IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Проучване: Плъг-ин хибридите замърсяват 5 пъти повече от обявеното

Причината е, че повечето им собственици рядко или почти никога не зареждат батериите им

Обещанията за ефективност и устойчивост на плъг-in хибридните превозни средства (PHEV) отново са поставени под въпрос. Нови данни, публикувани от Европейския съюз, разкриват, че тези автомобили отделят средно почти пет пъти повече въглероден диоксид, отколкото е посочено в официалните тестове, което отново отваря дебата за тяхната роля в прехода към мобилност с нулеви емисии.


Плъг-ин хибрид-1


Организацията "Транспорт и околна среда" (T&E), която анализира данни от Европейската агенция по околна среда, предупреждава, че PHEV-овете отделят 139 грама CO2 на км, в сравнение с едва 28 грама на км, отчетени в официалните тестове. Разликата е значителна. Тя представлява пропуск, който поставя под въпрос твърденията на производителите за предполагаемо подобрение в ефективността на тези модели.

Плъг-ин хибридите комбинират захранван от батерия електромотор, който трябва да се презарежда чрез свързване към мрежата, с бензинов или дизелов ДВГ. На теория тази формула позволява градска мобилност с ниски емисии, поддържана от електричество, и удължен пробег благодарение на двигателя с вътрешно горене. На практика обаче данните за реалната употреба показват, че повечето шофьори рядко или никога не презареждат батериите си, което увеличава разхода на гориво и емисиите.


Плъг-ин хибрид-1


Докладът се основава на данни от 127 000 автомобила, регистрирани през 2023 г., чиито монитори за гориво предоставят по-точно отражение на ежедневното шофиране. Заключението е ясно: случващото се на пътя е далеч от това, което тестовите лаборатории предполагат.

Въпреки това, европейската автомобилна индустрия засили натиска върху Брюксел. В началото на септември лобито на индустрията призова ЕК да отмени новите правила, предназначени да отразяват по-точно замърсяването от PHEV при изчисляване на климатичните цели. Ако това искане бъде успешно, производителите биха могли да удължат предлагането на тези модели на пазара като "зелена" алтернатива след 2035 г., крайният срок, определен за края на превозните средства с ДВГ в Европа.

T&E настоява, че ЕК трябва да устои на натиска от индустрията. "Плъг-ин хибридите остават по-вредни за климата, отколкото твърдят производителите, а разликата с реалността само се е увеличила", казва Люсиен Матийо, директор на автомобилната индустрия на организацията. "ЕС не трябва да си затваря очите. От съществено значение е да се запазят вече договорените коефициенти на полезност за 2025 и 2027 година", добави той.


Плъг-ин хибрид-1


Тези така наречени „коефициенти на полезност“ целят да коригират официалните данни за CO2, принуждавайки производителите да компенсират излишните емисии чрез по-нататъшно насърчаване на 100% електрически превозни средства. Неспазването на това може да доведе до неизпълнение на европейските климатични цели и до санкции.

Бъдещето на плъг-ин хибридите ще бъде в центъра на дневния ред, когато председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен се срещне на 12 септември с представители на автомобилната индустрия, екологични неправителствени организации и други заинтересовани страни от индустрията като част от "стратегическия диалог" за бъдещето на индустрията. Там Брюксел ще трябва да реши дали да се поддаде на натиска от производителите или да запази твърда линия в полза на пълната електрификация.

0 от 500
  • #39
    1 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До рук. Вижда се кой е нещастният хейтър който е дошъл тук единствено за да обижда и за да лъже. Смешно е в статия В която съм написал 20 поста в защита на дизела да ми казваш да си поръчам китайски електромобил, сякаш останалите не са разбрали че им препоръчвам дизел, а не китайски електромобил
  • #38
    4 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    А да се казва "Плъг-ин хибридите замърсяват 5 пъти повече от обявеното", а после да се казва, че е заради начина на ползване на част от собствениците - Е СМЕШНО! Със същия успех може да кажете, че електричките замърсяват 10 повече от бензиновите, защото има собственици които ги зареждат от бензинови генератори! Или че бензинките замърсяват 50 повече от обявеното защото има собственици които ги карат само на втора!Машината не е виновна за малоумния начин на ползване от собственика и!
  • #37
    6 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Ютубе теоретика пак се е развихрил!36 коментара - 30 са негови!5G антената над Карлуково прегрява!Обади се на НаскоЧайна да ти внесе една китайска бричка,покарай,ела се похвали.Какво ми разтягаш лукуми по 20 часа на ден тук.Нещастен лаладжия!
  • #36
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    А на ДВГ като продажби на нови автомобили ще му отмине времето, а хибридите са междинно звено, което никога няма да стане масовият автомобил по улиците. В момента в който електромобилите задминат 50% от продажбите на нови автомобили, над 80% от автомобилите по улиците по все още ще са чисти ДВГ, така че на хибридите никога няма да им дойде времето. И за всичко това си имам аргументи подкрепени с цифри и факти, които постоянно се променят.
  • #35
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Както виждаш аз винаги разделям технически възможното от икономически обоснованото. Вие вкарвате И темата екология която мен в общи линии не ме интересува кой знае колко. Аз съм на принципа че всяко нещо ще си дойде на мястото,, КОГАТО МУ ДОЙДЕ ВРЕМЕТО. Единствените спорове които водя с вас са ДАЛИ ЩЕ МУ ДОЙДЕ ВРЕМЕТО, като правя и спекулации и прогнози евентуално кога може да дойде времето, А НЕ ЧЕ ВЕЧЕ Е ДОШЛО! Например съм сигурен, че на водорода и синтетиката никога няма да им дойде времето
  • #34
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Виждаш ли разликата, как аз променям отговора с промените на въпросите? А сектантите винаги препоръчват едно и също независимо какво ги питаш. Спомняш ли си какво ти казах - бързай да си поръчаш дизелова баничарка преди да е влезнало в сила евро 7, защото могат да ги спрат и я карай до 2035, А ако и тогава има дизелови е възможно и тогава да си вземеш такава ако няма подходящи електрически. Така ли беше? НЯМА УНИВЕРСАЛЕН АВТОМОБИЛ. Както казах за града хибрида е перфектен.
  • #33
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Говорих ти за Тесла, защото ти ми говореше за дизелов автомобил без да уточняваш че е баничарка и ти трябва полезен обем. Тогава ти сметнах че АКО ИМА електрическа баничарка, която да има параметрите на пикапа на Тесла И ИМА КЪДЕ ДА Я ЗАРЕЖДАШ, ще ти излезе сметката . Вече има къде да зареждаш но такава електрическа баничарка все още не съществува, да не говорим че производството на пикапа започна четири години след като ме попита. Така ли беше?
  • #32
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Тогава аз ти сметнах само от разликата в цената на Тесла и Пежо ще мина над 330000 км сметнати в гориво,без да смятаме електроенергията за зареждане.Ами аз смених старата баничарка на 282000 км.
  • #31
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Електрическият Рифтер е проектиран като градска кола,дават му 280 километра пробег,реални около 200 километра,но за един работен ден градско стигат.Ти ме агитираше да си купя Тесла,дори почна да ми смяташ колко ще спестя.Аз ти отговорих,че сметките ти са грешни и товарния обем на Тесла ми е малък.Трябва да влача ремарке с Теслата,за да си върша работата хахахаха аз така започнах с Москвич с ремарке.
  • #30
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Тогава защо ми казваше че се двоумиш между хибрид и дизел след като ти казах че електрическата с това бавно зареждане не става и за градско?