IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ново проучване показа защо застраховката на EV е най-скъпа

Има разлики в цената на полиците и за останалите задвижвания - хибрид, бензин и дизел

Закупуването на електрически автомобил е решение, което все повече шофьори обмислят. Обещанието за нулеви емисии, по-ниска цена на километър и по-тихо шофиране несъмнено са изкушаващи аргументи за подобен ход. Има обаче една подробност, която трябва да се вземе предвид и която може да изненада тези, които се осмелят да направят скок към устойчива мобилност - застраховката за електрически автомобил е средно с 13% по-скъпа от тази за бензинов автомобил.


електромобил


Проучването, проведено от CHECK24 - водещ сайт за сравняване на цени в Европа, анализира близо 300 основни тарифи за застраховка и стигна до ясно заключение - застраховането на електрически автомобил е по-скъпо. Всъщност електрическите автомобили оглавяват списъка с най-високи премии, следвани от хибриди, дизели и накрая бензинови превозни средства, които се оказват най-евтините за застраховане и следователно се превръщат в еталон за това проучване.

Но защо се случва това? Ако електрическите автомобили имат по-малко движещи се части и изискват по-малко поддръжка, не трябва ли да са по-евтини за застраховане?

Защо електрическата застраховка е по-скъпа?

Има няколко фактора, които обясняват тези допълнителни разходи в политиките на електрическите превозни средства. Първото и много важно е, че разходите за ремонт на електрически автомобил са високи. Главно, защото батериите са изключително скъпи. Инцидент с батерията може да струва хиляди евро, което кара застрахователите да увеличат премиите, за да покрият този риск.

На всичкото отгоре играе роля фактът, че не всички сервизи са подготвени за ремонт на електрически превозни средства. Недостигът на сертифицирани специалисти по ремонт и центрове прави ремонтите и следователно политиките по-скъпи.

Друг аспект, който също влияе върху доверието на застрахователите, е липсата на исторически данни за електрическите превозни средства. Електрическата мобилност все още е сравнително нова и тъй като застрахователите зависят от статистическите данни за изчисляване на рисковете, липсата на информация ги кара да предпочитат да се грижат за себе си в здравеопазването с по-високи цени.

И накрая, по-големият риск от пълна загуба е още една точка срещу електрическия автомобил. Не е изненадващо, че някои производители избират да бракуват електрическите превозни средства след тежки инциденти, вместо да ги ремонтират, което увеличава разходите за застрахователите.

Кой двигател е най-евтиният за застраховане?

Според данните от проучването бензиновите автомобили са най-икономични, когато става въпрос за сключване на застраховка. Средно застраховката за бензинов автомобил е с 4,3% по-евтина от тази на дизелов автомобил и до 12,7% по-евтина от тази на електрически автомобил. Причините са ясни: бензиновите двигатели имат по-опростена механика, има по-голяма наличност на резервни части и мрежата от специализирани сервизи е по-широка. Всичко това означава, че застрахователите виждат по-малко рискове при ремонта и поддръжката си.

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Масово невежество ( преди 1 ден )
    Застрахователите (EZ Insurance) дават точни данни: На 100 хил. ДВГ - се палят 1529. На 100 хил. електрички - 25. Петролна кола с пластмасов резервоар и силно запалима течност вътре се пали 61 ПЪТИ по-често от електромобил. Има случаи на експлозия, за разлика от колите на ток, където пушека дава индикация и хората са далече от колата. Масово вгражданите от последните години LFP (железофосфатни) батерии са незапалими. Електромобилите са многократно по-безопасни от петролните коли.
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 9 ( преди 1 ден )
    Основният проблем е 1: незнанието. Поне 5 места има у нас, където подменят клетки - било то призматични, pouch или цилиндрични на Тесла, които са най-добрите и с най-голям ресурс. В канала на EV Clinic ще видиш как се подменя клетка на Модел 3 тип 21700 за 1 евро. Repair Tesla battery for 1 - 1 Cell Extraction. А гражданската за Model S ми е 263 лв за цялата година, данък няма, паркира безплатно, ремонти и консумативи няма, тока ми е 17 ст./кВтч и с въртене на гуми минава 100 км за 3 лв.
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 2 дни )
    Основните проблеми са 2 - скъпите батерии и неремонтиращите се батерии. Всъщност са 3 - батериите са отдолу и са много уязвими... всъщност са 4 - батериите са много податливи на запалване и като лумнат горят с часове, унищожават и всичко наоколо, даже кораби потопяват. Е че кой луд ще си вкара такъв таралеж в гащите?! От където ида го погледнеш , EV са потенциално Ейне Гроссе Катастрофе, ***, Тотал Шаден...и т.н.т
  • #8
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Тито13 ( преди 3 дни )
    Застрахователната премия зависи от цената на колата,а не от частите в нея, за частите има фабрична гаранция!
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Точно в това се състои изместването на сложнотията. Лаиците си мислите за ДВГ и ск.кутия и ги съпоставяте с ел.мотор. Обаче пропускате да сравните батерията с резервоара за гориво. Така че като вземеш предвид цялата система, изненадващо се оказва, че опростяване на практика няма.
  • #6
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    какво сложно има в една електричка при липса на двг и на скоростна кутия с 8 или 10 предавки
  • #5
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Електромобилите са лесни за каране. Това ми харесва на мен.
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Еххх голям сметач бе, ехх ако можеше да сметнеш колко зъба ще ти изпадат, ако си удариш главата в юмрука на някой.
  • #3
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Тротинетка, още помним сметките ти за 20 милиона продажби на тРеслите ))) Вярваш ли си още? бъдеще,ще,ще,ще )))
  • #2
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 дни )
    Не се притеснявай. Ако можеше да смяташ, нямаше да се връзваш на заглавия. Статията ти казва че електромобилите имат 13% по-висока застраховка, въпреки че са 30-40% по-скъпи за покупка. Ех ако можеше да сметнеш каква щеше да е застраховката, когато електромобилите са по-евтини от ДВГ, когато има достатъчно специалисти за ремонт и поддръжка на електромобили и когато батериите са 2-3 пъти по-евтини от днес. По-евтината возия в сравнение с ДВГ определено не е утопя, а реално и неизбежно бъдеще.