фериботи, колко екологично горят електрокарите.Питайте собственика на изгорелия завод за преработка на батерии в Испания.
  • #12
    15 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    запалиха европа иначе захрижени за въглеродните емисии на автомобила
  • #11
    15 rate up comment 6 rate down comment
    q ( преди 4 месеца )
    Неееееееееее! Пак пропаганда! От тия същите дето чиче Го6е им купува 20 годишните бангии изпърдаци, които пък преди 20 години бяха пак лъжлива пропаганда за него, че са екологични. Сега чиче Го6е превъзнася същите изпърдаци, как били върхът на цивилизацията. Нищо след 20 години чиче Пе6о ще открие старите 20 годишни електромобили и ще ги обяви за много по екологични от новите такива, които според него няма да стават за нищо.
  • #10
    27 rate up comment 10 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Само хора без грам критично мислене и с промити мозъци могат да продължават да вярват на елементарната пропаганда за СО2. Да не говорим, че това проучване е правено от НПО, създадено с тази цел, което в правото се нарича конфликт на интереси.
  • #9
    15 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Как внушват само. За да кажат че са "по-екологични", трябва да са включени не само газовете които се отделят, а всички форми на замърсявания които са предизвикани. Производството и рециклирането на батериите е изключително токсично като цяло. Съгласен съм че трябва бързо и рязко да се намали CO2 в атмосферата, но нека вкючва повече потходи.Все пак кравичките пускат повече вредни газове от целия транспор, ще решат че трябва да минем на изкуствено мляко и месо ли?Според мен зависи кой лобира