IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen отчете 19% спад на печалбата

През 2024-та концернът е продал 3,5% по-малко автомобили на спрямо година по-рано

Главният изпълнителен директор на германския автомобилен концерн Volkswagen Оливер Блуме очаква оперативен марж на печалба през 2025 година да е 5,5-6,5% при 5,9% през миналата, съобщи ДПА, цитирана от БТА. На този фон концернът публикува отчета си за финансовата 2024-та. Данните сочат, че оперативната печалба се е понижила с 19% до 19,1 млрд. евро.


Volkswagen


Чистата печалба на концерна е намаляла с 30,6% спрямо 2023 година до 12,39 млрд. евро, а оперативен марж на печалба се е понижил от 7% до 5,9%. Приходите на Volkswagen обаче са се повишили с близо 1% през 2024 г. до 324,7 млрд. евро. Концернът е продал 9 милиона превозни средства през финансовата 2024-та, което е спад с 3,5% спрямо финансовата 2023-та, показва отчетът.

Стойността на акциите на най-големия европейски автомобилен производител се понижи с над 40% през последните четири години. Това става в условията на трудностите, които Volkswagen и други автомобилни корпорации изпитват при прехода към производството на електрически превозни средства, обусловен от екологичните изисквания на ЕС. Освен това те се сблъскват със спад в търсенето на електромобили и с евтин внос на китайски електрически коли, посочват пазарни анализатори.


Volkswagen


В прогнозата на Volkswagen за финансовите резултати през тази година не е отчетен ефектът от налагането на по-високите мита върху вноса в САЩ от администрацията на президента Доналд Тръмп, посочва главният финансов директор на концерна Арно Антлиц, цитиран от Ройтерс.

На този фон Volkswagen предлага да плати на своите акционери дивидент в размер на 6,36 евро върху всяка негова преференциална акция, която те притежават. Това е понижение в сравнение с 9,06 евро, изплатени през предходната година. То идва на фона на мащабен план за икономии, чиято цел е стабилизиране на основния бранд на концерна. През декември 2024 г. беше обявено, че този план включва съкращаване на работни места и спиране на производствени мощности. Volkswagen планира да съкрати 35 000 души в Германия, припомня Франс прес. 

0 от 500
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да изплащаш дивиденти в тази среда, вместо да ги реинвестираш в осъвременяване на моделите и производството, е път към пропастта.
  • #5
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    То проблема на немските коли (за бюджетните говоря), че са евтино направени но са скъпи Голф е на цената на корейски или японски СУВ и е в пъти по-зле във всичко дори от Шкода.
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до #3 ( преди 1 месец )
    Защо пише глупости. Ходих с шефа за кола за фирмата, Голф-а за 51 000 се предлага, но е само на поръчка. Търговецът каза, че се търсил само от фирми и затова не го държат, но може да се поръча. Даже и нещо за отстъпка каза.
  • #3
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    По брошура, най-базовия Голф е 51000 лева, ама ако търгнеш да търсиш, пръво ще ти кажат, че той е 53-4000 лева, щото така, после ще ти кажат, че най-малкия двигател го няма и няма да го карат, щото никой не го купува, демек отиваме на 57000-8000 лева, накрая се оказва, че няма от "големите двигатели" (ха ха ха) с базови екстри, и гледаш едно 60-62000 лева за Голф! За 45000 лева ми карат Пасат от ГЕмрания, под 70000 км, 2021 модел, с 2.0 двигате, не е 1.1, с повече ексти ... Айде!
  • #2
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 1 Не мисля, че залагат толкова на електрическите за България в момента. Засега виждам, че Dongfeng са си пуснали малките електрически модели, уж като случйани продавачи, за да опипат пазара. А иначе, за 70000 лева, можеш да си вземеш Renault R5 и което на практика е Zoe, което е със задно и не прилича на Клио от 2005-та, ами е... "барнато", както викат децата.
  • #1
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Добре де, аз искам да си купя електрическа кола и разглеждам предложенията и в България, и в Европа. Та, къде са тези ЕВТИНИ китайски електрически коли? Не намирам нищо свястно за около 70 000 лв. (или 35 000 Евро). А само чета как са залели пазара. Хм.