IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Проучване: Плъг-ин хибридите замърсяват 5 пъти повече от обявеното

Причината е, че повечето им собственици рядко или почти никога не зареждат батериите им

Обещанията за ефективност и устойчивост на плъг-in хибридните превозни средства (PHEV) отново са поставени под въпрос. Нови данни, публикувани от Европейския съюз, разкриват, че тези автомобили отделят средно почти пет пъти повече въглероден диоксид, отколкото е посочено в официалните тестове, което отново отваря дебата за тяхната роля в прехода към мобилност с нулеви емисии.


Плъг-ин хибрид-1


Организацията "Транспорт и околна среда" (T&E), която анализира данни от Европейската агенция по околна среда, предупреждава, че PHEV-овете отделят 139 грама CO2 на км, в сравнение с едва 28 грама на км, отчетени в официалните тестове. Разликата е значителна. Тя представлява пропуск, който поставя под въпрос твърденията на производителите за предполагаемо подобрение в ефективността на тези модели.

Плъг-ин хибридите комбинират захранван от батерия електромотор, който трябва да се презарежда чрез свързване към мрежата, с бензинов или дизелов ДВГ. На теория тази формула позволява градска мобилност с ниски емисии, поддържана от електричество, и удължен пробег благодарение на двигателя с вътрешно горене. На практика обаче данните за реалната употреба показват, че повечето шофьори рядко или никога не презареждат батериите си, което увеличава разхода на гориво и емисиите.


Плъг-ин хибрид-1


Докладът се основава на данни от 127 000 автомобила, регистрирани през 2023 г., чиито монитори за гориво предоставят по-точно отражение на ежедневното шофиране. Заключението е ясно: случващото се на пътя е далеч от това, което тестовите лаборатории предполагат.

Въпреки това, европейската автомобилна индустрия засили натиска върху Брюксел. В началото на септември лобито на индустрията призова ЕК да отмени новите правила, предназначени да отразяват по-точно замърсяването от PHEV при изчисляване на климатичните цели. Ако това искане бъде успешно, производителите биха могли да удължат предлагането на тези модели на пазара като "зелена" алтернатива след 2035 г., крайният срок, определен за края на превозните средства с ДВГ в Европа.

T&E настоява, че ЕК трябва да устои на натиска от индустрията. "Плъг-ин хибридите остават по-вредни за климата, отколкото твърдят производителите, а разликата с реалността само се е увеличила", казва Люсиен Матийо, директор на автомобилната индустрия на организацията. "ЕС не трябва да си затваря очите. От съществено значение е да се запазят вече договорените коефициенти на полезност за 2025 и 2027 година", добави той.


Плъг-ин хибрид-1


Тези така наречени „коефициенти на полезност“ целят да коригират официалните данни за CO2, принуждавайки производителите да компенсират излишните емисии чрез по-нататъшно насърчаване на 100% електрически превозни средства. Неспазването на това може да доведе до неизпълнение на европейските климатични цели и до санкции.

Бъдещето на плъг-ин хибридите ще бъде в центъра на дневния ред, когато председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен се срещне на 12 септември с представители на автомобилната индустрия, екологични неправителствени организации и други заинтересовани страни от индустрията като част от "стратегическия диалог" за бъдещето на индустрията. Там Брюксел ще трябва да реши дали да се поддаде на натиска от производителите или да запази твърда линия в полза на пълната електрификация.

