fallback

Chery подготвя електрическа революция

Твърдотелните батерии на компанията ще увеличат пробега на електромобилите до 1500 км

Китайската компания Chery планира да започне производство на електрически автомобили с твърдотелни батерии (батерии с твърд електролит) през 2027 г. Тази технология ще увеличи пробега на този вид превозни средства до 1500 км.

Мнозина считат твърдотелните батерии за следващия етап в развитието на електрическите автомобили, така че те се разработват както от малки компании, така и от големи автомобилни производители. Chery провежда активна работа в тази насока и планира да покаже първия сериен с такива батерии през 2026 година, а мащабното им производство е насрочено за 2007-ма.

По време на събитието Chery Global Innovation Conference компанията разкри за напредъка си в разработването на твърдотелни батерии. Опитните образци на батериите имат енергийна плътност от 400 Wh/kg, която ще бъде увеличена до 600 Wh/kg през 2025 година, обясниха от компанията.

Въпреки че твърдотелни батерии се разработват от много компании, нито едно такова електрическо превозно средство все още не е пуснато в производство. Прототипите на полутвърди батерии бяха представени тази година от Nio за модела ET7 и от IM Motors за L6.  

Освен това Chery е разработила нови литиево-железно-фосфатни (LiFePO4) батерии с различни форми, които могат да добавят 400 км пробег само за 5 минути зареждане. Нейните нови квадратни LiFePO4 батерии ще се използват в електромобили с пробег от 200 до 600 км, както и в PHEV/EREV с пробег от 100 до 200 км. Тройните квадратни батерии пък ще се използват в електрически превозни средства с пробег от 600 до 800 км, както и в PHEV/EREV с пробег от 150 до 300 км. А новите цилиндрични батерии ще се използват в електромобили с пробег от 700 до 1200 км и PHEV/EREV с пробег от 150 до 300 км.

fallback
  • #37
    Няма да да чакам ( преди 1 месец )
    Което пък и отговоря на следващия въпрос. Какъв щеше да е днес света и къде щеше да е Toyota, ако през 2010 когато започна да разработва едновременно и водородът и твърдотелните батерии, беше взела правилното решение? Да избере батериите и да загърби водорода? Да вложи всички сили и средства в батериите? Toyota направи точно обратното. Загърби батериите, патентова всичките си открития за да попречи на останалите и вложи стотици милиарди във водорода. Време и пари хвърлени на вятъра
  • #36
    Още чакам ( преди 1 месец )
    Някой да ми обясни какви са предимствата на водорода, ако има батерии с 1500 км пробег, които могат да се зареждат за 10 минути дори да е от 10 до 80%? Само технически неграмотен може да избере водорода!
  • #35
    анонимен ( преди 1 месец )
    ПО-БЪРЗО, ПО-ЕВТИНО да бъде ЕЛЕКТРИФИЦИРАН, логично ВОДОРОДЪТ да бъде ПРЕНАСОЧЕН КЪМ ЕНЕРГОЕМКИТЕ производства.... ПО-БЪРЗО, ПО-ЕВТИНО да бъде ЕЛЕКТРИФИЦИРАН, логично ВОДОРОДЪТ да бъде ПРЕНАСОЧЕН КЪМ ЕНЕРГОЕМКИТЕ производства.... ПО-БЪРЗО, ПО-ЕВТИНО да бъде ЕЛЕКТРИФИЦИРАН, логично ВОДОРОДЪТ да бъде ПРЕНАСОЧЕН КЪМ ЕНЕРГОЕМКИТЕ производства.... ПО-БЪРЗО, ПО-ЕВТИНО да бъде ЕЛЕКТРИФИЦИРАН, логично ВОДОРОДЪТ да бъде ПРЕНАСОЧЕН КЪМ ЕНЕРГОЕМКИТЕ производства....
  • #34
    До 31 ( преди 1 месец )
    При положение че на транспорта се пада 1/3 от генерираните от човека въглеродни емисии и е ПО-БЪРЗО, ПО-ЕВТИНО да бъде ЕЛЕКТРИФИЦИРАН, логично водородът да бъде пренасочен към енергоемките производства които генерират останалите 2/3 въглеродни емисии. Основно металургията, производството на цимент и изкуствени торове.
  • #33
    До 31 ( преди 1 месец )
    Защо вадиш думи от контекста? Да беше цистирал всичко? Например трета точка? 3. Мисля че ще се съгласиш, както и всички останали, че дори да започне масов добив на изкопаем водород, дори да е много евтин, то транспорта и съхранението му, са сложен и скъп процес. При положение че на транспорта се пада 1/3 от генерираните от човека въглеродни емисии и е по-бързо, по-евтино да бъде електрифициран, логично водородът да бъде пренасочен към енергоемките производства които генерират останалите 2/3 въгл
  • #32
    До 29 ( преди 1 месец )
    Ти всичко ли приемаш буквално? Да си чувал за понятието сарказъм?
  • #31
    анонимен ( преди 1 месец )
    57 Хи-хи-хиДо коментар #54 Важното е че накрая стигнахме до консенсус по всички въпроси -1.свободен, чист, естествен, природен, изкопаем, златен или както и да го наречем водород, който се добива директно от недрата на земята без никаква преработка, съществува.2. Замяната на ДВГ с каквото и да било, няма да стане от утре както пророкуват антиелектриците, защото това не е действие, а ПРОЦЕС
  • #30
    анонимен ( преди 1 месец )
    57 Хи-хи-хиДо коментар #54 от "
  • #29
    анонимен ( преди 1 месец )
    21 Хи-хи-хиДо коментар #15 от "Хахахаха":Ако беше така, Toyota никога нямаше да започне да произвежда водородни автомобили. Toyota е най-умния производител и затова имат най-много продажби. Щом те са се захванали значи бъдещето принадлежи на водорода без съмнение. Който не вярва е глупав!
  • #28
    анонимен ( преди 1 месец )
    #57Хи-хи-хиДо коментар #54 от "
fallback
Последни