IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Проучване: Плъг-ин хибридите замърсяват 5 пъти повече от обявеното

Причината е, че повечето им собственици рядко или почти никога не зареждат батериите им

Обещанията за ефективност и устойчивост на плъг-in хибридните превозни средства (PHEV) отново са поставени под въпрос. Нови данни, публикувани от Европейския съюз, разкриват, че тези автомобили отделят средно почти пет пъти повече въглероден диоксид, отколкото е посочено в официалните тестове, което отново отваря дебата за тяхната роля в прехода към мобилност с нулеви емисии.


Плъг-ин хибрид-1


Организацията "Транспорт и околна среда" (T&E), която анализира данни от Европейската агенция по околна среда, предупреждава, че PHEV-овете отделят 139 грама CO2 на км, в сравнение с едва 28 грама на км, отчетени в официалните тестове. Разликата е значителна. Тя представлява пропуск, който поставя под въпрос твърденията на производителите за предполагаемо подобрение в ефективността на тези модели.

Плъг-ин хибридите комбинират захранван от батерия електромотор, който трябва да се презарежда чрез свързване към мрежата, с бензинов или дизелов ДВГ. На теория тази формула позволява градска мобилност с ниски емисии, поддържана от електричество, и удължен пробег благодарение на двигателя с вътрешно горене. На практика обаче данните за реалната употреба показват, че повечето шофьори рядко или никога не презареждат батериите си, което увеличава разхода на гориво и емисиите.


Плъг-ин хибрид-1


Докладът се основава на данни от 127 000 автомобила, регистрирани през 2023 г., чиито монитори за гориво предоставят по-точно отражение на ежедневното шофиране. Заключението е ясно: случващото се на пътя е далеч от това, което тестовите лаборатории предполагат.

Въпреки това, европейската автомобилна индустрия засили натиска върху Брюксел. В началото на септември лобито на индустрията призова ЕК да отмени новите правила, предназначени да отразяват по-точно замърсяването от PHEV при изчисляване на климатичните цели. Ако това искане бъде успешно, производителите биха могли да удължат предлагането на тези модели на пазара като "зелена" алтернатива след 2035 г., крайният срок, определен за края на превозните средства с ДВГ в Европа.

T&E настоява, че ЕК трябва да устои на натиска от индустрията. "Плъг-ин хибридите остават по-вредни за климата, отколкото твърдят производителите, а разликата с реалността само се е увеличила", казва Люсиен Матийо, директор на автомобилната индустрия на организацията. "ЕС не трябва да си затваря очите. От съществено значение е да се запазят вече договорените коефициенти на полезност за 2025 и 2027 година", добави той.


Плъг-ин хибрид-1


Тези така наречени „коефициенти на полезност“ целят да коригират официалните данни за CO2, принуждавайки производителите да компенсират излишните емисии чрез по-нататъшно насърчаване на 100% електрически превозни средства. Неспазването на това може да доведе до неизпълнение на европейските климатични цели и до санкции.

Бъдещето на плъг-ин хибридите ще бъде в центъра на дневния ред, когато председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен се срещне на 12 септември с представители на автомобилната индустрия, екологични неправителствени организации и други заинтересовани страни от индустрията като част от "стратегическия диалог" за бъдещето на индустрията. Там Брюксел ще трябва да реши дали да се поддаде на натиска от производителите или да запази твърда линия в полза на пълната електрификация.

0 от 500
  • #9
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 2 месеца )
    Хех, само 5 пъти нищо не е. По същата логика електромобилите замърсяват стотици милиарди пъти повече, просто защото според тестовете имат нулеви емисии, докато в реалността - не.
  • #8
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Глупава работа - не си ползват половината кола все едно. Но щом могат и си угаждат.. живи и здрави.
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Аз което виждам е че хората имат пари и си угаждат - първо дават плюс при покупката и после не използват възможността да спестят някой лев наблягайки на ел двигателя.
  • #6
    9 rate up comment 10 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 5. А защо се ограничаваш само до електромобил? Нека забраняват партидите за магазини, фризьорски и козметични салони, най-вече на гадните фирми и предприятия, които харчат тока на домакинствата за да работят, представяш ли си. Ами промишлеността? Направо да закриват за да са щастливи урсулите и техните рупори като тебе. Осъзнаваш ли, че токът е стока и всеки трябва да може спокойно да я купува и продава? Пък и за какво му е отделна партида на електромобила, Ако вече е прекаран ток?
  • #5
    10 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тук всеки който иска да открие партида за електромобил трябва да го отрязват, тока е за битови нужди, който иска да зарежда на станциите!
  • #4
    4 rate up comment 16 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    И докато китайците се надпреварват кой колко километра ще зареди за 5 минути, като само няколко седмици след като BYD обяви 400 км заредени за 5 минути, от CATL ги контрираха с 520 км заредени за 5 минути. Първите зареждат на 1000 киловата, а вторите на 1300. А европейците не произвеждат почти никакви батерии, и с гордост се хвалят с ултра бързо зареждане 150 киловата, което зарежда цели 300 км само за 30 минути
  • #3
    3 rate up comment 14 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    А защо да ти казвам азбучни истини само да си говорим празни приказки? Бързите риби ще изядат бавните, а бавните искат Брюксел да ги остави да се бавят на спокойствие и да не им дава зор. Китай още миналата година си преизпълни целите за 2030 година, без да дава зор на своите автомобилни производители. Те сами решиха да предлагат по-добри електромобили, които клиентите сами да желаят да си купят още преди 2030. Също така сами изграждат мегаватови зарядни станции на които се зарежда за 5 минути
  • #2
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Троти нети продължава с глупавите сравнения и примери.Дай сега за бързите копърки които изяли акулите.
  • #1
    5 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    много трудно да се досети мъкнеш или една батерия в излишък или двг общо взето като да имаш русалка когото ти потрябва жена получявяш риба когато ти потрябва риба получаваш жена