0 от 500
  • #49
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    А излишък има всеки обед. Можеш да провериш цените които го доказват. Също така има недостиг, който трябва да се балансира всяка вечер - пак цените го доказват. А събота и неделя няма излишък а свръх излишък който трябва да се балансира и тези централи които не могат да се изключат плащат на потребителите за да им ползват енергията или в най-добрият случай им я подаряват на нулеви цени.
  • #48
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Гостенино, Пак ли се правиш на умен като повтаряш моите тези, че тока е евтин и излишен само когато пече слънце, но настава АД за енергетиката когато слънцето и вятъра се скрият едновременно? Цените се покачват до небесата. Също така се лашкаш в двете крайности - хем непрестанно говориш за екология, хем много държиш точно когато пече слънце и има най-много вятър, да се охлаждаме на въглища? Ама иначе си против замърсяването, ако от тези въглища се зареждат електромобили
  • #47
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Излишък може да има само през лятото събота и неделя по обег.В дните наречени dunkelflaut в Германия не може да се разчита на слънце и вятър.Не случайно в Европа се завръща използването на затворени ТЕЦ на газ и въглища.Дори при отрицателни цени на електроенергията за теб Теслю митичен няма да е безплатно.
  • #46
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Дааа,Теслю смени опорките.Доскоро пропагандира Тесла,сега обърна на чайници.Няма друга такава фурнаджийска лопата.
  • #45
    2 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До Турбо. И все още говориш за покачване на цените на електричеството при очакван излишък! СВРЪХ ИЗЛИШЪК КОЙТО НЯМА КАКВО ДА СЕ ПРАВИ. Попитай някой който има някаква бегла представа от икономика Какво се случва на нещо когато е в свръх излишък? Могат да ти вдигнат мрежовите такси и данъците, но цената на електроенергията ще пада, защото пада и себестойността на производството, а ВСЕКИ КОЙТО ИМА СОБСТВЕН ПОКРИВ НАД ГЛАВАТА, може да си я произведе сам. Цената ще се вдига на хората без покрив
  • #44
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До Турбо и защо мислиш че като повтаряш в моята теза и се съгласяваш с нея ми противоречиш и казваш нещо ново? Това са си моите твърдения които не са се променили за последните 15 години - електромобилите не са подходящи за всички а само за тези които имат къде да ги зареждат в гаража. И ще е така чак ДОКОГАТО, ЦЕНИТЕ СЕ ИЗРАВНЯТ С ДВГ. Хайде посочи ми период в който съм твърдял обратното? Даже си забравил и многото километри ЕЖЕДНЕВНО, за да излезе сметката ДОРИ, АКО ИМАШ ГАРАЖ.
  • #43
    2 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Сещаш ли се колко умно звучи твърдението ти, че ако направят същото проучване между 127 000 собственика на електромобили, повечето от тях рядко или никога не са зареждали на различно място от бензинов генератор? И да, плъг ин хибрида не е виновен като машина. Самата концепция е виновна. Тези които имат гараж и искат да пестят биха си купили електрически автомобил. Тези които нямат гараж, няма смисъл да зареждат всеки ден по два часа за същите пари или дори по-скъпо, ако са в Германия
  • #42
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Сметката излиза,Тесльо само при зареждане в гаража на нощна все още, защото цената на електроенергията ще върви нагоре.За градско електричката върши работа,но не и на дълъг път.Зареждане на бърза зарядна се изравнява с разхода на ДВГ.Като добавим и голямата разлика в цената на електричка/ДВГ и електричката става безсмислена за мен.
  • #41
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Как пък за толкова години обяснения не се научихте да правите разлика между мнение и факт. Как не проявихте веднъж критично мислене при четене на статия за да се опитате да я разберете и да прочете между редовете дали ви лъжат? След като на 127 000 автомобила средните емисии са "че PHEV-овете отделят 139 грама CO2 на км, в сравнение с едва 28 грама на км, отчетени в официалните тестове." Това за един шофьор ли се отнася?
  • #40
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    А също така се вижда кой е поредния функционално неграмотен който не е разбрал статията, нито пък изводите от нея. "НА ПРАКТИКА обаче данните за РЕАЛНАТА УПОТРЕБА показват, че повечето шофьори РЯДКО ИЛИ НИКОГА не презареждат батериите си, което увеличава разхода на гориво и емисиите.Докладът се основава на данни от 127 000 автомобила, регистрирани през 2023 г., чиито монитори за гориво предоставят по-точно отражение на ежедневното шофиране."