IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Прахът от накладките се оказа по-лош от дизеловите емисии

Преминаването към EV няма да реши всички проблеми със замърсяването

Електрическите автомобили са сочени като ключов инструмент за намаляване на глобалното затопляне, както и за по-чист въздух за дишане. Те обаче може да не са решението на тези проблеми. Нови изследвания сочат, че прахът от спирачките, който се отделя както от електромобили, така и от автомобили с ДВГ, е по-вреден от отделяните от дизеловите двигатели вещества.


вредни емисии


Това е изненадващо, като се има предвид, че електромобилите разчитат в голяма степен на регенеративно спиране, което значително намалява използването на традиционните фрикционни спирачки. Въпреки това, електромобилите също така са значително по-тежки от техните колите с ДВГ (без PHEV), което означава, че когато използват спирачките си, те генерират повече прах на спиране.

Учени от университета в Саутхемптън в Обединеното кралство изследваха ефекта върху белите дробове на емисиите на частици от различни видове спирачни накладки. Един тип подложка имаше нисък метален състав, докато другите три бяха полуметални, органични без азбест и хибридна керамика.


вредни емисии

При тестовете се оказа, че подложките без азбест предизвикват най-големи поражения. Те бяха оценени като дори по-токсични за човешките бели дробове от дизеловите емисии. Според авторите на изследването именно този вид накладки са най-често срещаните в САЩ, защото са евтини, тихи и имат сравнително ниска степен на износване.

Разработени да заменят по-старите подложки, съдържащи азбест, те съдържат медни влакна, които подобряват топлопроводимостта - нещо, което азбестът осигуряваше преди да бъде премахнат от сместа поради връзките му с белодробни заболявания. Също така беше установено, че медният прах в съвременните подложки също е свързан с белодробни заболявания като рак, астма и хронични белодробни заболявания.


вредни емисии


Калифорния и Вашингтон вече приеха закони за намаляване на съдържанието на мед в спирачните накладки. Разпоредбите за емисиите Eвро 7, които влизат в действие през 2026 г., също ще започнат да ограничават емисиите на прах от спирачките, макар че вероятно това ще засегне само новите автомобили, а не частите за вече съществуващите.

В момента има много малко регулации по света, регулиращи емисиите извън ауспуха на превозни средства, включително от гуми, които са друг голям източник на опасни частици. Както споменахме, електромобилите използват регенеративно спиране, но имат и конвенционални фрикционни спирачки, така че произвеждат спирачен прах и обикновено са по-тежки от превозните средства с ДВГ, което означава, че произвеждат още повече замърсяване на гумите.

0 от 500
  • #41
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Митична врачка ( преди 9 месеца )
    Тротинетвойводо,за две секунди няма да спреш тритонна електричка.Рекуперацията има много малка ефективност,връща само 20-30% от енергията.
  • #40
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Хаха ( преди 9 месеца )
    Как може думата т*р*о*л да ми я цензурира, той новия му ник е такъв......
  • #39
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Хаха ( преди 9 месеца )
    Митичния *** Илон дзинпин, пак е превъртял клавиатурата. Че и във Факти се изявявал. Трябва да си много увреден к нещастен, че по цял ден да пишеш коментарин в интернет, правейки се на даскал. Хахаха
  • #38
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Вече го обясних няколко пъти, но трябва много да ви се повтаря за да го разберете. Мощността необходима за ускорение до 100 е същата която е необходима за намаляване от 100 до 0 за същото време. Ако един три тонен електромобил може да ускори за две секунди С помощта на електродвигателите, може да спре за същите две секунди С помощта на същите двигатели, стига батерията да може да поеме тази мощност.
  • #37
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До турбо. Значи в резюме казваш, че баничарката ти търка накладки точно там където дишат хората, А електромобилите точно там не отделят фини прахови частици. Ако беше истински инженер, А и да не си, то от обща култура след седем години повторение, вече трябваше да знаеш, че при един и същ отрицателен въртящ момент, колкото са по-високи оборотите, толкова мощността е по-голяма и електромобилите спират още по-добре от ДВГ. ДВГ няма предимства, а теглото няма значение. Мощността има!
  • #36
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Мандалото почва да хлопва, г-да Електрици. Подгответе се за неизбежната "неконосесусна любов" отстрана на същите политици и управляващи, на които така жарко се отдавахте, защото ви казваха, че ви обичат и сте неповторими. Старите моми от автомобилния бизнес вече минаха по този път, но електричките явно вече са достигнали "фертилна" възраст. Спокойно, и вие ще свикнете. То само първия път боли...
  • #35
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Пътната помощ ( преди 9 месеца )
    Затова в България имаме легнали полицаи през десет метра......първа скорост - спирачка, после пак......и газове и прах
  • #34
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Турбо ( преди 9 месеца )
    Тесльо,местя си го!
  • #33
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Митична врачка ( преди 9 месеца )
    Тротинетвойводата смени Ника, сега стана безниковия.Същият гл0пак,при който амбициите надхвърлят възможностите.
  • #32
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 9 месеца )
    Така е,феродо е нарицателно име.Както на калкулатора му казват ***.