Само 17 000 км, или около година експлоатация, са достатъчни, за да могат по-високите емисии на CO2, свързани с производството на електрически автомобили, включително на тяговата батерия, да бъдат компенсирани от задвижване с нулеви емисии. Според експерти от Международния съвет за чист транспорт (ICCT), през целия жизнен цикъл, оценен на около двадесет години, съвременните електромобили причиняват до четири пъти по-малко емисии на парникови газове от автомобилите с вътрешно горене.

Опасенията на шофьорите, свързани с електрически автомобили, се дължат основно на техния пробег, който все още не може да се сравнява с този на ДВГ. Противниците на пълната електрификация обаче посочват и екологични проблеми заради производството и последващото рециклиране на тяговата батерия на електромобила. Последните данни обаче сочат, че при сегашното ниво на технологичен и енергиен микс в ЕС, екологичният баланс на двигател с вътрешно горене и електрически автомобил се изравнява само след една година експлоатация.
Последното проучване на ICCT показва, че 40% по-високи емисии, свързани с производството на електрически автомобили (включително тяговата батерия), са равни на емисиите на автомобили с вътрешно горене около 17 000 км след напускане на шоурума. Авторите на доклада за емисиите на парникови газове през целия жизнен цикъл на превозното средство твърдят, че в ЕС електрическите автомобили причиняват до четири пъти по-малко емисии от автомобилите с вътрешно горене.
Новият доклад допълва предишни изследвания и включва емисиите на парникови газове от производството и рециклирането на превозни средства и батерии, производство на горива и електроенергия, както и обслужване на превозни средства.
Анализът показва, че - в зависимост от енергийния пан - електрическите автомобили отделят 73 до 78% по-малко парникови газове от техните колеги с ДВГ през целия си жизнен цикъл. Цялостният екологичен баланс на хибридите и plug-in хибридите също е благоприятен. Въпреки необходимостта да носят тягова батерия, благодарение на по-ниския разход на гориво, класическите хибриди отделят средно 20% по-малко парникови газове, а plug-in хибридите - до 30% по-малко.
Автомобилите с горивни клетки също се представят изненадващо добре в класацията. Техните емисии през целия жизнен цикъл могат да бъдат до 78% по-ниски, отколкото при автомобилите с вътрешно горене, стига да се зареждат със зелен водород, произведен благодарение на енергия от възобновяеми източници.


0