IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Печалбата на Stellantis падна наполовина

Концернът ще пусне поне 20 нови модела до края на годината, обещава босът Таварес

Първата половина на 2024 година на Stellantis завърши с намаляващи печалби. Нетните приходи възлизат на 85 милиарда евро, което е спад от 14% в сравнение със същия период на 2023 г. Факторите, твърди компанията, се крият в „по-ниските обеми и микс“. 

 
Stellantis


Нетната печалба от 5,6 милиарда евро също бележи спад от 48%, поради по-неблагоприятните обменни курсове и разходите за преструктуриране. Особено тежко е намаляването на обемите в Северна Америка, подчертано от главния изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес:

Представянето на компанията през първата половина на 2024 г. беше по-слабо от нашите очаквания, отразявайки труден сектор, но също така и оперативни проблеми на компанията. От друга страна, ние стартирахме продуктова офанзива, която предвижда не по-малко от 20 нови модела да бъдат пуснати на пазара през годината и които ще предложат по-големи възможности".
 
 
Peugeot E-3008


Новите коли на пазара включват RAM1500, гама европейски ванове и Peugeaut 3008 - първото превозно средство, родено на новото семейство платформи Stla. Чрез съвместното предприятие с Leapmotor International JV ще пристигнат нови електрически превозни средства като C10 SUV и T03. Те ще тръгнат от Европа, последвана от Южна Америка, Близкия изток, Африка и Индия, накрая Азиатско-тихоокеански регион.

Добрите новини за фирмата: „Stellantis потвърждава лидерството си в търговските превозни средства, достигайки върха за пазарен дял за първи път в Близкия изток и Африка и потвърждавайки водещи позиции в пазарните дялове в Европа и Южна Америка, Stellantis е на първо място по продажби на plug-in хибридни автомобили, както и втора в тези на LEV (превозни средства с ниски емисии)“, заключава Таварес. 
 


 
 

0 от 500
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    ТТТ ( преди 1 месец )
    На лакомията очите са големи. За разни три цилиндрови цикалки искат по 50-60 хиляди. Ама имали таблет и порт за зареждане на Айфон и чадър в багажника. Ще стане като с телефоните едно време. Китайчо ще ги оправи всичките.
  • #8
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Главунчо ( преди 1 месец )
    Никога не съм харесвал VAG, особено Шкода, и обратното - винаги ми е вървяло с Пежо. Обаче Стелантис започва да се насира с модерни *** и резултата ще бъде, че ако така продължава ще си взема Шкода - може и електрическа дето особено много ги ненавиждам.Също така не знаех, че Опел вече е Срелантис (изписах го погрешно, но явно грешката е вярна) - като беше GM имаха много добра надежност. Много радикално се променя светът и не винаги е за добро ...
  • #7
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Язък за Опел, Дженерал Мотърс не успя да ги съсипе но Стелантис им е** м***** само за две години.
  • #6
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Спрете се бре, защо купувате такива смешни коли като Пежо и подобни, особено жените, скъпи и кичозни, питайте някой разбирач преди да си дадете всички пари!
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Продажбите на Jeep се сринаха в САЩ, а те бяха "златната кокошка"
  • #4
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Така е като се ориентират към губищи трендове (електричките) - печалба друг път.
  • #3
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да вземат пример от дърводелския инструмент - пуска един нов модел на 5 години и затова страда от изобилие на кешовица.
  • #2
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    1, донякъде си прав. Осъзнаването е по скоро, за това, че за ужасно мног пари им пробутват малолитражки. За едно 508 хибрид с напилен миксер 1.6 180кс търсят над 50к Евро, което е подигравка. За 3ц им изцепки пък грам не ми се почва...
  • #1
    20 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дрън-дрън. Явно хората започнаха да осъзнават, че под новият дизайн се крият същите трошляци като от едно време, само че много по-скъпи. Преди поне бяха евтини.