Проблемите на Volkswagen са добре известни, но Audi Group също страда от предизвикателствата на пазара и ограничена наличност на части. Тези и други проблеми създават сериозен хаос, тъй като продажбите на автомобили от марките Audi, Bentley и Lamborghini са намалели с 10,9% през първите девет месеца на годината.
Особено силно е засегната марката Audi, чиито продажби в САЩ са спаднали с 16,8% - до 139 665 единици. Положението в Европа и Китай също е зле, тъй като продажбите са намалели съответно с 9,8% и 8,5%.
Спадът до септември при Bentley е 26,6%, докато Lamborghini е единствената марка в група, който отчита увеличение на продажбите - 8,6%, както и на оперативната печалба, която се покачи с 9,8%.
През последните девет месеца групата е доставила 1,25 милиона автомобила, което е с 1,4 милиона по-малко в сравнение със същото време на миналата година. Като се има предвид този спад, не е изненадващо, че приходите са намалели от 50,4 милиарда евро - до 46,3 милиарда евро. Оперативна печалба е претърпяла още по-голям удар, спадайки от 4,6 милиарда на 2,09 милиарда.
Само през третото тримесечие оперативната печалба на Audi Group се е сринала с 91% до - 106 милиона евро. Основната причина, според компанията, са „разходите за преструктуриране поради реорганизацията на завода на Audi в Брюксел“.
Въпреки че картината не е никак розова, производителят от Инголщад отбеляза, че обновява гамата си и е представил 15 нови модела през 2024 г. Това включва A5 и Q5, които ще имат „забележимо въздействие върху обемите през следващата година“.
Предстои излизането на още нови модели, като Audi потвърди, че Q5 Sportback ще дебютира по-късно този месец. Той ще бъде последван от преработеното A7 в началото на следващата година. Луксозната марка също обновява стратегията си в Китай, като ще разчита на партньорства за производството на специфични за Китай превозни средства.