fallback

Chery подготвя електрическа революция

Твърдотелните батерии на компанията ще увеличат пробега на електромобилите до 1500 км

Китайската компания Chery планира да започне производство на електрически автомобили с твърдотелни батерии (батерии с твърд електролит) през 2027 г. Тази технология ще увеличи пробега на този вид превозни средства до 1500 км.

Мнозина считат твърдотелните батерии за следващия етап в развитието на електрическите автомобили, така че те се разработват както от малки компании, така и от големи автомобилни производители. Chery провежда активна работа в тази насока и планира да покаже първия сериен с такива батерии през 2026 година, а мащабното им производство е насрочено за 2007-ма.

По време на събитието Chery Global Innovation Conference компанията разкри за напредъка си в разработването на твърдотелни батерии. Опитните образци на батериите имат енергийна плътност от 400 Wh/kg, която ще бъде увеличена до 600 Wh/kg през 2025 година, обясниха от компанията.

Въпреки че твърдотелни батерии се разработват от много компании, нито едно такова електрическо превозно средство все още не е пуснато в производство. Прототипите на полутвърди батерии бяха представени тази година от Nio за модела ET7 и от IM Motors за L6.  

Освен това Chery е разработила нови литиево-железно-фосфатни (LiFePO4) батерии с различни форми, които могат да добавят 400 км пробег само за 5 минути зареждане. Нейните нови квадратни LiFePO4 батерии ще се използват в електромобили с пробег от 200 до 600 км, както и в PHEV/EREV с пробег от 100 до 200 км. Тройните квадратни батерии пък ще се използват в електрически превозни средства с пробег от 600 до 800 км, както и в PHEV/EREV с пробег от 150 до 300 км. А новите цилиндрични батерии ще се използват в електромобили с пробег от 700 до 1200 км и PHEV/EREV с пробег от 150 до 300 км.

fallback
  • #27
    До 22 ( преди 1 месец )
    Защо смяташ, всички батерии издържат 10 000 цикъла? Защо смяташ че на някой му пука за батерията дали ще изкара 3 милиона километра за да я пази или ще изкара само 5 00-600 хиляди, което са 2000 цикъла, но да не се съобразява как я зарежда? Освен това, към момента по-малко от 10% от материалите за рециклиране идват от електромобилите. Предимно от nissan leaf и подобни, което трудно изкарват 200 хиляди километра, защото почти нямат охлаждане
  • #26
    До 25 ( преди 1 месец )
    "да хвали на Тойота водородните им автомобили в публикация, че Илюзон Мъскович уж щял да се насочи към тази технология при тРеслите..." Или ще дадеш цитат зад това или отново доказваш, че си психопат който има нужда от патологични лъжи за да се чувства полезен. Да ти припомня, че само технически неграмотни хора вярват във водородните леки автомобили. На такъв ли ти приличам?
  • #25
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тротинетката го засякох в друг форум под прякор "Хи-хи-хи" да хвали на Тойота водородните им автомобили в публикация, че Илюзон Мъскович уж щял да се насочи към тази технология при тРеслите...и дежурният ни чат-бот веднага смени плочата )))
  • #24
    анонимен ( преди 1 месец )
    Сал нашта Електрическа Тротинетката бележи забележителен ръст за разлика от възлюбените му. Коментарите му вече не са 50% под статии като тази, а гонят 70-80%. Так держят, молодец наш! Да громим ДВГ-то лош, другари, комсомолци и пионери!
  • #23
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тате каза, че ще ми купи колело, ама някой друг път.
  • #22
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тротинетка, батериите издържат по 10000 цикъла казваш.Затова ли се строят заводи за рециклиране,щом са вечни батериите,а Тротка?
  • #21
    Знам знам ( преди 1 месец )
    Сега ще започнеш да сравняваш цената на чисто новаТесла модел s плайд с цената на 10-годишна Toyota corolla hybrid, въпреки че говорим за все още не съществуващ електромобил и спорим дали това е бъдещето след десетилетия и каква по-добра алтернатива има на тези батерии? За каквото и бъдеще да говорим вие давате за пример само славното МИНАЛО на някоя технология.
  • #20
    анонимен ( преди 1 месец )
    Но пък друго мога да ти сметна. Батерията за 1500 км ще се зареди за 45 лв в гаража и ще можеш да караш два месеца без да зареждаш въобще. По начина по който ти си свикнал да си зареждаш автомобила за 30 лв всяка седмица за 150 км, ще са ти необходими 10 зареждания за общо 30 лв. А ти в момента ми разправяш че когато дойде времето да избираш при една и съща цена, ще избереш този който трябва да го зареждаш за 300 лв и да сменяш масла филтри и ремъци като допълнителен разход на пари и време?
  • #19
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Гост ( преди 12 минути )Чакам Теслю адреналинката електричка да сметне,колко километра ще му осигури 300 л дизел,в сравнение с 300 кг батерии?" Ако имаше някакъв практически смисъл от това което си написал, всички автомобили щяха да са с 300 литра резервоар. Но в реалността само антиелектриците карат по 3 000 км без да спират и това им е много важно при избора на автомобил. Чак се чудя защо не си купил автомобил с 300 литра да го зареждаш по 12 л на седмица за 30 лв и 150 км?
  • #18
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Още старата технология 4680 батерии при бавно зареждане и заряд между 20 и 70% бяха постигнати 10 000 цикъла с малка или никаква деградация. За батерия способна за зареждане с 1200 kW, зареждане с 20 kW ще е като разходка в парка - ще живее вечно и ще си умре от старост, а не защото са и свършили циклите. С 20 kW дори няма да има нужда от охлаждане, да не говорим за прегряване което е най-големият враг при бързо зареждане. Животът на батерията се съкращава именно от прегряване.
fallback
Последни