IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Печалбата на Audi Group се срина с 91%

Германският производител отчете още едно разочароващо тримесечие

Проблемите на Volkswagen са добре известни, но Audi Group също страда от предизвикателствата на пазара и ограничена наличност на части. Тези и други проблеми създават сериозен хаос, тъй като продажбите на автомобили от марките Audi, Bentley и Lamborghini са намалели с 10,9% през първите девет месеца на годината.


Audi


Особено силно е засегната марката Audi, чиито продажби в САЩ са спаднали с 16,8% - до 139 665 единици. Положението в Европа и Китай също е зле, тъй като продажбите са намалели съответно с 9,8% и 8,5%.

Спадът до септември при Bentley е 26,6%, докато Lamborghini е единствената марка в група, който отчита увеличение на продажбите - 8,6%, както и на оперативната печалба, която се покачи с 9,8%.

През последните девет месеца групата е доставила 1,25 милиона автомобила, което е с 1,4 милиона по-малко в сравнение със същото време на миналата година. Като се има предвид този спад, не е изненадващо, че приходите са намалели от 50,4 милиарда евро - до 46,3 милиарда евро. Оперативна печалба е претърпяла още по-голям удар, спадайки от 4,6 милиарда на 2,09 милиарда.

Само през третото тримесечие оперативната печалба на Audi Group се е сринала с 91% до - 106 милиона евро. Основната причина, според компанията, са „разходите за преструктуриране поради реорганизацията на завода на Audi в Брюксел“.

Въпреки че картината не е никак розова, производителят от Инголщад отбеляза, че обновява гамата си и е представил 15 нови модела през 2024 г. Това включва A5 и Q5, които ще имат „забележимо въздействие върху обемите през следващата година“.

Предстои излизането на още нови модели, като Audi потвърди, че Q5 Sportback ще дебютира по-късно този месец. Той ще бъде последван от преработеното A7 в началото на следващата година. Луксозната марка също обновява стратегията си в Китай, като ще разчита на партньорства за производството на специфични за Китай превозни средства.


0 от 500
  • #11
    6 rate up comment 5 rate down comment
    ГолямотоЛапане ( преди 2 седмици )
    А не виждам изобщо повод за драми.Свикнали на големи маржове, супер скъпи части, безумно скъпа подръжка във фирмените сервизи и сега изведнъж ХОП, намалели печалби, ЗАБЕЛЕЖЕТЕ ПЕЧАЛБИ НЕ ЗАГУБИ!!!За какво ревем? Че лапачката е по-малко. Еми това е ще свиквате. Дойдоха швабите в България да се накрадат и да се налапат с алчните си фирми. И никой нищо не прави. Вън!
  • #10
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 2 седмици )
    Не можеш да искаш да си премиум, ама да продаваш като ширпотреба. Алчността винаги води до срив. Как за 30 години един истински бюджетен автомобил не пуснаха!? Прехвалената Шкода е много по-проблемна от Дачия, но доста по-скъпа...
  • #9
    10 rate up comment 0 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 2 седмици )
    Audi ведно с Фау-Bетата го закъсаха тотално и в момента са в безпрецедентна криза в закъсалото си развитие досега: стачки + затворени заводи + липса на доставки от снабдителите + доста брак и липса на качество в последните им коли + непрофесионално действащо висше рък-во по етажите на властта. И всичко това събрано накуп ги доведе до един почти абсолютен колапс в производството и предлагането на нови качествени модели на пазара - кризата е абсолютна и все още налична такава. МВ и те страдат бая
  • #8
    15 rate up comment 11 rate down comment
    до 6 ( преди 2 седмици )
    Москофилче, ти пък къде се месиш при мъжете, предателче жалко? Защо не ходиш да се биеш по гол тумбак за любимия ти Путин, да не му се налага да внася корейчета за пушечно месо?
  • #7
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 2 седмици )
    Разбира се че ще страдат VAG групата. Ако правеха качествени и здрави автомобили като преди 20-30 години нямаха да имат толкова проблеми, ама......ама те...........
  • #6
    12 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Още санкциики ще налагате ли и откази от газта,че нещо са малко тея до сега над 2500 санкции.
  • #5
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Да, добре, да се пресегна от дясната седалка през ръцете на шофьора, за да намаля звука. Карайте си ги тези измишльотини, ама ако съдим по статията, под която коментираме, не аз съм проблемното устройство в тази система.
  • #4
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    На повечето модели беше така и никога не съм виждал някой да се затруднява. Да не говорим, че на волана също имаш. В случая проблемът май е бил в задклавиатурното устройство.
  • #3
    15 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Говорейки за интериори на Ауди, най-големият смях, на който лично аз съм попадал беше на една А6-ца, на която врътката за "волумето" на звука беше не на таблото при всички останали джиджавки, а долу при скоростния лост и лоста на ръчната спирачка. Трима човека търсихме как се променя силата на звука в продължение на поне 2 минути. Джърман ендджинийринг, баце. И при останалите възли в колата логиката им е същата.
  • #2
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Като текущ собственик на Ауди, от години вече не виждам модел, с който бих искал да заменя сегашния си. Основната причина е интериорът - нямам намерение да изсипя толкова пари за интериор без висока ергономия, която не може да мине без бутони. Ако ще съм на 100% екран, ще изчакам новото поколение Model Y другата година и ще му накупя аксесоари като Sexy Buttons и Dexy Stalks.Така че не се учудвам, че продажбите им страдат.