IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Печалбата на Audi Group се срина с 91%

Германският производител отчете още едно разочароващо тримесечие

Проблемите на Volkswagen са добре известни, но Audi Group също страда от предизвикателствата на пазара и ограничена наличност на части. Тези и други проблеми създават сериозен хаос, тъй като продажбите на автомобили от марките Audi, Bentley и Lamborghini са намалели с 10,9% през първите девет месеца на годината.


Audi


Особено силно е засегната марката Audi, чиито продажби в САЩ са спаднали с 16,8% - до 139 665 единици. Положението в Европа и Китай също е зле, тъй като продажбите са намалели съответно с 9,8% и 8,5%.

Спадът до септември при Bentley е 26,6%, докато Lamborghini е единствената марка в група, който отчита увеличение на продажбите - 8,6%, както и на оперативната печалба, която се покачи с 9,8%.

През последните девет месеца групата е доставила 1,25 милиона автомобила, което е с 1,4 милиона по-малко в сравнение със същото време на миналата година. Като се има предвид този спад, не е изненадващо, че приходите са намалели от 50,4 милиарда евро - до 46,3 милиарда евро. Оперативна печалба е претърпяла още по-голям удар, спадайки от 4,6 милиарда на 2,09 милиарда.

Само през третото тримесечие оперативната печалба на Audi Group се е сринала с 91% до - 106 милиона евро. Основната причина, според компанията, са „разходите за преструктуриране поради реорганизацията на завода на Audi в Брюксел“.

Въпреки че картината не е никак розова, производителят от Инголщад отбеляза, че обновява гамата си и е представил 15 нови модела през 2024 г. Това включва A5 и Q5, които ще имат „забележимо въздействие върху обемите през следващата година“.

Предстои излизането на още нови модели, като Audi потвърди, че Q5 Sportback ще дебютира по-късно този месец. Той ще бъде последван от преработеното A7 в началото на следващата година. Луксозната марка също обновява стратегията си в Китай, като ще разчита на партньорства за производството на специфични за Китай превозни средства.


0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 24 секунди )
    Още санкциики ще налагате ли и откази от газта,че нещо са малко тея до сега над 2500 санкции.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 19 минути )
    Да, добре, да се пресегна от дясната седалка през ръцете на шофьора, за да намаля звука. Карайте си ги тези измишльотини, ама ако съдим по статията, под която коментираме, не аз съм проблемното устройство в тази система.
  • #4
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 52 минути )
    На повечето модели беше така и никога не съм виждал някой да се затруднява. Да не говорим, че на волана също имаш. В случая проблемът май е бил в задклавиатурното устройство.
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 59 минути )
    Говорейки за интериори на Ауди, най-големият смях, на който лично аз съм попадал беше на една А6-ца, на която врътката за "волумето" на звука беше не на таблото при всички останали джиджавки, а долу при скоростния лост и лоста на ръчната спирачка. Трима човека търсихме как се променя силата на звука в продължение на поне 2 минути. Джърман ендджинийринг, баце. И при останалите възли в колата логиката им е същата.
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Като текущ собственик на Ауди, от години вече не виждам модел, с който бих искал да заменя сегашния си. Основната причина е интериорът - нямам намерение да изсипя толкова пари за интериор без висока ергономия, която не може да мине без бутони. Ако ще съм на 100% екран, ще изчакам новото поколение Model Y другата година и ще му накупя аксесоари като Sexy Buttons и Dexy Stalks.Така че не се учудвам, че продажбите им страдат.
  • #1
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Направо ( преди 2 часа )
    да закриват, и без това за нищо не стават ..