IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Прахът от накладките се оказа по-лош от дизеловите емисии

Преминаването към EV няма да реши всички проблеми със замърсяването

Електрическите автомобили са сочени като ключов инструмент за намаляване на глобалното затопляне, както и за по-чист въздух за дишане. Те обаче може да не са решението на тези проблеми. Нови изследвания сочат, че прахът от спирачките, който се отделя както от електромобили, така и от автомобили с ДВГ, е по-вреден от отделяните от дизеловите двигатели вещества.


вредни емисии


Това е изненадващо, като се има предвид, че електромобилите разчитат в голяма степен на регенеративно спиране, което значително намалява използването на традиционните фрикционни спирачки. Въпреки това, електромобилите също така са значително по-тежки от техните колите с ДВГ (без PHEV), което означава, че когато използват спирачките си, те генерират повече прах на спиране.

Учени от университета в Саутхемптън в Обединеното кралство изследваха ефекта върху белите дробове на емисиите на частици от различни видове спирачни накладки. Един тип подложка имаше нисък метален състав, докато другите три бяха полуметални, органични без азбест и хибридна керамика.


вредни емисии

При тестовете се оказа, че подложките без азбест предизвикват най-големи поражения. Те бяха оценени като дори по-токсични за човешките бели дробове от дизеловите емисии. Според авторите на изследването именно този вид накладки са най-често срещаните в САЩ, защото са евтини, тихи и имат сравнително ниска степен на износване.

Разработени да заменят по-старите подложки, съдържащи азбест, те съдържат медни влакна, които подобряват топлопроводимостта - нещо, което азбестът осигуряваше преди да бъде премахнат от сместа поради връзките му с белодробни заболявания. Също така беше установено, че медният прах в съвременните подложки също е свързан с белодробни заболявания като рак, астма и хронични белодробни заболявания.


вредни емисии


Калифорния и Вашингтон вече приеха закони за намаляване на съдържанието на мед в спирачните накладки. Разпоредбите за емисиите Eвро 7, които влизат в действие през 2026 г., също ще започнат да ограничават емисиите на прах от спирачките, макар че вероятно това ще засегне само новите автомобили, а не частите за вече съществуващите.

В момента има много малко регулации по света, регулиращи емисиите извън ауспуха на превозни средства, включително от гуми, които са друг голям източник на опасни частици. Както споменахме, електромобилите използват регенеративно спиране, но имат и конвенционални фрикционни спирачки, така че произвеждат спирачен прах и обикновено са по-тежки от превозните средства с ДВГ, което означава, че произвеждат още повече замърсяване на гумите.

0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Още не сте направили на photoshop с Гост, как за да стигнеш до морето, в ремаркето освен дизелов генератор за зареждане по пътя, трябва да сложиш и двайсетина гуми за да ти стигнат, а за на връщане трябва да търсиш на морето откъде да купиш още 20 броя, плюс поне три комплекта накладки, защото ВЯРВАШ на проучването, както и на статии като тази. Други ЛЪЖИ имаш ли да споделяш?
  • #10
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Тинтири, кажи сега и за фините прахови частици от гумите? Дай пак ли към онова проучване от учене за които СЕ ЗНАЕ още от началото че за да стигнеш от София до морето се отделят 20-30 кг фини прахови частици от гумите и трябва да смениш от четири до пет комплекта гуми.
  • #9
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 9 месеца )
    Ама това се знае още от ден 1ви на "електрифицирането"!!! Просто упорито се отрича! И идете да видите как се добива литий, като говорите за екология!... да не говорим, че е токсичен метал! НО!!! ГЛУПОСТТА ГРАНИЦИ НЯМА! нищо не може да спе един краен тъпигьоз да се самоубие и да утрепе околните, няма да спрат и електричарите да го правят!
  • #8
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 3. Хубавото е, че и в двата случая има измерване, но при дизела измерването е толкова сложно, че производителите са успели да излъжат регулиращите органи, да не говорим крайния клиент. За накладките няма как да излъжеш крайния клиент, който досега е сменял накладки на двутонния SUV на всеки няколко десетки хиляди километра, а на електромобила не ги сменя на стотици хиляди километри. Няма как да го убедиш, че по-рядкото сменяне на накладки означава повече ДПЧ от спирачките.
  • #7
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 5. И каква е причината да не може да ускори за под 2 секунди? Мощността? Не. Проблемът винаги идва от сцеплението. Тоест ако не може да ускори за две секунди, значи не може и да спре за две секунди. Но както казах това е само теория. На практика за спиране е необходима по-малко енергия и съответно по-малка мощност, отколкото за ускорение, защото въздушното съпротивление и силите на *** също спират автомобила. Следователно е необходимо и по-малко сцепление. Грешки виждаш ли?
  • #6
    7 rate up comment 10 rate down comment
    до долния ( преди 9 месеца )
    А най лош е дизел плюс чрах от накладките.Извод закривай немските кочини доказана нация пт тъ паци.
  • #5
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    За около две секунди почти никой нормален електромобил НЕ МОЖЕ да ускори. За да спреш два тона хвърчащи със 100, за две секунди, пък хептен немислимо. Че и без спирачки.. Аз обаче имам въпрос. Антитрол, ти къде си учил механика, инженерна специалност може би?
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Я, Митичното Мите Бустеров с нов "никнейм". Доообре, тамън още по-лесно ще го филтрирам.
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Хи-хи, историята и истерията с дизелите започва да се повтаря все по-дословно. Кратък е пътят от "О, санна!" до "Разпни го!". И изобщо няма значение дали обвиненията са верни или не. Важното е, че пак ще има хора, на които ще ми се налага да обясняват, че нямат сестри. Питайте и онези от Митуу ако искате как работи тази схема.
  • #2
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    На теория колкото енергия е необходима, за да ускориш едно тяло до определена скорост, примерно 100 км/ч, точно толкова енергия е необходима, за да го спреш от 100 до 0. Съвременните електромобили могат да ускоряват до 100 за около 2 секунди, следователно на теория само с помощта на двигателите могат да намалят от 100 до 0 за две секунди. Ограничението идва от това какво може да поеме батерията. Ето още едно предимство на батериите позволяващи бързо зареждане - няма да се ползват спирачки.