Първата половина на 2024 година на Stellantis завърши с намаляващи печалби. Нетните приходи възлизат на 85 милиарда евро, което е спад от 14% в сравнение със същия период на 2023 г. Факторите, твърди компанията, се крият в „по-ниските обеми и микс“.
Нетната печалба от 5,6 милиарда евро също бележи спад от 48%, поради по-неблагоприятните обменни курсове и разходите за преструктуриране. Особено тежко е намаляването на обемите в Северна Америка, подчертано от главния изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес:
„Представянето на компанията през първата половина на 2024 г. беше по-слабо от нашите очаквания, отразявайки труден сектор, но също така и оперативни проблеми на компанията. От друга страна, ние стартирахме продуктова офанзива, която предвижда не по-малко от 20 нови модела да бъдат пуснати на пазара през годината и които ще предложат по-големи възможности".
Новите коли на пазара включват RAM1500, гама европейски ванове и Peugeaut 3008 - първото превозно средство, родено на новото семейство платформи Stla. Чрез съвместното предприятие с Leapmotor International JV ще пристигнат нови електрически превозни средства като C10 SUV и T03. Те ще тръгнат от Европа, последвана от Южна Америка, Близкия изток, Африка и Индия, накрая Азиатско-тихоокеански регион.
Добрите новини за фирмата: „Stellantis потвърждава лидерството си в търговските превозни средства, достигайки върха за пазарен дял за първи път в Близкия изток и Африка и потвърждавайки водещи позиции в пазарните дялове в Европа и Южна Америка, Stellantis е на първо място по продажби на plug-in хибридни автомобили, както и втора в тези на LEV (превозни средства с ниски емисии)“, заключава Таварес.