fallback

Chery подготвя електрическа революция

Твърдотелните батерии на компанията ще увеличат пробега на електромобилите до 1500 км

Китайската компания Chery планира да започне производство на електрически автомобили с твърдотелни батерии (батерии с твърд електролит) през 2027 г. Тази технология ще увеличи пробега на този вид превозни средства до 1500 км.

Мнозина считат твърдотелните батерии за следващия етап в развитието на електрическите автомобили, така че те се разработват както от малки компании, така и от големи автомобилни производители. Chery провежда активна работа в тази насока и планира да покаже първия сериен с такива батерии през 2026 година, а мащабното им производство е насрочено за 2007-ма.

По време на събитието Chery Global Innovation Conference компанията разкри за напредъка си в разработването на твърдотелни батерии. Опитните образци на батериите имат енергийна плътност от 400 Wh/kg, която ще бъде увеличена до 600 Wh/kg през 2025 година, обясниха от компанията.

Въпреки че твърдотелни батерии се разработват от много компании, нито едно такова електрическо превозно средство все още не е пуснато в производство. Прототипите на полутвърди батерии бяха представени тази година от Nio за модела ET7 и от IM Motors за L6.  

Освен това Chery е разработила нови литиево-железно-фосфатни (LiFePO4) батерии с различни форми, които могат да добавят 400 км пробег само за 5 минути зареждане. Нейните нови квадратни LiFePO4 батерии ще се използват в електромобили с пробег от 200 до 600 км, както и в PHEV/EREV с пробег от 100 до 200 км. Тройните квадратни батерии пък ще се използват в електрически превозни средства с пробег от 600 до 800 км, както и в PHEV/EREV с пробег от 150 до 300 км. А новите цилиндрични батерии ще се използват в електромобили с пробег от 700 до 1200 км и PHEV/EREV с пробег от 150 до 300 км.

fallback
  • #15
    Гост ( преди 3 часа )
    Енергийна плътност на бензина 11,8 квтч/кг, с 20-30 пъти по голяма енергийна плътност от "революционните" батерии.
  • #14
    Hvaliprats ( преди 3 часа )
    "Китайците вече продават електромобили, които зареждат 300 км за 5 минути." Продават, да, ха-ха-ха! Що не си купиш?
  • #13
    До тим тири ( преди 3 часа )
    Както казах бавното зареждане увеличава живота на батерията от 2000 цикъла на 10 000 цикъла, което за антиматематиците означава от 3 милиона на 15 милиона километра преди да се наложи да смениш батерията. За колко години ще ги минеш? Тук идва ролята на двупосочното зареждане което спокойно може да се възползва от 90% от живота на батерията, защото рядко някой би използвал дори 10% от живота на батерията за шофиране, ако не смята да минава милиони километри с този автомобил.
  • #12
    анонимен ( преди 3 часа )
    На повечето хора тези 1000 км стигат за цял месец. Това означава че само за 12 зареждания на годината по време на работа или за една нощ, този автомобил е възможно никога да не стъпи на бърза зарядна станция. При зареждане само веднъж седмично, Това са над 50 000 км домашно зареждане на нощна дневна или когато там тока е безплатен.
  • #11
    анонимен ( преди 3 часа )
    А освен технически, си и функционално неграмотен и не разбра, че електромобилите ще ИМАТ ВЪЗМОЖНОСТ да заредят батерията с 1500 км пробег от 10 до 80% за 10 мин, което е над 1 000 км пробег, но НЯМАТ НУЖДА. Защо да зареждат 180kWh с 1200 kW на скъпа ултра бърза зарядна и да ограничат живота на батерията само до 2000 цикъла, след като могат да зареждат евтино или безплатно за 8 ч. работен ден абсолютно същите 180 киловатЧАСА само с 20 килоВАТА (БЕЗ ЧАСА) е да увеличат живота на 10 000 цикъла?
  • #10
    До тинтири ( преди 3 часа )
    Омръзна ми да повтарям че във водорода и хибридите вярват само технически неграмотни хора. Например такива които измерват мощността на зарядните в киловатЧАСА.
  • #9
    Тинтири_минитири ( преди 4 часа )
    До 8, на 20 кВч станция ще заредиш за 5 мин когато цъфнат налъмите :D а със зарядните сте в пъти по-зле отколкото с обещанита за хиляди км пробег ;)
  • #8
    До 2 ( преди 5 часа )
    Някои обещават, а други действат. Китайците вече продават електромобили, които зареждат 300 км за 5 минути. Не са празни обещания. Това е нож с две остриета. Сега клиентите изчакват и останалите производители да им предложат такъв електромобил. Смятат за глупаво да си купят електромобил, който зарежда само 100 километра за 5 минути, защото после няма да има на кого да го продадат.
  • #7
    Бъдещето ( преди 5 часа )
    "Освен това Chery е разработила нови литиево-железно-фосфатни (LiFePO4) батерии с различни форми, които могат да добавят 400 км пробег само за 5 минути зареждане. " Този цитат автоматично изпарява всички мечти за водородно бъдеще на автомобилната промишленост. Изведнъж НИКОГА, на гуруто Тойода за онези невъзможни 30% пазарен дял на електромобилите, се превръща в "УТРЕ". Посочете един недостатък на електромобил който е по-лек от автомобил с ДВГ и изминава същите километри с едно зареждане?
  • #6
    Въпрос ( преди 5 часа )
    Към антиматематиците. Ако през 2030 година вече има електромобили които изминават 1500 км с 10 минути зареждане на цената на автомобил с ДВГ или хибрид, колко мислите че ще е пазарният дял на последните? А когато към уравнението добавим и по технологично изостаналите батерии за които става въпрос в края на статията, които зареждат само 400 км за пет минути и имат от 600 до 1200 км пробег, но са по-евтини от автомобил с ДВГ? Вие лично бихте ли си купили по-скъпия автомобил с ДВГ?
fallback
Последни