IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen отчете 19% спад на печалбата

През 2024-та концернът е продал 3,5% по-малко автомобили на спрямо година по-рано

Главният изпълнителен директор на германския автомобилен концерн Volkswagen Оливер Блуме очаква оперативен марж на печалба през 2025 година да е 5,5-6,5% при 5,9% през миналата, съобщи ДПА, цитирана от БТА. На този фон концернът публикува отчета си за финансовата 2024-та. Данните сочат, че оперативната печалба се е понижила с 19% до 19,1 млрд. евро.


Volkswagen


Чистата печалба на концерна е намаляла с 30,6% спрямо 2023 година до 12,39 млрд. евро, а оперативен марж на печалба се е понижил от 7% до 5,9%. Приходите на Volkswagen обаче са се повишили с близо 1% през 2024 г. до 324,7 млрд. евро. Концернът е продал 9 милиона превозни средства през финансовата 2024-та, което е спад с 3,5% спрямо финансовата 2023-та, показва отчетът.

Стойността на акциите на най-големия европейски автомобилен производител се понижи с над 40% през последните четири години. Това става в условията на трудностите, които Volkswagen и други автомобилни корпорации изпитват при прехода към производството на електрически превозни средства, обусловен от екологичните изисквания на ЕС. Освен това те се сблъскват със спад в търсенето на електромобили и с евтин внос на китайски електрически коли, посочват пазарни анализатори.


Volkswagen


В прогнозата на Volkswagen за финансовите резултати през тази година не е отчетен ефектът от налагането на по-високите мита върху вноса в САЩ от администрацията на президента Доналд Тръмп, посочва главният финансов директор на концерна Арно Антлиц, цитиран от Ройтерс.

На този фон Volkswagen предлага да плати на своите акционери дивидент в размер на 6,36 евро върху всяка негова преференциална акция, която те притежават. Това е понижение в сравнение с 9,06 евро, изплатени през предходната година. То идва на фона на мащабен план за икономии, чиято цел е стабилизиране на основния бранд на концерна. През декември 2024 г. беше обявено, че този план включва съкращаване на работни места и спиране на производствени мощности. Volkswagen планира да съкрати 35 000 души в Германия, припомня Франс прес. 

0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Нищо не разбираш ( преди 1 месец )
    Германците имат 7 трилиона външен дълг. Следва междуфирменият, потребителските и ипотечните. И това беше докато Русия им продаваше евтино горива, газ. През последната година са официално в криза. Инфлацията расте. Ти да не си живял в пещера, че си толкова неориентиран?
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Освен това е важно да се отчете откъде точно идва спадът в печалбата на Фолксваген. А именно най-проблемният пазар е Китай. Защо? Защото местните китайски производители растат с огромна скорост и изместват западните производители от китайския пазар. Какво общо има това със санкциите срещу москва? Абсолютно нищо. Обаче в България се въртят митове за това как ЕС умира, как Германия умира и как това било заради санкциите.
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Забележете разликата между заглавие "Фолксваген с оперативна печалба от 19,1 милиарда евро" и заглавието "Фолксваген отчете 19% спад на печалбата". Всички немски производители работят на печалби от милиарди, обаче в България вирее опорката колко Германия била зле и как немските автомобилни компании били пред фалит и как това било заради санкциите срещу азиатската орда. И въпросът ми е защо тази медия подбира заглавието така, че да подхранва руските опорки?
  • #13
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 6,по принцип целият западнал автопром е към пропастта заради отказа от евтините енрго ресурси материали от Русия. Та инвестирането е равносилно на хвърляне на пари в продъднена каца,както правят с Украйна и каквото могат да си краднат да си напълнят гушите това и ще им остане. 35 хиляди уволнени за година е доста народ,но тези некадърници това хич не ги интересува. Трябва да свикнем с мисълта,че запада отива в пропастта,а лошото е,че и ние сме с него.
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Може би на хората им писна да купуват същото на по-висока цена.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до8 ( преди 1 месец )
    Като гледам как пишеш, не прави забележки за правопис. Това с 1500 - 2 000 лв за доставка откъде го измисли? Офирираха ни цена 51 000 лв. и това е. В Шкода също нямаха на склад базовите Октавия и Скала. Обаче те идват на същите пари. Не знам кои са тези балъци, които плащат за Шкода същите пари като за Фолксваген.
  • #10
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    VW групата започна да изостава от корейци, японци, французи. Видимо. Потребителят реагира. Не се хабете да хвалите Шкода защото отстъпките им бяха за да разкарат нехибридите.
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    То затова се продават Шкодите напоследък. Постоянно въртят някакви промоции и продават добре. Октавията 1.5TSI двигател ниво Едишън с ръчка на промоцията идва около 50 000, комбито беше 52 000 с доста прилични екстри - ACC, адаптивни матрични фарове, акустични стъкла, челно подгряване, зимен пакет, виртуален кокпит и дизайнът е приятен. А и багажниците им са доста по-големи спрямо Голфовете. Голфовете започват на същата сума на базисно ниво и то хечбек версията, която е и по-малка....
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 3 - Пръво - ПИШЕ СЕ С ВЪРПОСИТЕЛЕН! Второ! Я пак? ГЛупсоти? Та ти сам си повърдил думите ми! Отиваш - базовия модел го няма. Следват куп извинения! Казваш - добре! Поръчайте го! Ония ти казва, че или е скъпо, да се поръча една бройка, че или ще чакаш с МЕСЕЦИ, без да е сигурен за датата или директно ти съобщава, че ще ти набие едни 1500-2500 лева за "доставката". Ама четито - Ти си перфектният шаран! Толкова се радвам, че минах от софтуер на продажби! Парите от шаранчета са феноменални!
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 6 - И да уволняваш наред слуцители, докато даваш 8% дивидент, също. В САЩ такива дивиднети са оромна рядкост, но там не са свикнали на издръжка да живеят и всичконад 2% дивидент е просто "финанова загуба". Ако парите останат в комапнията, пак не се губят. АКо някой толкова си иска високия процент, да си продаде количество от дяловоте, сътовестващо на това, кеото смята за разумно и така.